Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarrekening 2023
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Inleiding
        1. Blz. 4 Inleiding
      2. Blz. 5 Missie & visie
        1. Blz. 6 Missie en visie lokaal bestuur Denderleeuw
      3. Blz. 7 Kwaliteitszorg
        1. Blz. 8 Kwaliteitszorg
      4. Blz. 9 Klachten & felicitaties
        1. Blz. 10 Klachten & felicitaties
      5. Blz. 11 BD100 - Inzetten op een divers, kwaliteitsvol en betaalbaar woonaanbod
        1. Blz. 12 Actieplannen
          1. Blz. 13 AP1000 Een gecoördineerd lokaal woningkwaliteitsbeleid voeren
            1. Blz. 14 A10000 Opmaak van een woningkwaliteitsreglement met conformiteitsattesten om proactief op te treden en de strijd tegen huisjesmelkers op te voeren
            2. Blz. 15 A10001 Afsprakenkader opstellen met het Sociaal Verhuurkantoor voor het uitvoeren van conformiteitsonderzoeken
            3. Blz. 16 A10002 Leegstand en verwaarlozing frequenter controleren, registreren en streng aanpakken
            4. Blz. 17 A10003 Lokale partners betrekken bij het woningkwaliteitsbeleid via structurele samenwerking
            5. Blz. 18 A10004 Preventiecampagnes opzetten rond ongezonde woningen
            6. Blz. 19 A10005 Invoering sloop- en gevelrenovatiepremie gekoppeld aan energiebesparingen en hervorming gemeentelijke energiepremies
          2. Blz. 20 AP1001 Advies en begeleiding verstrekken over wonen, met focus op ondersteuning van woonbehoeftige gezinnen en alleenstaanden
            1. Blz. 21 A10010 Inrichten van een Woonloket
            2. Blz. 22 A10011 Promoten van bestaande ontzorgingstrajecten, groepsaankopen, premies, leningen, gratis renovatieadvies, ... & meer preventief te werk gaan in de aanpak van de woon- en energiecrisis
            3. Blz. 23 A10012 Installeren van een meldpunt discriminatie huurmarkt
            4. Blz. 24 A10013 Leeuwbrug beweegt - woonwijkverbetering voor particulieren
          3. Blz. 25 AP1002 Invoeren van een woonbeleidsvisie met het oog op een kwalitatieve invulling van de beschikbare open ruimte en om een verdere verdichting van de gemeente tegen te gaan
            1. Blz. 26 A10020 Ontwikkeling van een woningtypetoets
            2. Blz. 27 A10021 Ontwikkeling van een visie op projecten met meer dan 1 woongelegenheid
            3. Blz. 28 A10022 Opmaak van een algemene stedenbouwkundige verordening
          4. Blz. 29 AP1003 Opmaak van een lokaal sociaal woonbeleid
            1. Blz. 30 A10030 Uitwerken visie op sociaal wonen rekening houdend met behalen bindend sociaal objectief en het groeipad van het Sociaal verhuurkantoor (SVK)
            2. Blz. 31 A10031 Opmaak lokaal toewijzingsreglement voor sociale woningen met klemtoon op bindingsfactoren met de gemeente
        2. Blz. 32 Financiële tabel BD100 - Inzetten op een divers, kwaliteitsvol en betaalbaar woonaanbod
      6. Blz. 33 BD101 - Radicaal Klimaatneutraal #2030
        1. Blz. 34 Actieplannen
          1. Blz. 35 AP1010 Prioritaire deelacties uitwerken en implementeren en andere acties uit het Klimaatplan 2030 stelselmatig uitvoeren
            1. Blz. 36 A10100 Bedrijven en organisaties in de tertiaire sector aanzetten tot het nemen van energiemaatregelen om de CO2-uitstoot tegen 2030 met 40% te verminderen
            2. Blz. 37 A10101 De lokale middenstand betrekken in het klimaatverhaal zodat ook zij mee bijdragen tot 40% energiebesparing
            3. Blz. 38 A10102 Versterken van de biodiversiteit en de klimaatadaptieve werking van ecosystemen op het privaat domein
            4. Blz. 39 A10103 Adviseren en ondersteunen bij energetische renovaties van particuliere woningen om de CO2-uitstoot tegen 2030 met 40% te verminderen
            5. Blz. 40 A10104 Uitvoeren van erosiebestrijdingswerken zoals voorzien in het gemeentelijk erosiebestrijdingsplan
            6. Blz. 41 A10105 Andere acties uit de maatregelentabel uit het Klimaatplan 2030 naar de praktijk omzetten in onze gemeente
          2. Blz. 42 AP1011 Bewustzijn creëren om duurzaam om te springen met klimaat en energie
            1. Blz. 43 A10110 Inzetten op een duurzame organisatie van activiteiten
            2. Blz. 44 A10111 Het gemeentelijk drukwerk verminderen door slimme kanaalkeuze in ons communicatiebeleid
            3. Blz. 45 A10112 Communicatiecampagne rond de klimaatproblematiek, klimaatplan en -acties voor medewerkers en inwoners
          3. Blz. 46 AP1012 Maatregelen nemen om de energie-efficiëntie en het comfort voor de gebruikers van het gemeentelijk patrimonium te verbeteren
            1. Blz. 47 A10120 Vergroening en verfraaiing van de gemeentelijke begraafplaatsen
            2. Blz. 48 A10121 Rationaliseren van de openbare verlichting door voluit te kiezen voor LED
            3. Blz. 49 A10122 Inzetten op energiebesparende maatregelen in onze gemeentelijke gebouwen
        2. Blz. 50 Financiële tabel BD101 - Radicaal Klimaatneutraal #2030
      7. Blz. 51 BD102 - Naar een bruisende dorpskern als centrum van dienstverlening
        1. Blz. 52 Actieplannen
          1. Blz. 53 AP1020 Centralisatie van dienstverlening en opwaardering gemeentelijke gebouwen
            1. Blz. 54 A10200 Inrichting Vrijetijdshuis nabij het administratief centrum
            2. Blz. 55 A10201 Opfrissing gemeenschapscentrum Den Breughel
          2. Blz. 56 AP1021 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 57 A10210 Uitvoeren RUP Centrum: herinrichting Dorp
            2. Blz. 58 A10211 Inrichting plein Koopwarenstraat
            3. Blz. 59 A10212 Realisatie Denderpark als onderdeel van RUP Centrum
            4. Blz. 60 A10213 Opwaardering speelplein Parkske Pots
          3. Blz. 61 AP1022 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 62 A10220 Riolerings- en wegeniswerken in Polder- en Moreelstraat en inrichting parkeerruimte Moreelstraat
            2. Blz. 63 A10221 Heraanleg Veldstraat en Geallieerdenstraat
          4. Blz. 64 AP1023 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 65 A10230 Gedeeltelijke heraanleg van de Thontlaan richting centrum in functie van het detailhandelsplan
            2. Blz. 66 A10231 Opening van een nieuw speelbos vlakbij centrum Denderleeuw
            3. Blz. 67 A10232 Augustuskermis en braderij dorp Denderleeuw nieuw leven inblazen
        2. Blz. 68 Financiële tabel BD102 - Naar een bruisende dorpskern als centrum van dienstverlening
