G
Terug
A30225 Investeren in imagoversterkende communicatie om zo Denderleeuw op de kaart te zetten als aantrekkelijke gemeente bij inwoners, bezoekers en ondernemers

Bevoegde schepen
Marnick Vaeyens
Status
ContinuStand van zaken (indicator)
Stand van zaken (toelichting)
Het inzetten op imagoversterkende communicatie is een continu proces: we werken meer en meer aan een vertaling van ons raamwerk uit het meerjarenplan naar communicatie rond concrete acties en realisaties.
Enkele blikvangers zijn onder meer:
- de vernieuwing van gemeentemagazine Schakel waarvoor wordt samengewerkt met de professionele bladenmakers van Bold & Pepper en het interne PLANK-team (zie A30221). Hierbij werd de frequentie van het infoblad gewijzigd van maandelijks naar 2-maandelijks, o.m. in kader van capaciteitsversterking en optimalisering van de werking zodat de medewerkers de nodige ruimte krijgen om verhalen van inwoners te sprokkelen en meer in te zetten op een goede communicatiemix. Qua optimalisering van de werking werd ook het aanleveren van advertenties gewijzigd. Deze moeten voortaan drukklaar worden aangeleverd volgens vaste formaten.
- de stijl vanuit onze nieuwe Schakel werd in 2023 doorgetrokken naar filmpjes rond ons coververhaal, maar ook naar onze sociale media en andere communicatiekanalen. Op LinkedIn wordt bovendien meer ingezet op het brengen van leuke personeelsactiviteiten of van medewerkers in de kijker om ons als aantrekkelijke werkgever te positioneren.
- de lancering van de digitale nieuwsbrief begin 2023
- voor onze infrastructuurcommunicatie werken we samen met het communicatiebureau Billie Bonkers. De campagne 'Denderleeuw in beweging' werd op 16 maart 2023 gelanceerd met een voorstelling van de grote infrastructuurprojecten die het centrum en de stationsomgeving moeten opwaarderen in deze legislatuur, gebundeld op een nieuwe projectwebsite met opvallende infoportieken in het straatbeeld en in een aantal gemeentelijke gebouwen
- verschillende promotiecampagnes rond lokale economie, zoals een nieuwe campagne voor de Denderleeuwbon met medewerking van 5 handelaren, de promovideo's voor Maand van de Markt en Culin'air
- de campagnes voor Digipunt
- ...
Tijd (indicator)
G
Tijd
Geld (indicator)
G
Geld
(budget) Jaarrekening 2023
Rekening 2022 | Rekening 2023 | MJP 2023 NIEUW | ||
E | Exploitatie | |||
Uitgaven | 7.623,00 | 0,00 | 10.000,00 | |
Totaal Exploitatie | -7.623,00 | 0,00 | -10.000,00 |