      8. Blz. 69 BD103 - Naar een aantrekkelijke stationsomgeving als centrum van bedrijvigheid
        1. Blz. 70 Actieplannen
          1. Blz. 71 AP1030 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 72 A10300 Heraanleg Stationsplein in overleg met Infrabel en NMBS die stationsgebouw en perrons vernieuwen
            2. Blz. 73 A10301 Verouderd BPA omzetten naar een RUP Stationsomgeving met ruimte voor nieuwbouw en groen
            3. Blz. 74 A10302 t Kasteeltje verder herstellen als monument in de stationswijk
          2. Blz. 75 AP1031 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 76 A10310 Vernieuwing van wijk Leeuwbrug door het uitvoeren van riolerings- en wegeniswerken in verschillende straten
            2. Blz. 77 A10311 Herinrichting van de Spoorweglaan met heraanleg van de straat en realisatie fietsverbinding vanaf Kemelbrug
            3. Blz. 78 A10312 Verbeteren van het wegdek en de voetpaden langs de verbindingsweg tussen het station en de Kemelbrug
          3. Blz. 79 AP1032 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 80 A10320 Inzetten van een buurtopbouwwerker in wijk Leeuwbrug
            2. Blz. 81 A10321 Activeren van het strategisch ontwikkelingsgebied zoals bepaald in het gewestelijk RUP regionaal stedelijk gebied Aalst met focus op kantoor- en retailfunctie
            3. Blz. 82 A10322 Inzetten op samenwerking en afstemming met (externe) veiligheidspartners
        2. Blz. 83 Financiële tabel BD103 - Naar een aantrekkelijke stationsomgeving als centrum van bedrijvigheid
      9. Blz. 84 BD104 - De Palaver als kruispunt van ontmoeting
        1. Blz. 85 Actieplannen
          1. Blz. 86 AP1040 Ontmoetingshuis De Palaver uitbouwen als geïntegreerde basisvoorziening (STEK)
            1. Blz. 87 A10400 De Palaver uitbouwen tot een plek waar leren, ontmoeten, onthalen en sociale bescherming centraal staan in het aanbod
            2. Blz. 88 A10401 De Palaver maximaal ontsluiten op vlak van samenwerking en doelgroepbereik
          2. Blz. 89 AP1041 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 90 A10410 Inzetten van opbouwwerkers in wijk Hemelrijk
            2. Blz. 91 A10411 Uitvalsbasis voor jeugdopbouwwerk in De Palaver verder uitbouwen
            3. Blz. 92 A10412 Inrichten van de bovenverdieping van De Palaver als Huis van het Kind en polyvalente zaal ten dienste van onze inwoners
        2. Blz. 93 Financiële tabel BD104 - De Palaver als kruispunt van ontmoeting
      10. Blz. 94 BD105 - Meer woon- en leefkwaliteit in Huissegem
        1. Blz. 95 Actieplannen
          1. Blz. 96 AP1050 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 97 A10500 Uitvoering RUP Vrijheidspark voor vrijwaren open ruimte
            2. Blz. 98 A10501 Vernieuwing en realisatie RUP Wolfsgracht via oproep Vlaamse Bouwmeester: oude voorziene verkaveling omzetten naar modern woonplan met maximaal behoud van open ruimte
            3. Blz. 99 A10502 Herinrichting sport- en recreatiepark A. De Pelsmaecker en vernieuwingswerken in sporthal Ottoy
          2. Blz. 100 AP1051 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 101 A10510 Inrichting hoek A. De Brabanterstraat/Molenstraat
            2. Blz. 102 A10511 Herinrichting schoolomgeving Landuiterke
          3. Blz. 103 AP1052 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 104 A10520 Inzetten van een buurtopbouwwerker in wijk Landuit
        2. Blz. 105 Financiële tabel BD105 - Meer woon- en leefkwaliteit in Huissegem
      11. Blz. 106 BD106 - Welle en Iddergem, elk een eigen verhaal
        1. Blz. 107 Actieplannen
          1. Blz. 108 AP1060 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 109 A10600 Herinrichting schoolomgeving Kerkstraat Welle
            2. Blz. 110 A10601 Heraanleg van de Terjodenstraat met specifieke aandacht voor waterzuivering
            3. Blz. 111 A10602 Gedeeltelijke heraanleg Aststraat i.k.v. een veilige schoolomgeving
            4. Blz. 112 A10603 Transitverbod voor zwaar vervoer in Denderleeuw uitbreiden naar Welle en Iddergem
            5. Blz. 113 A10604 Een aangenamer Welleplein cre?ren door in te zetten op vergroening
            6. Blz. 114 A10605 Leemontginning in de Vlamovenkouter tegengaan d.m.v. een bestemmingswijziging op initiatief van ons lokaal bestuur
          2. Blz. 115 AP1061 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 116 A10610 Opwaarderen buurtplein Hoogsteenveld
            2. Blz. 117 A10611 Realisatie RUP Verruimd Broekpark
            3. Blz. 118 A10612 Inrichting buurtplein Biestbaan
            4. Blz. 119 A10613 Herinrichting speel- en ontmoetingsplein Braamland verderzetten
            5. Blz. 120 A10614 Wekelijkse markt in Welle
            6. Blz. 121 A10615 Project jeugd Welle
        2. Blz. 122 Financiële tabel BD106 - Welle en Iddergem, elk een eigen verhaal
      12. Blz. 123 BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker
        1. Blz. 124 Actieplannen
          1. Blz. 125 AP1070 (Her)aanleg infrastructuur voor fietsers en voetgangers
            1. Blz. 126 A10700 Opstellen fiets- en voetpadenplan op lange termijn voor gespreide (her)aanleg en verbinding tot aangename wandel- en fietstrajecten
            2. Blz. 127 A10701 Plaatsing fietsenstallingen aan voornaamste aantrekkingspolen
            3. Blz. 128 A10702 In samenwerking met het Agentschap Wegen en Verkeer en de lokale politie streven naar meer verkeersveiligheid op de gewestwegen
            4. Blz. 129 A10703 Opmaak van een masterplan voor veilige schoolomgevingen en dit gefaseerd uitvoeren
          2. Blz. 130 AP1071 Trage wegenbeleid uitwerken
            1. Blz. 131 A10710 Inventarisaties na participatietraject omzetten naar kaart met trage wegen
            2. Blz. 132 A10711 Uitvoeren van opwaarderingsacties aan onze trage wegen zodat deze beter toegankelijk worden
            3. Blz. 133 A10712 Ontwikkeling van kindlint, speelkaart en speelkoffer voor speelstraten i.k.v. verkeersveiligheid, beweging en vrije tijd
          3. Blz. 134 AP1072 Duurzame verplaatsingen stimuleren
            1. Blz. 135 A10720 Onderhandelingen voeren met De Lijn voor een betere bereikbaarheid met onze buurgemeenten
            2. Blz. 136 A10721 Campagnes opzetten om mensen te sensibiliseren rond hun gedrag in het verkeer
            3. Blz. 137 A10722 Aanmoedigen van combimobiliteit via de inrichting van een Mobipunt
          4. Blz. 138 AP1073 Grotere klemtoon op verkeersveiligheid in ons mobiliteitsbeleid
            1. Blz. 139 A10730 Doorgedreven samenwerking met de lokale politie in de strijd tegen verkeersoverlast
            2. Blz. 140 A10731 Werk maken van een parkeerbeleid voor het hele grondgebied
            3. Blz. 141 A10732 Opmaak en stapsgewijs invoeren van een circulatieplan
            4. Blz. 142 A10733 Jaarlijks investeren in kleinere verkeersingrepen die de veiligheid op de weg en in schoolomgevingen verhogen
        2. Blz. 143 Financiële tabel BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker
      13. Blz. 144 BD108 - Samen sterk op vlak van veiligheid en handhaving
        1. Blz. 145 Actieplannen
          1. Blz. 146 AP1080 Optimaliseren samenwerking met lokale politie
            1. Blz. 147 A10800 Stroomlijnen overlegstructuren en communicatie binnen de lokale politiezone
            2. Blz. 148 A10801 Taakverdeling scherpstellen tussen wijkagenten en gemeenschapswachten en activeren wijkwerking met aanspreekpunt voor inwoners
          2. Blz. 149 AP1081 Een duidelijk handhavingsbeleid uitwerken
            1. Blz. 150 A10810 Regelmatig actualiseren en waar nodig uitbreiden GAS-reglement en andere handhavingsregels
            2. Blz. 151 A10811 Kordate aanpak van diverse vormen van overlast o.m. door sensibilisering en een striktere toepassing van het GAS-reglement
            3. Blz. 152 A10812 Afsluiten, actualiseren en toepassen van protocolakkoorden met het parket
            4. Blz. 153 A10813 Meer inzetten op handhaving en sleutelprocessen evalueren inzake afdwingbaarheid
          3. Blz. 154 AP1082 Het integraal veiligheidsbeleid vormgeven
            1. Blz. 155 A10820 Het lokaal integraal veiligheidsbeleid formaliseren in een integraal veiligheidsplan
            2. Blz. 156 A10821 Planning en co?rdinatie van gemeenschapswachten optimaliseren en aanwerving extra gemeenschapswacht
            3. Blz. 157 A10822 Buurtinformatienetwerken stimuleren, promoten en structureel bevragen
            4. Blz. 158 A10823 Onze gemeente veilig door de Corona crisis loodsen
          4. Blz. 159 AP1083 Uitbouw cameranetwerk
            1. Blz. 160 A10830 Visie en kader bepalen met alle betrokken veiligheidspartners
            2. Blz. 161 A10831 Meer en gerichter inzetten van vaste en mobiele camera's o.m. om zwerfvuil en sluikstort aan te pakken
            3. Blz. 162 A10832 Camerabeveiliging voor de gemeentelijke infrastructuur
          5. Blz. 163 AP1084 De organisatie scherp houden voor noodplanning
            1. Blz. 164 A10840 Jaarlijkse upgrade algemeen nood- en interventieplan en noodplanningsoefeningen onder begeleiding van de provincie
            2. Blz. 165 A10841 Gemeentelijk crisiscommunicatieplan opstellen en formeel laten vaststellen door veiligheidscel
            3. Blz. 166 A10842 Bestaande veiligheidstools beter bekend maken bij onze inwoners
        2. Blz. 167 Financiële tabel BD108 - Samen sterk op vlak van veiligheid en handhaving
      14. Blz. 168 BD109 - Werken aan samenleven in diversiteit
        1. Blz. 169 Actieplannen
          1. Blz. 170 AP1090 Inzetten op expertise, verbinding en participatie
            1. Blz. 171 A10900 Via vorming en/of trajectbegeleiding de expertise rond het thema diversiteit versterken bij de interne diensten en/of verenigingen
            2. Blz. 172 A10901 Inzetten op partnerschappen en samenwerking met lokale verenigingen die zich inzetten voor de thema's 'Samenleven in diversiteit', 'Integratie' en/of 'Samenlevingsopbouw'.
          2. Blz. 173 AP1091 Nieuwe inwoners op weg helpen bij hun integratieproces
            1. Blz. 174 A10910 Onthaalmomenten voor alle nieuwe inwoners organiseren
            2. Blz. 175 A10911 Het onthaalbeleid voor nieuwe inwoners van buitenlandse herkomst verder professionaliseren met focus op Nederlands en toeleiding naar de diensten
          3. Blz. 176 AP1092 Bestrijden van racisme en discriminatie
            1. Blz. 177 A10920 Deelname aan sensibiliserende actiedagen tegen racisme en discriminatie
            2. Blz. 178 A10921 Samenwerken rond de thema's racisme en discriminatie met Aalst, Ninove en Geraardsbergen via deelname aan regionaal overleg
        2. Blz. 179 Financiële tabel BD109 - Werken aan samenleven in diversiteit
      15. Blz. 180 BD110 - Handen uit de mouwen voor een propere buurt
        1. Blz. 181 Actieplannen
          1. Blz. 182 AP1100 Verfraaiing van het openbaar domein
            1. Blz. 183 A11000 Openbare bebloeming en stimuleren van particuliere initiatieven
            2. Blz. 184 A11001 Pesticidevrije onkruidbestrijding en duurzaam groenonderhoud met hulp van seizoensarbeiders en externe partners
            3. Blz. 185 A11002 Landschaps- en natuurbeheer in Broekpark en kouter
            4. Blz. 186 A11003 Afbouw van leegstaand patrimonium in eigendom van gemeente en OCMW
          2. Blz. 187 AP1101 Inwoners betrekken bij de netheid van onze gemeente
            1. Blz. 188 A11010 Sensibiliseringsacties organiseren rond zwerfvuil en ondersteuning voor netheidsverantwoordelijken
            2. Blz. 189 A11011 Systematische opvolging verwaarloosde voetpaden
        2. Blz. 190 BD110 - Handen uit de mouwen voor een propere buurt
      16. Blz. 191 BD200 - Onderwijsspeler in de regio
        1. Blz. 192 Actieplannen
          1. Blz. 193 AP2000 Streven naar een kwaliteitsvol gemeentelijk onderwijs als inrichtende macht
            1. Blz. 194 A20000 Studie opmaken inzake noodzakelijke toekomstige aanpassings- en uitbreidingsmogelijkheden aan de gemeenteschool
            2. Blz. 195 A20001 Infrastructuur gemeentelijk onderwijs opwaarderen
            3. Blz. 196 A20002 De ICT-achterstand in het gemeentelijk onderwijs ombuigen naar een voorsprong (Digisprong)
            4. Blz. 197 A20003 De gemeentelijke basisschool opsplitsen in twee aparte scholen
          2. Blz. 198 AP2001 Als lokale overheid de regierol opnemen inzake de capaciteitsdruk in de scholen
            1. Blz. 199 A20010 Co?rdinatie van de Lokale Taskforce Capaciteit in het onderwijs met jaarlijkse opvolging van de leerlingencijfers van alle scholen en rapportering aan de Vlaamse overheid
            2. Blz. 200 A20011 Een centraal aanmeldingsregister in de basisscholen opzetten en begeleiden
          3. Blz. 201 AP2002 Netoverschrijdende samenwerking tussen basisscholen en secundaire scholen met speciale aandacht voor gelijke onderwijskansen
            1. Blz. 202 A20020 Organiseren van een scholenoverleg met directies en zorgteams voor de basisscholen en secundaire scholen
            2. Blz. 203 A20021 Schoolteams ondersteunen in het omgaan met een groeiende groep leerlingen uit maatschappelijk kwetsbare gezinnen
          4. Blz. 204 AP2003 Ouders als onderwijspartners
            1. Blz. 205 A20030 Scholen en ouders ondersteunen inzake ouderbetrokkenheid en zo drempels wegwerken in contacten tussen scholen en maatschappelijk kwetsbare ouders
            2. Blz. 206 A20031 Ouders versterken in het realiseren van een stimulerende thuiscontext voor de schoolloopbaan van hun kind
          5. Blz. 207 AP2004 Zorgen voor later
            1. Blz. 208 A20040 De scholen ondersteunen inzake leerlingenbetrokkenheid met oog voor toekomstperspectieven van het kind in de 'volwassen' maatschappij
            2. Blz. 209 A20041 Vroegtijdige detectie van armoede opzetten in het onderwijs om zo ouders en kinderen de gepaste ondersteuning te bieden
        2. Blz. 210 Financiële tabel BD200 - Onderwijsspeler in de regio
      17. Blz. 211 BD201 - Inwoners en verenigingen spreken mee
        1. Blz. 212 Actieplannen
          1. Blz. 213 AP2010 Participatieve reflex versterken binnen de organisatie
            1. Blz. 214 A20100 Uitwerken en uitvoeren van een gemeentelijk participatiereglement
            2. Blz. 215 A20101 Kinderen en jongeren engageren bij het beleid en waken over het kindvriendelijk karakter van beslissingen
          2. Blz. 216 AP2011 Burgers betrekken in beleidsadvies via specifieke overlegplatformen
            1. Blz. 217 A20110 Oprichting van een Vrijetijdsforum om een vernieuwend vrijetijdsbeleid uit te denken
            2. Blz. 218 A20111 Oprichting van een nieuw Mobiliteitsplatform om een consequent en toekomstgericht mobiliteitsbeleid vorm te geven
            3. Blz. 219 A20112 Oprichting van een Klimaatraad om belanghebbenden maximaal te betrekken bij de uitvoering van het Klimaatplan
            4. Blz. 220 A20113 Onderzoek naar het ter beschikking stellen van een wijkbudget in het cre?ren van een positieve wijkdynamiek
        2. Blz. 221 Financiële tabel BD201 - Inwoners en verenigingen spreken mee
      18. Blz. 222 BD202 - Huis van het Kind als wegwijzer voor ouders en kinderen
        1. Blz. 223 Actieplannen
          1. Blz. 224 AP2020 Aanpak tekort aan baby- en peuteropvang
            1. Blz. 225 A20200 Aantrekken externe partners om extra kindplaatsen te creëren en extra gesubsidieerde kindplaatsen te verwerven
            2. Blz. 226 A20201 Onderzoek uitbesteden dienst Baby- en peuteropvang
            3. Blz. 227 A20202 Uitbouw lokaal loket kinderopvang
          2. Blz. 228 AP2021 Zorg voor een kwalitatieve buitenschoolse kinderopvang
            1. Blz. 229 A20210 Onderzoek buitenschoolse kinderopvang terug naar de scholen en optimalisatie van de werking
            2. Blz. 230 A20211 Inzetten op partnerschappen in kader van brede school
          3. Blz. 231 AP2022 Profilering van en communicatie over Huis van het Kind
            1. Blz. 232 A20220 Versterken samenwerking bestaand aanbod, vermijden van overlap en aantrekken externe partners
            2. Blz. 233 A20221 Versterken communicatie rond Huis van het Kind
          4. Blz. 234 AP2023 Uitwerking laagdrempelig aanbod vanuit het Huis van het Kind
            1. Blz. 235 A20230 Opvoedingsprojecten opzetten en vormingsaanbod uitwerken voor ouders en professionals
            2. Blz. 236 A20231 Cre?ren van spel- en ontmoetingsmogelijkheden voor ouders en kinderen
            3. Blz. 237 A20232 Versterken aanbod preventieve gezondheidszorg en gezinsondersteuning
            4. Blz. 238 A20233 Versterken aanbod onderwijsopbouwwerk voor gezinnen in precaire opvoedingssituaties
            5. Blz. 239 A20234 Verankering grondrechtenonderzoek voor jonge gezinnen in werking Huis van het Kind als partner in het ge?ntegreerd breed onthaal
        2. Blz. 240 Financiële tabel BD202 - Huis van het Kind als wegwijzer voor ouders en kinderen
      19. Blz. 241 BD203 - Extra zorg voor wie het nodig heeft
        1. Blz. 242 Actieplannen
          1. Blz. 243 AP2030 Uitwerken van de doelstellingen van de eerstelijnszone Aalst, Erpe-Mere, Lede, Haaltert en Denderleeuw
            1. Blz. 244 A20300 Concrete uitbouw van een zorgloket voor senioren, mensen met een beperking en specifieke hulpvraag in zorg
            2. Blz. 245 A20301 Het realiseren van de functies en werkingsprincipes van een samenwerkingsverband Ge?ntegreerd Breed Onthaal (GBO)
            3. Blz. 246 A20302 Actieve deelname aan de zorgraad en cluster lokale besturen van de eerstelijnszone
          2. Blz. 247 AP2031 Inzetten op preventieve gezondsheidszorg
            1. Blz. 248 A20310 Gezond leven in een gezonde omgeving met de acties van de stuurgroep 'Gezonde Gemeente'
            2. Blz. 249 A20311 Uitwerken acties in kader van Hartveilige gemeente
            3. Blz. 250 A20312 Ondersteuning Pisad CCG-ZOV
          3. Blz. 251 AP2032 Gelijke kansen voor mensen in kwetsbare situaties
            1. Blz. 252 A20321 Verenigingen die zich inzetten op vlak van armoedebestrijding en maatschappelijke dienstverlening ondersteuning bieden op maat
            2. Blz. 253 A20322 Verdere uitbouw van het jeugdopbouwwerk om jongeren in kwetsbare situaties te versterken
            3. Blz. 254 A20323 Onderzoeken van mogelijkheden rond informatieverstrekking en opvolging bij vrijwillige terugkeer
            4. Blz. 255 A20324 Blijvende aandacht voor de toeleiding naar socioculturele participatie voor mensen in kwetsbare situaties
            5. Blz. 256 A20325 Onderzoek naar fysieke, psychische en sociale kwetsbaarheid van ouderen in de eigen woon- en leefomgeving
            6. Blz. 257 A20326 Organisatie van basiscomputerinitiaties en vrije inloop om digitale kloof te verkleinen
            7. Blz. 258 A20327 Initiatieven organiseren rond ontwikkelingssamenwerking en goede doelen in eigen land
            8. Blz. 259 A20328 Sociale correctie voor mensen in een kwetsbare situatie
          4. Blz. 260 AP2033 Leefloners alle kansen bieden om arbeidsactief te worden door het wegwerken van drempels
            1. Blz. 261 A20330 Drempels op vlak van taal en kinderopvang wergwerken voor leefloners in functie van re-integratie op de arbeidsmarkt
            2. Blz. 262 A20331 Competenties van leefloners helpen ontwikkelen in functie van re-integratie op de arbeidsmarkt
          5. Blz. 263 AP2034 Aandacht voor dierenwelzijn
            1. Blz. 264 A20340 Sterilisatiecampagne in het zwerfkattenbeleid verderzetten
            2. Blz. 265 A20341 Inwoners aanzetten tot het registreren/chippen van huisdieren
            3. Blz. 266 A20342 In samenwerking met een externe partner een oplossing bieden voor het verzorgen van aangereden dieren
            4. Blz. 267 A20343 Inrichten van een hondenlosloopweide in Iddergem
            5. Blz. 268 A20344 Inwoners, scholen en verenigingen sensibiliseren rond dieren(welzijn)
          6. Blz. 269 AP2035 Inwoners ondersteunen om de gevolgen van de coronacrisis te beperken
            1. Blz. 270 A20350 Spelmateriaal voor kinderen in een maatschappelijk kwetsbare positie
            2. Blz. 271 A20351 Subsidie consumptiebudget voor kwetsbare gezinnen (ABB-BON-COR)
            3. Blz. 272 A20352 Voedselhulp voor kwetsbare gezinnen
            4. Blz. 273 A20353 Via individuele steunverlening kwetsbare inwoners versterken om de corona-crisis op te vangen
            5. Blz. 274 A20354 Subsidie voor armoedebestrijding (ABB-ARM-COR)
          7. Blz. 275 AP2036 Vluchtelingen ondersteunen om de gevolgen van de Oekraïne-crisis op te vangen
            1. Blz. 276 A20360 Via individuele steunverlening kwetsbare inwoners versterken
            2. Blz. 277 A20361 Huisvesting organiseren voor Oekraïense ontheemden, oa in samenwerking met gastgezinnen en andere huisvestingspartners
        2. Blz. 278 Financiële tabel BD203 - Extra zorg voor wie het nodig heeft
      20. Blz. 279 BD204 - Streng optreden tegen fraude en misbruiken
        1. Blz. 280 Actieplannen
          1. Blz. 281 AP2040 Fraude bestrijden in samenwerking met externe partners
            1. Blz. 282 A20400 Taskforce Domiciliefraude breidt werking uit
            2. Blz. 283 A20401 Ondersteuning dienst Burgerzaken in meer complexe zaken
          2. Blz. 284 AP 2041 Alertheid bij onze medewerkers om mogelijke fraude en misbruiken tijdig vast te stellen
            1. Blz. 285 A20410 Aankoop software in kader van aanpak identiteitsfraude
            2. Blz. 286 A20411 Opleidingen en infosessies voor medewerkers voor vroegtijdige detectie van fraude en misbruiken
        2. Blz. 287 Financiële tabel BD204 - Streng optreden tegen fraude en misbruiken
      21. Blz. 288 BD300 - Nederlands als gemeenschappelijke taal
        1. Blz. 289 Actieplannen
          1. Blz. 290 AP3000 Nederlandse taal promoten en stimuleren
            1. Blz. 291 A30000 Bekijken hoe de toeleiding naar Nederlandse lessen kan opgevolgd en versterkt worden
            2. Blz. 292 A30001 Jaarlijks overleg organiseren rond het Nederlands taalaanbod met alle partners om vraag en aanbod te optimaliseren
            3. Blz. 293 A30002 Vorming organiseren voor personeel in de vakantieopvang om het Nederlands als speeltaal te stimuleren
          2. Blz. 294 AP3001 Taalbeleid implementeren in onze gemeente
            1. Blz. 295 A30010 Intern communiceren en opvolgen van een taalbeleid en medewerkers versterken in het communiceren met anderstalige inwoners
            2. Blz. 296 A30011 Uitwerken taalcampagne om inwoners te sensibiliseren
        2. Blz. 297 Financiële tabel BD300 - Nederlands als gemeenschappelijke taal
      22. Blz. 298 BD301 - Wie onderneemt, heeft onze steun
        1. Blz. 299 Actieplannen
          1. Blz. 300 AP3010 Een reikende hand voor startende ondernemers
            1. Blz. 301 A30100 Ontwikkeling RUP Dekaply
            2. Blz. 302 A30101 Hergebruik leegstaande panden stimuleren door o.m. mogelijke inrichting als pop-up handelszaak
            3. Blz. 303 A30102 Nieuwe ondernemers aantrekken in onze gemeente door de invoering van een inrichtings- en vestigingspremie
          2. Blz. 304 AP3011 Een vertrouwde partner voor actieve ondernemers
            1. Blz. 305 A30110 Vinger aan de pols bij de lokale handelaar door regelmatig overleg, opvolging van het memorandum van de raad voor lokale economie en bevraging van de noden
            2. Blz. 306 A30111 Activiteiten van de lokale middenstand ondersteunen of mee organiseren
            3. Blz. 307 A30112 Zorgen voor een aanspreekpunt voor lokale ondernemers
            4. Blz. 308 A30113 De toegankelijkheid van onze lokale middenstand verhogen door specifieke verkeersingrepen
            5. Blz. 309 A30114 Verwelkomen van organisaties die inzetten op sociale tewerkstelling
            6. Blz. 310 A30115 Onderzoeken ontwikkelingsmogelijkheden en reconversie bedrijfsbestemmingen langsheen de Steenweg
        2. Blz. 311 Financiële tabel BD301 - Wie onderneemt, heeft onze steun
      23. Blz. 312 BD302 - Troeven van onze gemeente in de kijker
        1. Blz. 313 Actieplannen
          1. Blz. 314 AP3020 Inzetten op ons toeristisch-recreatief potentieel
            1. Blz. 315 A30200 Naar een beleefbare Dendervallei d.m.v. intergemeentelijke samenwerking via Strategisch Project Denderland
            2. Blz. 316 A30201 Organisatie en vernieuwing van toeristisch aanbod
            3. Blz. 317 A30202 Realiseren natuurinrichtingsproject Wellemeersen en oude Dendermeersen
          2. Blz. 318 AP3021 Lokaal erfgoed naar waarde schatten en in de kijker zetten
            1. Blz. 319 A30210 Organisatie erfgoedinitiatieven met aandacht voor de identiteit van de deelgemeenten
            2. Blz. 320 A30211 Het lokale erfgoed helpen bewaren en valoriseren
          3. Blz. 321 AP3022 Communiceren op maat van verschillende doelgroepen via optimale kanalenmix
            1. Blz. 322 A30220 Ontwikkelingen van nieuwe media volgen en inzetten op basis van strategische kanaalkeuze
            2. Blz. 323 A30221 Redesign van het infoblad, op vlak van inhoud en vormgeving
            3. Blz. 324 A30222 Actief persbeleid voeren
            4. Blz. 325 A30223 Inzetten op beeldcommunicatie
            5. Blz. 326 A30224 Aandacht voor helder taalgebruik en weerspiegeling van de diversiteit in de samenleving in de gemeentelijke communicatie
            6. Blz. 327 A30225 Investeren in imagoversterkende communicatie om zo Denderleeuw op de kaart te zetten als aantrekkelijke gemeente bij inwoners, bezoekers en ondernemers
        2. Blz. 328 Financiële tabel BD302 - Troeven van onze gemeente in de kijker
      24. Blz. 329 BD303 - Een uitdagende en plezante mix aan evenementen en activiteiten
        1. Blz. 330 Actieplannen
          1. Blz. 331 AP3030 Een kwalitatief gemeentelijk vrijetijdsaanbod voor iedereen
            1. Blz. 332 A30300 Organisatie culturele activiteiten en vormingsaanbod voor een breed publiek
            2. Blz. 333 A30301 Ontwikkeling en uitrol visie evenementenbeleid
            3. Blz. 334 A30302 Viering van feestelijkheden met aandacht voor vernieuwing
            4. Blz. 335 A30303 Een sterk jeugdaanbod met bijkomende aandacht voor 12+
            5. Blz. 336 A30304 Onderzoek intergemeentelijke samenwerking (cultuur-jeugd)
            6. Blz. 337 A30305 Organisatie sportactiviteiten voor een breed publiek
            7. Blz. 338 A30306 Specifiek vrijetijdsaanbod voor (jong)senioren
            8. Blz. 339 A30307 Uitgebreid collectieaanbod in onze bib met aandacht voor het leren van de Nederlandse taal en vernieuwing
            9. Blz. 340 A30308 Organisatie van bibliotheekactiviteiten voor jong en oud
            10. Blz. 341 A30309 Programmering van activiteiten met focus op kwaliteit eerder dan op kwantiteit
          2. Blz. 342 AP3031 Een rijk verenigingsleven als kloppend hart van de gemeente
            1. Blz. 343 A30310 Financi?le steun voor onze verenigingen
            2. Blz. 344 A30311 Organisatie verenigingenplatform
            3. Blz. 345 A30312 Aanbieden van kwalitatieve infrastructuur en uitleendienst
          3. Blz. 346 AP3032 Lokale ontmoeting stimuleren via vrijwilligerswerking en privaat initiatief
            1. Blz. 347 A30320 Lokale organisatoren aanmoedigen om buurtfeesten en andere evenementen in hun buurt te organiseren door o.m. subsidies
            2. Blz. 348 A30321 Afstemming organiseren tussen en ondersteunen van diensten in het werken met vrijwilligers
            3. Blz. 349 A30322 Initiatieven nemen om vrijwilligers te waarderen en te bedanken
        2. Blz. 350 Financiële tabel BD303 - Een uitdagende en plezante mix aan evenementen en activiteiten
      25. Blz. 351 BD400 - Snelle en efficiënte dienstverlening op maat van de klant
        1. Blz. 352 Actieplannen
          1. Blz. 353 AP40000 Volop inzetten op digitale dienstverlening voor de klant
            1. Blz. 354 A40000 Werken op afspraak en klantgeleiding implementeren, samen met het herbekijken van de openingsuren van de gemeentelijke dienstverlening
            2. Blz. 355 A40001 Digitaal platform verder uitbouwen voor aanbod vrije tijd en Huis van het Kind
            3. Blz. 356 A40002 Digitalisering van de dienstverlening in de bibliotheek met o.m. installatie van zelfscanbalies
            4. Blz. 357 A40003 Vernieuwing en actualisering van de website en het digitaal loket
          2. Blz. 358 AP4001 Korter op de bal spelen in dienstverlening
            1. Blz. 359 A40010 Invoeren van een wachtdienst voor dringende zaken buiten de normale werkuren
            2. Blz. 360 A40011 De dienstvoertuigen uitrusten met een 'track & trace'-systeem
            3. Blz. 361 A40012 Moderniseren van meldpunt en klachtenbehandeling
        2. Blz. 362 Financiële tabel BD400 - Snelle en efficiënte dienstverlening op maat van de klant
      26. Blz. 363 BD401 - Lokaal bestuur als aantrekkelijke werkgever
        1. Blz. 364 Actieplannen
          1. Blz. 365 AP4010 De juiste m/v/x op de juiste plaats
            1. Blz. 366 A40100 Aantrekken van medewerkers voor knelpuntberoepen
            2. Blz. 367 A40101 Een stappenplan opmaken voor de procedure voor werving en selectie en deze verder digitaliseren waar mogelijk
            3. Blz. 368 A40102 Onthaal van nieuwe medewerkers, door- en uitstroom herbekijken. Inzetten op talent
          2. Blz. 369 AP4011 Samen sterk op het werk
            1. Blz. 370 A40110 Beleidsverklaring 'Welzijn op het werk' opmaken, implementeren en communiceren
            2. Blz. 371 A40111 Agressiebeleid voor medewerkers opmaken en communiceren
            3. Blz. 372 A40112 Leiderschap verder ontwikkelen en optimaliseren
            4. Blz. 373 A40113 Opmaak van een taakrisicoanalyse voor medewerkers, met als prioritaire doelgroep de technisch medewerkers
            5. Blz. 374 A40114 Voldoende aandacht voor ergonomie in de organisatie
            6. Blz. 375 A40115 Leasingssysteem elektrische fietsen opzetten voor medewerkers in kader van duurzaam woon-werkverkeer
            7. Blz. 376 A40116 Ingebruikname site Veldstraat als nieuwe brandweerpost en gemeentemagazijn
        2. Blz. 377 Financiële tabel BD401 - Lokaal bestuur als aantrekkelijke werkgever
      27. Blz. 378 BD402 - Kwaliteit voorop in onze interne werking
        1. Blz. 379 Actieplannen
          1. Blz. 380 AP4020 Productief samenwerken in een digitale werkomgeving
            1. Blz. 381 A40200 Uitbouw van de MID-office, met koppeling naar de gebruikerstoepassingen
            2. Blz. 382 A40201 Ontwikkeling van een moderne digitale werkplaats voor onze medewerkers
            3. Blz. 383 A40202 Digitaal informatie- en archiefbeheer in de organisatie optimaliseren
            4. Blz. 384 A40203 Digitaal ondertekenen van documenten mogelijk maken
            5. Blz. 385 A40204 Nieuwe (virtuele) telefooncentrale implementeren voor de hele organisatie
            6. Blz. 386 A40205 Digitaliseren van het gemeentelijk gebouwenbeheer
            7. Blz. 387 A40206 Verder digitaliseren van geografische informatie
          2. Blz. 388 AP4021 Interne processen optimaliseren
            1. Blz. 389 A40210 Archiveringsrichtlijnen (verder) verduidelijken en implementeren in onze organisatie
            2. Blz. 390 A40211 Informatieveiligheid voorop in het verwerken van persoonsgegevens van burgers
            3. Blz. 391 A40212 Ori?ntatie op het organisatiebeheersingssysteem van Audit Vlaanderen met jaarlijks vernieuwd actieplan en rapportering
            4. Blz. 392 A40213 In het kader van een gezond financieel beleid de belastingmix en de tarieven voor onze dienstverlening durven in vraag stellen
            5. Blz. 393 A40214 De niet-wettelijk of decretaal verplichte taken die we als organisatie doen, evalueren, en hierover een kerntakendebat voeren
            6. Blz. 394 A40215 Bekijken van mogelijke samenwerkingsverbanden en aanboren van extra fondsen om problematieken die onze draagkracht overstijgen, aan te pakken op een hoger niveau
          3. Blz. 395 AP4022 Ondersteunende tools en partners ter beschikking stellen van maatschappelijk werkers in hun begeleidingswerk
            1. Blz. 396 A40220 Actualiseren en vereenvoudigen van de reglementen van het OCMW inzake individuele steunmaatregelen
            2. Blz. 397 A40221 Meest kwetsbare klanten ondersteunen en begeleiden via zorgtrajecten
            3. Blz. 398 A40222 Aangaan en versterken van samenwerkingsverbanden met externe partners om betere hulp aan klanten te kunnen bieden
          4. Blz. 399 AP4023 Efficiënt gebouwenbeheer
            1. Blz. 400 A40230 Inzetten op toegankelijkheid, veiligheid, multifunctionaliteit en onderhoudsgemak van gebouwen
            2. Blz. 401 A40231 Uitvoeren kerkenbeleidsplan
          5. Blz. 402 AP4024 Naar een geïntegreerde werking voor gemeente en OCMW
            1. Blz. 403 A40240 De archiefwerking van de gemeente uitdragen binnen het OCMW
            2. Blz. 404 A40241 Klantvriendelijk onthaal in OCMW en gemeente
            3. Blz. 405 A40242 Dagelijks instaan voor professionele basisdienstverlening voor al onze producten
        2. Blz. 406 Financiële tabel BD402 - Kwaliteit voorop in onze interne werking
    2. Blz. 407 Financiële nota
      1. Blz. 408 Doelstellingenrekening (Schema J1)
        1. Blz. 409 Doelstellingenrekening (Schema J1)
      2. Blz. 410 Staat financieel evenwicht (schema J2)
        1. Blz. 411 Staat financieel evenwicht (schema J2)
      3. Blz. 412 Realisatie kredieten (schema J3)
        1. Blz. 413 Realisatie kredieten (schema J3)
      4. Blz. 414 Balans (schema J4)
        1. Blz. 415 Balans (schema J4)
      5. Blz. 416 Liquiditeitenbudget (schema J5)
        1. Blz. 417 Liquiditeitenbudget (schema J5)
    3. Blz. 418 Toelichting
      1. Blz. 419 Overzicht ontvangsten en uitgaven - functioneel (schema T1)
        1. Blz. 420 Overzicht ontvangsten en uitgaven - functioneel (schema T1)
      2. Blz. 421 Overzicht ontvangsten en uitgaven - economisch (schema T2)
        1. Blz. 422 Overzicht ontvangsten en uitgaven - economisch (schema T2)
      3. Blz. 423 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)
        1. Blz. 424 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_W&O - AP1001
        2. Blz. 425 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_KLIMAA - AP1010
        3. Blz. 426 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_WEGEN - AP1012
        4. Blz. 427 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_GEBOUW - AP1012
        5. Blz. 428 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_KLIMAA - AP1012
        6. Blz. 429 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_GEBOUW - AP1020
        7. Blz. 430 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_WEGEN - AP1021
        8. Blz. 431 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RUP - AP1021
        9. Blz. 432 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP1021
        10. Blz. 433 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_AFVALW - AP1022
        11. Blz. 434 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_WEGEN - AP1022
        12. Blz. 435 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP1023
        13. Blz. 436 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_WEGEN - AP1023
        14. Blz. 437 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RUP - AP1030
        15. Blz. 438 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_WEGEN - AP1030
        16. Blz. 439 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_GEBOUW - AP1030
        17. Blz. 440 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_WEGEN - AP1031
        18. Blz. 441 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_AFVALW - AP1031
        19. Blz. 442 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RUP - AP1032
        20. Blz. 443 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_GEBOUW - AP1041
        21. Blz. 444 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_GEBOUW - AP1050
        22. Blz. 445 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_WEGEN - AP1060
        23. Blz. 446 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_AFVALW - AP1060
        24. Blz. 447 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_KLIMAA - AP1060
        25. Blz. 448 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RUP - AP1061
        26. Blz. 449 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP1061
        27. Blz. 450 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_WEGEN - AP1070
        28. Blz. 451 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_WEGEN - AP1071
        29. Blz. 452 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP1071
        30. Blz. 453 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_WEGEN - AP1072
        31. Blz. 454 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_WEGEN - AP1073
        32. Blz. 455 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VEILIG - AP1083
        33. Blz. 456 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_GEBOUW - AP1100
        34. Blz. 457 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_OND - AP2000
        35. Blz. 458 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_GEBOUW - AP2000
        36. Blz. 459 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RUP - AP3011
        37. Blz. 460 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_KLIMAA - AP3020
        38. Blz. 461 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_ICT - AP3022
        39. Blz. 462 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP3031
        40. Blz. 463 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_ICT - AP4000
        41. Blz. 464 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RM - AP4001
        42. Blz. 465 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_ICT - AP4001
        43. Blz. 466 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_GEBOUW - AP4011
        44. Blz. 467 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_GEBOUWEN
        45. Blz. 468 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_ICT - AP4020
        46. Blz. 469 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_GEBOUW - AP4023
        47. Blz. 470 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_EREDIENST
        48. Blz. 471 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_GEBOUW - AP4024
        49. Blz. 472 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_ICT - AP4024
      4. Blz. 473 Evolutie financiële schulden (schema T4)
        1. Blz. 474 Evolutie financiële schulden (schema T4)
      5. Blz. 475 Toelichting bij de balans (schema T5)
        1. Blz. 476 Toelichting bij de balans (schema T5)
      6. Blz. 477 Financiële risico's
        1. Blz. 478 Risico 1: Ontvangsten uit de aanvullende personenbelasting
          1. Blz. 479 Beheersmaatregelen & opvolging risico 1
        2. Blz. 480 Risico 2: Ontvangsten uit opcentiemen op de onroerende voorheffing
          1. Blz. 481 Beheersmaatregelen & opvolging risico 2
        3. Blz. 482 Risico 3: Ontvangsten uit andere (eigen) belastingen
          1. Blz. 483 Beheersmaatregelen & opvolging risico 3
        4. Blz. 484 Risico 4: Pensioenbijdrage statutaire ambtenaren en responsabiliseringsbijdrage
          1. Blz. 485 Beheersmaatregelen & opvolging risico 4
        5. Blz. 486 Risico 5: Kosten gepaard met vergroening en vergrijzing van de bevolking
          1. Blz. 487 Beheersmaatregelen & opvolging risico 5
        6. Blz. 488 Risico 6: Betwistingen en rechtszaken
          1. Blz. 489 Beheersmaatregelen & opvolging risico 6
        7. Blz. 490 Risico 7: Fraude in betalingsverkeer
          1. Blz. 491 Beheersmaatregelen & opvolging risico 7
        8. Blz. 492 Risico 8: Toepassen van retributiereglementen
          1. Blz. 493 Beheersmaatregelen & opvolging risico 8
        9. Blz. 494 Risico 9: Toegestane (bank) waarborgen
          1. Blz. 495 Beheersmaatregelen & opvolging risico 9
        10. Blz. 496 Risico 10: Financiële linken met partnerbesturen (verbonden entiteiten)
          1. Blz. 497 Beheersmaatregelen & opvolging risico 10
        11. Blz. 498 Risico 11: (Financiële) afhandeling lopende projecten bij intercommunales voor streekontwikkeling
          1. Blz. 499 Beheersmaatregelen & opvolging risico 11
        12. Blz. 500 Risico 12: Projectplanning in functie van beschikbare budgetten en liquide middelen
          1. Blz. 501 Beheersmaatregelen & opvolging risico 12
        13. Blz. 502 Risico 13: Betaling toegestane leningen aan en het afsluiten van langlopende erfpachtovereenkomsten met verenigingen
          1. Blz. 503 Beheersmaatregelen & opvolging risico 13
        14. Blz. 504 Risico 14: Schuldenlast beheren en onder controle houden
          1. Blz. 505 Beheersmaatregelen & opvolging risico 14
        15. Blz. 506 Risico 15: Aanwending subsidies voor de inzameling van afvalwater
          1. Blz. 507 Beheersmaatregelen & opvolging risico 15
        16. Blz. 508 Risico 16: Opvolgen inkomende subsidies
          1. Blz. 509 Beheersmaatregelen & opvolging risico 16
        17. Blz. 510 Risico 17: Beleid rond structureel onvermogende debiteuren
          1. Blz. 511 Beheersmaatregelen & opvolging risico 17
        18. Blz. 512 Tot slot
          1. Blz. 513 Tot slot
      7. Blz. 514 Waarderingsregels
        1. Blz. 515 Waarderingsregels
      8. Blz. 516 Niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
        1. Blz. 517 Niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
      9. Blz. 518 Verklaring verschillen gerealiseerde en geraamde ontvangsten en uitgaven
        1. Blz. 519 Verklaring verschillen gerealiseerde en geraamde ontvangsten en uitgaven_EXPL
        2. Blz. 520 Verklaring verschillen gerealiseerde en geraamde ontvangsten en uitgaven_INV
      10. Blz. 521 Toelichting kosten en opbrengsten, uitgaven en ontvangsten met buitengewone invloed
        1. Blz. 522 Toelichting kosten en opbrengsten, uitgaven en ontvangsten met buitengewone invloed
      11. Blz. 523 Overzicht overgedragen kredieten
        1. Blz. 524 Overzicht overgedragen kredieten (UITG) 2023
        2. Blz. 525 Overzicht overgedragen kredieten (ONTV) 2023
        3. Blz. 526 Overzicht overgedragen kredieten (LIQ) 2023
    4. Blz. 527 Documentatie
      1. Blz. 528 Totaaloverzicht beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties
        1. Blz. 529 Totaaloverzicht beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties 2023
      2. Blz. 530 Overzicht werkings- en investeringssubsidies
        1. Blz. 531 Overzicht werkings- en investeringssubsidies 2023
      3. Blz. 532 Samenstelling beleidsdomeinen
        1. Blz. 533 Samenstelling beleidsdomeinen
      4. Blz. 534 Overzicht verbonden entiteiten
        1. Blz. 535 Overzicht verbonden entiteiten
      5. Blz. 536 Personeelsinzet
        1. Blz. 537 Personeel
      6. Blz. 538 Overzicht jaarlijkse belastingsoort
        1. Blz. 539 Overzicht belastingsoort 2023
      7. Blz. 540 Proef- en saldibalans per 31/12/2023
        1. Blz. 541 Proef- en saldibalans per 31/12/2023
      8. Blz. 542 Overzicht lange termijn vorderingen en leningen
        1. Blz. 543 Overzicht lange termijn vorderingen en leningen
      9. Blz. 544 Detail van de desinvesteringen en buitengebruikstellingen
        1. Blz. 545 Detail van de desinvesteringen en buitengebruikstellingen
      10. Blz. 546 Overzicht lange termijn schulden en leningen
        1. Blz. 547 Overzicht lange termijn schulden en leningen
      11. Blz. 548 Aansluiting werkkapitaal
        1. Blz. 549 Aansluiting werkkapitaal
      12. Blz. 550 Krediet- en wetmatigheidscontrole
        1. Blz. 551 Rapport visum 2023
      13. Blz. 552 Debiteurenbeheer
        1. Blz. 553 Evolutie debiteuren
          1. Blz. 554 Geconsolideerd - Openstaande vorderingen
          2. Blz. 555 Geconsolideerd - Vorderingen uit retributies– AR 4000000
          3. Blz. 556 Geconsolideerd - Vorderingen uit belastingen – AR 4130000
          4. Blz. 557 Geconsolideerd - Vorderingen uit steun Sociale Dienst – AR 4135000
          5. Blz. 558 Geconsolideerd - Vorderingen in CSR – AR 4170000
          6. Blz. 559 Geconsolideerd - Status vorderingen > 90 dagen
        2. Blz. 560 Minwaarden en onwaarden
          1. Blz. 561 Minwaarden
          2. Blz. 562 Geconsolideerd - Minwaarden
          3. Blz. 563 Kredietnota’s (onwaarden)
          4. Blz. 564 Geconsolideerd - Kredietnota’s (onwaarden)
      14. Blz. 565 Thesauriebeheer
        1. Blz. 566 Thesaurietoestand en liquiditeitenprognose
      15. Blz. 567 Beheerscontrole
        1. Blz. 568 Beheerscontrole
      16. Blz. 569 Evolutie van de budgetten
        1. Blz. 570 Exploitatie-uitgaven 2023
          1. Blz. 571 Exploitatie-uitgaven 2023
        2. Blz. 572 Exploitatie-ontvangsten 2023
          1. Blz. 573 Exploitatie-ontvangsten 2023
        3. Blz. 574 Investerings-uitgaven 2023
          1. Blz. 575 Investerings-uitgaven 2023
        4. Blz. 576 Investerings-ontvangsten 2023
          1. Blz. 577 Investerings-ontvangsten 2023
        5. Blz. 578 Balans boekjaar 2023
          1. Blz. 579 Balans boekjaar 2023
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap