Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarrekening 2021
    1. Blz. 2 Beleidsevaluatie
      1. Blz. 3 Inleiding
        1. Blz. 4 Inleiding
      2. Blz. 5 Missie & visie
        1. Blz. 6 Missie en visie gemeentebestuur
      3. Blz. 7 Kwaliteitszorg
        1. Blz. 8 Kwaliteitszorg
      4. Blz. 9 Klachten & felicitaties
        1. Blz. 10 Klachten & felicitaties
      5. Blz. 11 BD100 - Inzetten op een divers, kwaliteitsvol en betaalbaar woonaanbod
        1. Blz. 12 Actieplannen
          1. Blz. 13 AP1000 Een gecoördineerd lokaal woningkwaliteitsbeleid voeren
            1. Blz. 14 A10000 Opmaak van een woningkwaliteitsreglement met conformiteitsattesten om proactief op te treden en de strijd tegen huisjesmelkers op te voeren
            2. Blz. 15 A10001 Afsprakenkader opstellen met het Sociaal Verhuurkantoor voor het uitvoeren van conformiteitsonderzoeken
            3. Blz. 16 A10002 Leegstand en verwaarlozing frequenter controleren, registreren en streng aanpakken
            4. Blz. 17 A10003 Lokale partners betrekken bij het woningkwaliteitsbeleid via structurele samenwerking
            5. Blz. 18 A10004 Preventiecampagnes opzetten rond ongezonde woningen
            6. Blz. 19 A10005 Invoering sloop- en gevelrenovatiepremie gekoppeld aan energiebesparingen en hervorming gemeentelijke energiepremies
          2. Blz. 20 AP1001 Advies en begeleiding verstrekken over wonen, met focus op ondersteuning van woonbehoeftige gezinnen en alleenstaanden
            1. Blz. 21 A10010 Inrichten van een Woonloket
            2. Blz. 22 A10011 Promoten van bestaande ontzorgingstrajecten, groepsaankopen, premies, leningen, gratis renovatieadvies, ...
            3. Blz. 23 A10012 Installeren van een meldpunt discriminatie huurmarkt
          3. Blz. 24 AP1002 Invoeren van een woonbeleidsvisie met het oog op een kwalitatieve invulling van de beschikbare open ruimte en om een verdere verdichting van de gemeente tegen te gaan
            1. Blz. 25 A10020 Ontwikkeling van een woningtypetoets
            2. Blz. 26 A10021 Ontwikkeling van een visie op projecten met meer dan 1 woongelegenheid
          4. Blz. 27 AP1003 Opmaak van een lokaal sociaal woonbeleid
            1. Blz. 28 A10030 Uitwerken visie op sociaal wonen rekening houdend met behalen bindend sociaal objectief en het groeipad van het Sociaal verhuurkantoor (SVK)
            2. Blz. 29 A10031 Opmaak lokaal toewijzingsreglement voor sociale woningen met klemtoon op bindingsfactoren met de gemeente
        2. Blz. 30 Financiële tabel BD100 - Inzetten op een divers, kwaliteitsvol en betaalbaar woonaanbod
      6. Blz. 31 BD101 - Radicaal Klimaatneutraal #2030
        1. Blz. 32 Actieplannen
          1. Blz. 33 AP1010 Prioritaire deelacties uitwerken en implementeren en andere acties uit het Klimaatplan 2030 stelselmatig uitvoeren
            1. Blz. 34 A10100 Bedrijven en organisaties in de tertiaire sector aanzetten tot het nemen van energiemaatregelen om de CO2-uitstoot tegen 2030 met 40% te verminderen
            2. Blz. 35 A10101 De lokale middenstand betrekken in het klimaatverhaal zodat ook zij mee bijdragen tot 40% energiebesparing
            3. Blz. 36 A10102 Versterken van de biodiversiteit en de klimaatadaptieve werking van ecosystemen op het privaat domein
            4. Blz. 37 A10103 Adviseren en ondersteunen bij energetische renovaties van particuliere woningen om de CO2-uitstoot tegen 2030 met 40% te verminderen
            5. Blz. 38 A10104 Uitvoeren van erosiebestrijdingswerken zoals voorzien in het gemeentelijk erosiebestrijdingsplan
            6. Blz. 39 A10105 Andere acties uit de maatregelentabel uit het Klimaatplan 2030 naar de praktijk omzetten in onze gemeente
          2. Blz. 40 AP1011 Bewustzijn creëren om duurzaam om te springen met klimaat en energie
            1. Blz. 41 A10110 Inzetten op een duurzame organisatie van activiteiten
            2. Blz. 42 A10111 Het gemeentelijk drukwerk verminderen door slimme kanaalkeuze in ons communicatiebeleid
            3. Blz. 43 A10112 Communicatiecampagne rond de klimaatproblematiek, klimaatplan en -acties voor medewerkers en inwoners
          3. Blz. 44 AP1012 Maatregelen nemen om de energie-efficiëntie en het comfort voor de gebruikers van het gemeentelijk patrimonium te verbeteren
            1. Blz. 45 A10120 Vergroening en verfraaiing van de gemeentelijke begraafplaatsen
            2. Blz. 46 A10121 Rationaliseren van de openbare verlichting door voluit te kiezen voor LED
            3. Blz. 47 A10122 Inzetten op energiebesparende maatregelen in onze gemeentelijke gebouwen
        2. Blz. 48 Financiële tabel BD101 - Radicaal Klimaatneutraal #2030
      7. Blz. 49 BD102 - Naar een bruisende dorpskern als centrum van dienstverlening
        1. Blz. 50 Actieplannen
          1. Blz. 51 AP1020 Centralisatie van dienstverlening en opwaardering gemeentelijke gebouwen
            1. Blz. 52 A10200 Inrichting Vrijetijdshuis nabij het administratief centrum
            2. Blz. 53 A10201 Opfrissing gemeenschapscentrum Den Breughel
          2. Blz. 54 AP1021 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 55 A10210 Uitvoeren RUP Centrum: herinrichting Dorp
            2. Blz. 56 A10211 Inrichting plein Koopwarenstraat
            3. Blz. 57 A10212 Uitvoering RUP Denderpark
            4. Blz. 58 A10213 Opwaardering speelplein Parkske Pots
          3. Blz. 59 AP1022 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 60 A10220 Riolerings- en wegeniswerken in Polder- en Moreelstraat en inrichting parkeerruimte Moreelstraat
            2. Blz. 61 A10221 Heraanleg Veldstraat en Geallieerdenstraat
          4. Blz. 62 AP1023 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 63 A10230 Gedeeltelijke heraanleg van de Thontlaan richting centrum in functie van het detailhandelsplan
            2. Blz. 64 A10231 Opening van een nieuw speelbos vlakbij centrum Denderleeuw
            3. Blz. 65 A10232 Augustuskermis en braderij dorp Denderleeuw nieuw leven inblazen
        2. Blz. 66 Financiële tabel BD102 - Naar een bruisende dorpskern als centrum van dienstverlening
      8. Blz. 67 BD103 - Naar een aantrekkelijke stationsomgeving als centrum van bedrijvigheid
        1. Blz. 68 Actieplannen
          1. Blz. 69 AP1030 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 70 A10300 Heraanleg Stationsplein in overleg met Infrabel en NMBS die stationsgebouw en perrons vernieuwen
            2. Blz. 71 A10301 Verouderd BPA omzetten naar een RUP Stationsomgeving met ruimte voor nieuwbouw en groen
            3. Blz. 72 A10302 t Kasteeltje verder herstellen als monument in de stationswijk
          2. Blz. 73 AP1031 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 74 A10310 Vernieuwing van wijk Leeuwbrug door het uitvoeren van riolerings- en wegeniswerken in verschillende straten
            2. Blz. 75 A10311 Herinrichting van de Spoorweglaan met heraanleg van de straat en realisatie fietsverbinding vanaf Kemelbrug
          3. Blz. 76 AP1032 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 77 A10320 Inzetten van een buurtopbouwwerker in wijk Leeuwbrug
            2. Blz. 78 A10321 Activeren van het strategisch ontwikkelingsgebied zoals bepaald in het gewestelijk RUP regionaal stedelijk gebied Aalst met focus op kantoor- en retailfunctie
            3. Blz. 79 A10322 Inzetten op samenwerking en afstemming met (externe) veiligheidspartners
        2. Blz. 80 Financiële tabel BD103 - Naar een aantrekkelijke stationsomgeving als centrum van bedrijvigheid
      9. Blz. 81 BD104 - De Palaver als kruispunt van ontmoeting
        1. Blz. 82 Actieplannen
          1. Blz. 83 AP1040 Ontmoetingshuis De Palaver uitbouwen als geïntegreerde basisvoorziening (STEK)
            1. Blz. 84 A10400 De Palaver uitbouwen tot een plek waar leren, ontmoeten, onthalen en sociale bescherming centraal staan in het aanbod
            2. Blz. 85 A10401 De Palaver maximaal ontsluiten op vlak van samenwerking en doelgroepbereik
          2. Blz. 86 AP1041 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 87 A10410 Inzetten van opbouwwerkers in wijk Hemelrijk
            2. Blz. 88 A10411 Uitvalsbasis voor jeugdopbouwwerk in De Palaver verder uitbouwen
            3. Blz. 89 A10412 Inrichten van de bovenverdieping van De Palaver als Huis van het Kind en polyvalente zaal ten dienste van onze inwoners
        2. Blz. 90 Financiële tabel BD104 - De Palaver als kruispunt van ontmoeting
      10. Blz. 91 BD105 - Meer woon- en leefkwaliteit in Huissegem
        1. Blz. 92 Actieplannen
          1. Blz. 93 AP1050 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 94 A10500 Uitvoering RUP Vrijheidspark voor vrijwaren open ruimte
            2. Blz. 95 A10501 Vernieuwing en realisatie RUP Wolfsgracht via oproep Vlaamse Bouwmeester: oude voorziene verkaveling omzetten naar modern woonplan met maximaal behoud van open ruimte
            3. Blz. 96 A10502 Herinrichting sport- en recreatiepark A. De Pelsmaecker en vernieuwingswerken in sporthal Ottoy
          2. Blz. 97 AP1051 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 98 A10510 Inrichting hoek A. De Brabanterstraat/Molenstraat
            2. Blz. 99 A10511 Herinrichting schoolomgeving Landuiterke
          3. Blz. 100 AP1052 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 101 A10520 Inzetten van een buurtopbouwwerker in wijk Landuit
        2. Blz. 102 Financiële tabel BD105 - Meer woon- en leefkwaliteit in Huissegem
      11. Blz. 103 BD106 - Welle en Iddergem, elk een eigen verhaal
        1. Blz. 104 Actieplannen
          1. Blz. 105 AP1060 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 106 A10600 Herinrichting schoolomgeving Kerkstraat Welle
            2. Blz. 107 A10601 Heraanleg van de Terjodenstraat met specifieke aandacht voor waterzuivering
            3. Blz. 108 A10602 Gedeeltelijke heraanleg Aststraat i.k.v. een veilige schoolomgeving
            4. Blz. 109 A10603 Transitverbod voor zwaar vervoer in Denderleeuw uitbreiden naar Welle en Iddergem
            5. Blz. 110 A10604 Een aangenamer Welleplein cre?ren door in te zetten op vergroening
            6. Blz. 111 A10605 Leemontginning in de Vlamovenkouter tegengaan d.m.v. een bestemmingswijziging op initiatief van ons lokaal bestuur
          2. Blz. 112 AP1061 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 113 A10610 Opwaarderen buurtplein Hoogsteenveld
            2. Blz. 114 A10611 Realisatie RUP Verruimd Broekpark
            3. Blz. 115 A10612 Inrichting buurtplein Biestbaan
            4. Blz. 116 A10613 Herinrichting speel- en ontmoetingsplein Braamland verderzetten
            5. Blz. 117 A10614 Wekelijkse markt in Welle
            6. Blz. 118 A10615 Project jeugd Welle
        2. Blz. 119 Financiële tabel BD106 - Welle en Iddergem, elk een eigen verhaal
      12. Blz. 120 BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker
        1. Blz. 121 Actieplannen
          1. Blz. 122 AP1070 (Her)aanleg infrastructuur voor fietsers en voetgangers
            1. Blz. 123 A10700 Opstellen fiets- en voetpadenplan op lange termijn voor gespreide (her)aanleg en verbinding tot aangename wandel- en fietstrajecten
            2. Blz. 124 A10701 Plaatsing fietsenstallingen aan voornaamste aantrekkingspolen
            3. Blz. 125 A10702 In samenwerking met het Agentschap Wegen en Verkeer en de lokale politie streven naar meer verkeersveiligheid op de gewestwegen
            4. Blz. 126 A10703 Opmaak van een masterplan voor veilige schoolomgevingen en dit gefaseerd uitvoeren
          2. Blz. 127 AP1071 Trage wegenbeleid uitwerken
            1. Blz. 128 A10710 Inventarisaties na participatietraject omzetten naar kaart met trage wegen
            2. Blz. 129 A10711 Uitvoeren van opwaarderingsacties aan onze trage wegen zodat deze beter toegankelijk worden
            3. Blz. 130 A10712 Ontwikkeling van kindlint, speelkaart en speelkoffer voor speelstraten i.k.v. verkeersveiligheid, beweging en vrije tijd
          3. Blz. 131 AP1072 Duurzame verplaatsingen stimuleren
            1. Blz. 132 A10720 Onderhandelingen voeren met De Lijn voor een betere bereikbaarheid met onze buurgemeenten
            2. Blz. 133 A10721 Campagnes opzetten om mensen te sensibiliseren rond hun gedrag in het verkeer
            3. Blz. 134 A10722 Aanmoedigen van combimobiliteit via de inrichting van een Mobipunt
          4. Blz. 135 AP1073 Grotere klemtoon op verkeersveiligheid in ons mobiliteitsbeleid
            1. Blz. 136 A10730 Doorgedreven samenwerking met de lokale politie in de strijd tegen verkeersoverlast
            2. Blz. 137 A10731 Werk maken van een parkeerbeleid voor het hele grondgebied
            3. Blz. 138 A10732 Opmaak en stapsgewijs invoeren van een circulatieplan
            4. Blz. 139 A10733 Jaarlijks investeren in kleinere verkeersingrepen die de veiligheid op de weg en in schoolomgevingen verhogen
        2. Blz. 140 Financiële tabel BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker
      13. Blz. 141 BD108 - Samen sterk op vlak van veiligheid en handhaving
        1. Blz. 142 Actieplannen
          1. Blz. 143 AP1080 Optimaliseren samenwerking met lokale politie
            1. Blz. 144 A10800 Stroomlijnen overlegstructuren en communicatie binnen de lokale politiezone
            2. Blz. 145 A10801 Taakverdeling scherpstellen tussen wijkagenten en gemeenschapswachten en activeren wijkwerking met aanspreekpunt voor inwoners
          2. Blz. 146 AP1081 Een duidelijk handhavingsbeleid uitwerken
            1. Blz. 147 A10810 Regelmatig actualiseren en waar nodig uitbreiden GAS-reglement en andere handhavingsregels
            2. Blz. 148 A10811 Kordate aanpak van diverse vormen van overlast o.m. door sensibilisering en een striktere toepassing van het GAS-reglement
            3. Blz. 149 A10812 Afsluiten, actualiseren en toepassen van protocolakkoorden met het parket
            4. Blz. 150 A10813 Meer inzetten op handhaving en sleutelprocessen evalueren inzake afdwingbaarheid
          3. Blz. 151 AP1082 Het integraal veiligheidsbeleid vormgeven
            1. Blz. 152 A10820 Het lokaal integraal veiligheidsbeleid formaliseren in een integraal veiligheidsplan
            2. Blz. 153 A10821 Planning en co?rdinatie van gemeenschapswachten optimaliseren en aanwerving extra gemeenschapswacht
            3. Blz. 154 A10822 Buurtinformatienetwerken stimuleren, promoten en structureel bevragen
            4. Blz. 155 A10823 Onze gemeente veilig door de Corona crisis loodsen
          4. Blz. 156 AP1083 Uitbouw cameranetwerk
            1. Blz. 157 A10830 Visie en kader bepalen met alle betrokken veiligheidspartners
            2. Blz. 158 A10831 Meer en gerichter inzetten van vaste en mobiele camera's o.m. om zwerfvuil en sluikstort aan te pakken
            3. Blz. 159 A10832 Camerabeveiliging voor de gemeentelijke infrastructuur
          5. Blz. 160 AP1084 De organisatie scherp houden voor noodplanning
            1. Blz. 161 A10840 Jaarlijkse upgrade algemeen nood- en interventieplan en noodplanningsoefeningen onder begeleiding van de provincie
            2. Blz. 162 A10841 Gemeentelijk crisiscommunicatieplan opstellen en formeel laten vaststellen door veiligheidscel
            3. Blz. 163 A10842 Bestaande veiligheidstools beter bekend maken bij onze inwoners
        2. Blz. 164 Financiële tabel BD108 - Samen sterk op vlak van veiligheid en handhaving
      14. Blz. 165 BD109 - Werken aan samenleven in diversiteit
        1. Blz. 166 Actieplannen
          1. Blz. 167 AP1090 Inzetten op expertise, verbinding en participatie
            1. Blz. 168 A10900 Via vorming en/of trajectbegeleiding de expertise rond het thema diversiteit versterken bij de interne diensten en/of verenigingen
            2. Blz. 169 A10901 Inzetten op partnerschappen en samenwerking met lokale verenigingen die zich inzetten voor de thema's 'Samenleven in diversiteit', 'Integratie' en/of 'Samenlevingsopbouw'.
          2. Blz. 170 AP1091 Nieuwe inwoners op weg helpen bij hun integratieproces
            1. Blz. 171 A10910 Onthaalmomenten voor alle nieuwe inwoners organiseren
            2. Blz. 172 A10911 Het onthaalbeleid voor nieuwe inwoners van buitenlandse herkomst verder professionaliseren met focus op Nederlands en toeleiding naar de diensten
          3. Blz. 173 AP1092 Bestrijden van racisme en discriminatie
            1. Blz. 174 A10920 Deelname aan sensibiliserende actiedagen tegen racisme en discriminatie
            2. Blz. 175 A10921 Samenwerken rond de thema's racisme en discriminatie met Aalst, Ninove en Geraardsbergen via deelname aan regionaal overleg
        2. Blz. 176 Financiële tabel BD109 - Werken aan samenleven in diversiteit
      15. Blz. 177 BD110 - Handen uit de mouwen voor een propere buurt
        1. Blz. 178 Actieplannen
          1. Blz. 179 AP1100 Verfraaiing van het openbaar domein
            1. Blz. 180 A11000 Openbare bebloeming en stimuleren van particuliere initiatieven
            2. Blz. 181 A11001 Pesticidevrije onkruidbestrijding en duurzaam groenonderhoud met hulp van seizoensarbeiders en externe partners
            3. Blz. 182 A11002 Landschaps- en natuurbeheer in Broekpark en kouter
            4. Blz. 183 A11003 Afbouw van leegstaand patrimonium in eigendom van gemeente en OCMW
          2. Blz. 184 AP1101 Inwoners betrekken bij de netheid van onze gemeente
            1. Blz. 185 A11010 Sensibiliseringsacties organiseren rond zwerfvuil en ondersteuning voor netheidsverantwoordelijken
            2. Blz. 186 A11011 Systematische opvolging verwaarloosde voetpaden
        2. Blz. 187 BD110 - Handen uit de mouwen voor een propere buurt
      16. Blz. 188 BD200 - Onderwijsspeler in de regio
        1. Blz. 189 Actieplannen
          1. Blz. 190 AP2000 Streven naar een kwaliteitsvol gemeentelijk onderwijs als inrichtende macht
            1. Blz. 191 A20000 Studie opmaken inzake noodzakelijke toekomstige aanpassings- en uitbreidingsmogelijkheden aan de gemeenteschool
            2. Blz. 192 A20001 Infrastructuur gemeentelijk onderwijs opwaarderen
            3. Blz. 193 A20002 De ICT-achterstand in het gemeentelijk onderwijs ombuigen naar een voorsprong (Digisprong)
          2. Blz. 194 AP2001 Als lokale overheid de regierol opnemen inzake de capaciteitsdruk in de scholen
            1. Blz. 195 A20010 Co?rdinatie van de Lokale Taskforce Capaciteit in het onderwijs met jaarlijkse opvolging van de leerlingencijfers van alle scholen en rapportering aan de Vlaamse overheid
            2. Blz. 196 A20011 Een centraal aanmeldingsregister in de basisscholen opzetten en begeleiden
          3. Blz. 197 AP2002 Netoverschrijdende samenwerking tussen basisscholen en secundaire scholen met speciale aandacht voor gelijke onderwijskansen
            1. Blz. 198 A20020 Organiseren van een scholenoverleg met directies en zorgteams voor de basisscholen en secundaire scholen
            2. Blz. 199 A20021 Schoolteams ondersteunen in het omgaan met een groeiende groep leerlingen uit maatschappelijk kwetsbare gezinnen
          4. Blz. 200 AP2003 Ouders als onderwijspartners
            1. Blz. 201 A20030 Scholen en ouders ondersteunen inzake ouderbetrokkenheid en zo drempels wegwerken in contacten tussen scholen en maatschappelijk kwetsbare ouders
            2. Blz. 202 A20031 Ouders versterken in het realiseren van een stimulerende thuiscontext voor de schoolloopbaan van hun kind
          5. Blz. 203 AP2004 Zorgen voor later
            1. Blz. 204 A20040 De scholen ondersteunen inzake leerlingenbetrokkenheid met oog voor toekomstperspectieven van het kind in de 'volwassen' maatschappij
            2. Blz. 205 A20041 Vroegtijdige detectie van armoede opzetten in het onderwijs om zo ouders en kinderen de gepaste ondersteuning te bieden
        2. Blz. 206 Financiële tabel BD200 - Onderwijsspeler in de regio
      17. Blz. 207 BD201 - Inwoners en verenigingen spreken mee
        1. Blz. 208 Actieplannen
          1. Blz. 209 AP2010 Participatieve reflex versterken binnen de organisatie
            1. Blz. 210 A20100 Uitwerken en uitvoeren van een gemeentelijk participatiereglement
            2. Blz. 211 A20101 Kinderen en jongeren engageren bij het beleid en waken over het kindvriendelijk karakter van beslissingen
          2. Blz. 212 AP2011 Burgers betrekken in beleidsadvies via specifieke overlegplatformen
            1. Blz. 213 A20110 Oprichting van een Vrijetijdsforum om een vernieuwend vrijetijdsbeleid uit te denken
            2. Blz. 214 A20111 Oprichting van een nieuw Mobiliteitsplatform om een consequent en toekomstgericht mobiliteitsbeleid vorm te geven
            3. Blz. 215 A20112 Oprichting van een Klimaatraad om belanghebbenden maximaal te betrekken bij de uitvoering van het Klimaatplan
            4. Blz. 216 A20113 Onderzoek naar het ter beschikking stellen van een wijkbudget in het cre?ren van een positieve wijkdynamiek
        2. Blz. 217 Financiële tabel BD201 - Inwoners en verenigingen spreken mee
      18. Blz. 218 BD202 - Huis van het Kind als wegwijzer voor ouders en kinderen
        1. Blz. 219 Actieplannen
          1. Blz. 220 AP2020 Aanpak tekort aan baby- en peuteropvang
            1. Blz. 221 A20200 Aantrekken externe partners om extra kindplaatsen te creëren en extra gesubsidieerde kindplaatsen te verwerven
            2. Blz. 222 A20201 Onderzoek uitbesteden dienst Baby- en peuteropvang
            3. Blz. 223 A20202 Uitbouw lokaal loket kinderopvang
          2. Blz. 224 AP2021 Zorg voor een kwalitatieve buitenschoolse kinderopvang
            1. Blz. 225 A20210 Onderzoek buitenschoolse kinderopvang terug naar de scholen en optimalisatie van de werking
            2. Blz. 226 A20211 Inzetten op partnerschappen in kader van brede school
          3. Blz. 227 AP2022 Profilering van en communicatie over Huis van het Kind
            1. Blz. 228 A20220 Versterken samenwerking bestaand aanbod, vermijden van overlap en aantrekken externe partners
            2. Blz. 229 A20221 Versterken communicatie rond Huis van het Kind
          4. Blz. 230 AP2023 Uitwerking laagdrempelig aanbod vanuit het Huis van het Kind
            1. Blz. 231 A20230 Opvoedingsprojecten opzetten en vormingsaanbod uitwerken voor ouders en professionals
            2. Blz. 232 A20231 Cre?ren van spel- en ontmoetingsmogelijkheden voor ouders en kinderen
            3. Blz. 233 A20232 Versterken aanbod preventieve gezondheidszorg en gezinsondersteuning
            4. Blz. 234 A20233 Versterken aanbod onderwijsopbouwwerk voor gezinnen in precaire opvoedingssituaties
            5. Blz. 235 A20234 Verankering grondrechtenonderzoek voor jonge gezinnen in werking Huis van het Kind als partner in het ge?ntegreerd breed onthaal
        2. Blz. 236 Financiële tabel BD202 - Huis van het Kind als wegwijzer voor ouders en kinderen
      19. Blz. 237 BD203 - Extra zorg voor wie het nodig heeft
        1. Blz. 238 Actieplannen
          1. Blz. 239 AP2030 Uitwerken van de doelstellingen van de eerstelijnszone Aalst, Erpe-Mere, Lede, Haaltert en Denderleeuw
            1. Blz. 240 A20300 Concrete uitbouw van een zorgloket voor senioren, mensen met een beperking en specifieke hulpvraag in zorg
            2. Blz. 241 A20301 Het realiseren van de functies en werkingsprincipes van een samenwerkingsverband Ge?ntegreerd Breed Onthaal (GBO)
            3. Blz. 242 A20302 Actieve deelname aan de zorgraad en cluster lokale besturen van de eerstelijnszone
          2. Blz. 243 AP2031 Inzetten op preventieve gezondsheidszorg
            1. Blz. 244 A20310 Gezond leven in een gezonde omgeving met de acties van de stuurgroep 'Gezonde Gemeente'
            2. Blz. 245 A20311 Uitwerken acties in kader van Hartveilige gemeente
            3. Blz. 246 A20312 Ondersteuning Pisad CCG-ZOV
          3. Blz. 247 AP2032 Gelijke kansen voor mensen in kwetsbare situaties
            1. Blz. 248 A20321 Verenigingen die zich inzetten op vlak van armoedebestrijding en maatschappelijke dienstverlening ondersteuning bieden op maat
            2. Blz. 249 A20322 Verdere uitbouw van het jeugdopbouwwerk om jongeren in kwetsbare situaties te versterken
            3. Blz. 250 A20323 Onderzoeken van mogelijkheden rond informatieverstrekking en opvolging bij vrijwillige terugkeer
            4. Blz. 251 A20324 Blijvende aandacht voor de toeleiding naar socioculturele participatie voor mensen in kwetsbare situaties
            5. Blz. 252 A20325 Onderzoek naar fysieke, psychische en sociale kwetsbaarheid van ouderen in de eigen woon- en leefomgeving
            6. Blz. 253 A20326 Organisatie van basiscomputerinitiaties en vrije inloop om digitale kloof te verkleinen
            7. Blz. 254 A20327 Initiatieven organiseren rond ontwikkelingssamenwerking en goede doelen in eigen land
            8. Blz. 255 A20328 Sociale correctie voor mensen in een kwetsbare situatie
          4. Blz. 256 AP2033 Leefloners alle kansen bieden om arbeidsactief te worden door het wegwerken van drempels
            1. Blz. 257 A20330 Drempels op vlak van taal en kinderopvang wergwerken voor leefloners in functie van re-integratie op de arbeidsmarkt
            2. Blz. 258 A20331 Competenties van leefloners helpen ontwikkelen in functie van re-integratie op de arbeidsmarkt
          5. Blz. 259 AP2034 Aandacht voor dierenwelzijn
            1. Blz. 260 A20340 Sterilisatiecampagne in het zwerfkattenbeleid verderzetten
            2. Blz. 261 A20341 Inwoners aanzetten tot het registreren/chippen van huisdieren
            3. Blz. 262 A20342 In samenwerking met een externe partner een oplossing bieden voor het verzorgen van aangereden dieren
            4. Blz. 263 A20343 Inrichten van een hondenlosloopweide in Iddergem
            5. Blz. 264 A20344 Inwoners, scholen en verenigingen sensibiliseren rond dieren(welzijn)
          6. Blz. 265 AP2035 Inwoners ondersteunen om de gevolgen van de coronacrisis te beperken
            1. Blz. 266 A20350 Spelmateriaal voor kinderen in een maatschappelijk kwetsbare positie
            2. Blz. 267 A20351 Subsidie consumptiebudget voor kwetsbare gezinnen (ABB-BON-COR)
            3. Blz. 268 A20352 Voedselhulp voor kwetsbare gezinnen
            4. Blz. 269 A20353 Via individuele steunverlening kwetsbare inwoners versterken om de corona-crisis op te vangen
            5. Blz. 270 A20354 Subsidie voor armoedebestrijding (ABB-ARM-COR)
        2. Blz. 271 Financiële tabel BD203 - Extra zorg voor wie het nodig heeft
      20. Blz. 272 BD204 - Streng optreden tegen fraude en misbruiken
        1. Blz. 273 Actieplannen
          1. Blz. 274 AP 2041 Alertheid bij onze medewerkers om mogelijke fraude en misbruiken tijdig vast te stellen
            1. Blz. 275 A20410 Aankoop software in kader van aanpak identiteitsfraude
            2. Blz. 276 A20411 Opleidingen en infosessies voor medewerkers voor vroegtijdige detectie van fraude en misbruiken
          2. Blz. 277 AP2040 Fraude bestrijden in samenwerking met externe partners
            1. Blz. 278 A20400 Taskforce Domiciliefraude breidt werking uit
            2. Blz. 279 A20401 Ondersteuning dienst Burgerzaken in meer complexe zaken
        2. Blz. 280 Financiële tabel BD204 - Streng optreden tegen fraude en misbruiken
      21. Blz. 281 BD300 - Nederlands als gemeenschappelijke taal
        1. Blz. 282 Actieplannen
          1. Blz. 283 AP3000 Nederlandse taal promoten en stimuleren
            1. Blz. 284 A30000 Bekijken hoe de toeleiding naar Nederlandse lessen kan opgevolgd en versterkt worden
            2. Blz. 285 A30001 Jaarlijks overleg organiseren rond het Nederlands taalaanbod met alle partners om vraag en aanbod te optimaliseren
            3. Blz. 286 A30002 Vorming organiseren voor personeel in de vakantieopvang om het Nederlands als speeltaal te stimuleren
          2. Blz. 287 AP3001 Taalbeleid implementeren in onze gemeente
            1. Blz. 288 A30010 Intern communiceren en opvolgen van een taalbeleid en medewerkers versterken in het communiceren met anderstalige inwoners
            2. Blz. 289 A30011 Uitwerken taalcampagne om inwoners te sensibiliseren
        2. Blz. 290 Financiële tabel BD300 - Nederlands als gemeenschappelijke taal
      22. Blz. 291 BD301 - Wie onderneemt, heeft onze steun
        1. Blz. 292 Actieplannen
          1. Blz. 293 AP3010 Een reikende hand voor startende ondernemers
            1. Blz. 294 A30100 Ontwikkeling RUP Dekaply
            2. Blz. 295 A30101 Hergebruik leegstaande panden stimuleren door o.m. mogelijke inrichting als pop-up handelszaak
            3. Blz. 296 A30102 Nieuwe ondernemers aantrekken in onze gemeente door de invoering van een starterspremie
          2. Blz. 297 AP3011 Een vertrouwde partner voor actieve ondernemers
            1. Blz. 298 A30110 Vinger aan de pols bij de lokale handelaar door regelmatig overleg, opvolging van het memorandum van de raad voor lokale economie en bevraging van de noden
            2. Blz. 299 A30111 Activiteiten van de lokale middenstand ondersteunen of mee organiseren
            3. Blz. 300 A30112 Zorgen voor een aanspreekpunt voor lokale ondernemers
            4. Blz. 301 A30113 De toegankelijkheid van onze lokale middenstand verhogen door specifieke verkeersingrepen
            5. Blz. 302 A30114 Verwelkomen van organisaties die inzetten op sociale tewerkstelling
            6. Blz. 303 A30115 Onderzoeken ontwikkelingsmogelijkheden en reconversie bedrijfsbestemmingen langsheen de Steenweg
        2. Blz. 304 Financiële tabel BD301 - Wie onderneemt, heeft onze steun
      23. Blz. 305 BD302 - Troeven van onze gemeente in de kijker
        1. Blz. 306 Actieplannen
          1. Blz. 307 AP3020 Inzetten op ons toeristisch-recreatief potentieel
            1. Blz. 308 A30200 Naar een beleefbare Dendervallei d.m.v. intergemeentelijke samenwerking via Strategisch Project Denderland
            2. Blz. 309 A30201 Organisatie en vernieuwing van toeristisch aanbod
            3. Blz. 310 A30202 Realiseren natuurinrichtingsproject Wellemeersen en oude Dendermeersen
          2. Blz. 311 AP3021 Lokaal erfgoed naar waarde schatten en in de kijker zetten
            1. Blz. 312 A30210 Organisatie erfgoedinitiatieven met aandacht voor de identiteit van de deelgemeenten
            2. Blz. 313 A30211 Het lokale erfgoed helpen bewaren en valoriseren
          3. Blz. 314 AP3022 Communiceren op maat van verschillende doelgroepen via optimale kanalenmix
            1. Blz. 315 A30220 Ontwikkelingen van nieuwe media volgen en inzetten op basis van strategische kanaalkeuze
            2. Blz. 316 A30221 Redesign van het infoblad, op vlak van inhoud en vormgeving
            3. Blz. 317 A30222 Actief persbeleid voeren
            4. Blz. 318 A30223 Inzetten op beeldcommunicatie
            5. Blz. 319 A30224 Aandacht voor helder taalgebruik en weerspiegeling van de diversiteit in de samenleving in de gemeentelijke communicatie
            6. Blz. 320 A30225 Investeren in imagoversterkende communicatie om zo Denderleeuw op de kaart te zetten als aantrekkelijke gemeente bij inwoners, bezoekers en ondernemers
        2. Blz. 321 Financiële tabel BD302 - Troeven van onze gemeente in de kijker
      24. Blz. 322 BD303 - Een uitdagende en plezante mix aan evenementen en activiteiten
        1. Blz. 323 Actieplannen
          1. Blz. 324 AP3030 Een kwalitatief gemeentelijk vrijetijdsaanbod voor iedereen
            1. Blz. 325 A30300 Organisatie culturele activiteiten en vormingsaanbod voor een breed publiek
            2. Blz. 326 A30301 Ontwikkeling en uitrol visie evenementenbeleid
            3. Blz. 327 A30302 Viering van feestelijkheden met aandacht voor vernieuwing
            4. Blz. 328 A30303 Een sterk jeugdaanbod met bijkomende aandacht voor 12+
            5. Blz. 329 A30304 Onderzoek intergemeentelijke samenwerking (cultuur-jeugd)
            6. Blz. 330 A30305 Organisatie sportactiviteiten voor een breed publiek
            7. Blz. 331 A30306 Specifiek vrijetijdsaanbod voor (jong)senioren
            8. Blz. 332 A30307 Uitgebreid collectieaanbod in onze bib met aandacht voor het leren van de Nederlandse taal en vernieuwing
            9. Blz. 333 A30308 Organisatie van bibliotheekactiviteiten voor jong en oud
            10. Blz. 334 A30309 Programmering van activiteiten met focus op kwaliteit eerder dan op kwantiteit
          2. Blz. 335 AP3031 Een rijk verenigingsleven als kloppend hart van de gemeente
            1. Blz. 336 A30310 Financi?le steun voor onze verenigingen
            2. Blz. 337 A30311 Organisatie verenigingenplatform
            3. Blz. 338 A30312 Aanbieden van kwalitatieve infrastructuur en uitleendienst
          3. Blz. 339 AP3032 Lokale ontmoeting stimuleren via vrijwilligerswerking en privaat initiatief
            1. Blz. 340 A30320 Lokale organisatoren aanmoedigen om buurtfeesten en andere evenementen in hun buurt te organiseren door o.m. subsidies
            2. Blz. 341 A30321 Afstemming organiseren tussen en ondersteunen van diensten in het werken met vrijwilligers
            3. Blz. 342 A30322 Initiatieven nemen om vrijwilligers te waarderen en te bedanken
        2. Blz. 343 Financiële tabel BD303 - Een uitdagende en plezante mix aan evenementen en activiteiten
      25. Blz. 344 BD400 - Snelle en efficiënte dienstverlening op maat van de klant
        1. Blz. 345 Actieplannen
          1. Blz. 346 AP40000 Volop inzetten op digitale dienstverlening voor de klant
            1. Blz. 347 A40000 Werken op afspraak en klantgeleiding implementeren, samen met het herbekijken van de openingsuren van de gemeentelijke dienstverlening
            2. Blz. 348 A40001 Digitaal platform verder uitbouwen voor aanbod vrije tijd en Huis van het Kind
            3. Blz. 349 A40002 Digitalisering van de dienstverlening in de bibliotheek met o.m. installatie van zelfscanbalies
            4. Blz. 350 A40003 Vernieuwing en actualisering van de website en het digitaal loket
          2. Blz. 351 AP4001 Korter op de bal spelen in dienstverlening
            1. Blz. 352 A40010 Invoeren van een wachtdienst voor dringende zaken buiten de normale werkuren
            2. Blz. 353 A40011 De dienstvoertuigen uitrusten met een 'track & trace'-systeem
            3. Blz. 354 A40012 Moderniseren van meldpunt en klachtenbehandeling
        2. Blz. 355 Financiële tabel BD400 - Snelle en efficiënte dienstverlening op maat van de klant
      26. Blz. 356 BD401 - Lokaal bestuur als aantrekkelijke werkgever
        1. Blz. 357 Actieplannen
          1. Blz. 358 AP4010 De juiste m/v/x op de juiste plaats
            1. Blz. 359 A40100 Aantrekken van medewerkers voor knelpuntberoepen
            2. Blz. 360 A40101 Een stappenplan opmaken voor de procedure voor werving en selectie en deze verder digitaliseren waar mogelijk
            3. Blz. 361 A40102 Onthaal van nieuwe medewerkers, door- en uitstroom herbekijken. Inzetten op talent
          2. Blz. 362 AP4011 Samen sterk op het werk
            1. Blz. 363 A40110 Beleidsverklaring 'Welzijn op het werk' opmaken, implementeren en communiceren
            2. Blz. 364 A40111 Agressiebeleid voor medewerkers opmaken en communiceren
            3. Blz. 365 A40112 Leiderschap verder ontwikkelen en optimaliseren
            4. Blz. 366 A40113 Opmaak van een taakrisicoanalyse voor medewerkers, met als prioritaire doelgroep de technisch medewerkers
            5. Blz. 367 A40114 Voldoende aandacht voor ergonomie in de organisatie
            6. Blz. 368 A40115 Leasingssysteem elektrische fietsen opzetten voor medewerkers in kader van duurzaam woon-werkverkeer
            7. Blz. 369 A40116 Ingebruikname site Veldstraat als nieuwe brandweerpost en gemeentemagazijn
        2. Blz. 370 Financiële tabel BD401 - Lokaal bestuur als aantrekkelijke werkgever
      27. Blz. 371 BD402 - Kwaliteit voorop in onze interne werking
        1. Blz. 372 Actieplannen
          1. Blz. 373 AP4020 Productief samenwerken in een digitale werkomgeving
            1. Blz. 374 A40200 Uitbouw van de MID-office, met koppeling naar de gebruikerstoepassingen
            2. Blz. 375 A40201 Ontwikkeling van een moderne digitale werkplaats voor onze medewerkers
            3. Blz. 376 A40202 Digitaal informatie- en archiefbeheer in de organisatie optimaliseren
            4. Blz. 377 A40203 Digitaal ondertekenen van documenten mogelijk maken
            5. Blz. 378 A40204 Nieuwe (virtuele) telefooncentrale implementeren voor de hele organisatie
            6. Blz. 379 A40205 Digitaliseren van het gemeentelijk gebouwenbeheer
            7. Blz. 380 A40206 Verder digitaliseren van geografische informatie
          2. Blz. 381 AP4021 Interne processen optimaliseren
            1. Blz. 382 A40210 Archiveringsrichtlijnen (verder) verduidelijken en implementeren in onze organisatie
            2. Blz. 383 A40211 Informatieveiligheid voorop in het verwerken van persoonsgegevens van burgers
            3. Blz. 384 A40212 Ori?ntatie op het organisatiebeheersingssysteem van Audit Vlaanderen met jaarlijks vernieuwd actieplan en rapportering
            4. Blz. 385 A40213 In het kader van een gezond financieel beleid de belastingmix en de tarieven voor onze dienstverlening durven in vraag stellen
            5. Blz. 386 A40214 De niet-wettelijk of decretaal verplichte taken die we als organisatie doen, evalueren, en hierover een kerntakendebat voeren
            6. Blz. 387 A40215 Bekijken van mogelijke samenwerkingsverbanden en aanboren van extra fondsen om problematieken die onze draagkracht overstijgen, aan te pakken op een hoger niveau
          3. Blz. 388 AP4022 Ondersteunende tools en partners ter beschikking stellen van maatschappelijk werkers in hun begeleidingswerk
            1. Blz. 389 A40220 Actualiseren en vereenvoudigen van de reglementen van het OCMW inzake individuele steunmaatregelen
            2. Blz. 390 A40221 Meest kwetsbare klanten ondersteunen en begeleiden via zorgtrajecten
            3. Blz. 391 A40222 Aangaan en versterken van samenwerkingsverbanden met externe partners om betere hulp aan klanten te kunnen bieden
          4. Blz. 392 AP4023 Efficiënt gebouwenbeheer
            1. Blz. 393 A40230 Inzetten op toegankelijkheid, veiligheid, multifunctionaliteit en onderhoudsgemak van gebouwen
            2. Blz. 394 A40231 Uitvoeren kerkenbeleidsplan
          5. Blz. 395 AP4024 Naar een geïntegreerde werking voor gemeente en OCMW
            1. Blz. 396 A40240 De archiefwerking van de gemeente uitdragen binnen het OCMW
            2. Blz. 397 A40241 Klantvriendelijk onthaal in OCMW en gemeente
            3. Blz. 398 A40242 Dagelijks instaan voor professionele basisdienstverlening voor al onze producten
        2. Blz. 399 Financiële tabel BD402 - Kwaliteit voorop in onze interne werking
    2. Blz. 400 Financiële nota
      1. Blz. 401 Doelstellingenrekening (Schema J1)
        1. Blz. 402 Doelstellingenrekening (Schema J1)
      2. Blz. 403 Staat financieel evenwicht (schema J2)
        1. Blz. 404 Staat financieel evenwicht (schema J2)
      3. Blz. 405 Realisatie kredieten (schema J3)
        1. Blz. 406 Realisatie kredieten (schema J3)
      4. Blz. 407 Balans (schema J4)
        1. Blz. 408 Balans (schema J4)
      5. Blz. 409 Liquiditeitenbudget (schema J5)
        1. Blz. 410 Liquiditeitenbudget (schema J5)
    3. Blz. 411 Toelichting
      1. Blz. 412 Overzicht ontvangsten en uitgaven - functioneel (schema T1)
        1. Blz. 413 Overzicht ontvangsten en uitgaven - functioneel (schema T1)
      2. Blz. 414 Overzicht ontvangsten en uitgaven - economisch (schema T2)
        1. Blz. 415 Overzicht ontvangsten en uitgaven - economisch (schema T2)
      3. Blz. 416 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)
        1. Blz. 417 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_afval - AP1022
        2. Blz. 418 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_afval - AP1031
        3. Blz. 419 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_afval - AP1060
        4. Blz. 420 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_begraaf - AP3021
        5. Blz. 421 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_eredienst
        6. Blz. 422 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb - AP1012
        7. Blz. 423 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb - AP1020
        8. Blz. 424 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb - AP1030
        9. Blz. 425 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb - AP1041
        10. Blz. 426 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb - AP1050
        11. Blz. 427 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb - AP1100
        12. Blz. 428 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb - AP2000
        13. Blz. 429 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb - AP2021
        14. Blz. 430 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb - AP4011
        15. Blz. 431 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb - AP4023
        16. Blz. 432 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb - AP4024
        17. Blz. 433 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_geb
        18. Blz. 434 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_ICT - AP2041
        19. Blz. 435 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_ICT - AP3022
        20. Blz. 436 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_ICT - AP4000
        21. Blz. 437 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_ICT - AP4001
        22. Blz. 438 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_ICT - AP4020
        23. Blz. 439 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_ICT - AP4024
        24. Blz. 440 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_klim - AP1010
        25. Blz. 441 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_klim - AP1012
        26. Blz. 442 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_klim - AP1060
        27. Blz. 443 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_klim - AP3020
        28. Blz. 444 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_klim - AP4011
        29. Blz. 445 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_OND - AP2000
        30. Blz. 446 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RM - AP4001
        31. Blz. 447 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RUP - AP1021
        32. Blz. 448 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RUP - AP1030
        33. Blz. 449 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RUP - AP1032
        34. Blz. 450 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RUP - AP1050
        35. Blz. 451 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_RUP - AP1061
        36. Blz. 452 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VEIL - AP1083
        37. Blz. 453 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP1021
        38. Blz. 454 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP1023
        39. Blz. 455 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP1050
        40. Blz. 456 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP1061
        41. Blz. 457 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP1071
        42. Blz. 458 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP3020
        43. Blz. 459 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_VT - AP3031
        44. Blz. 460 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1012
        45. Blz. 461 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1021
        46. Blz. 462 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1022
        47. Blz. 463 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1023
        48. Blz. 464 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1030
        49. Blz. 465 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1031
        50. Blz. 466 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1051
        51. Blz. 467 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1060
        52. Blz. 468 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1070
        53. Blz. 469 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1071
        54. Blz. 470 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1072
        55. Blz. 471 Overzicht investeringsprojecten - prioritaire actie/actieplannen (schema T3)_wegen - AP1073
      4. Blz. 472 Evolutie financiële schulden (schema T4)
        1. Blz. 473 Evolutie financiële schulden (schema T4)
      5. Blz. 474 Financiële risico's
        1. Blz. 475 Risico 1: Ontvangsten uit de aanvullende personenbelasting
          1. Blz. 476 Beheersmaatregelen & opvolging risico 1
        2. Blz. 477 Risico 2: Ontvangsten uit opcentiemen op de onroerende voorheffing
          1. Blz. 478 Beheersmaatregelen & opvolging risico 2
        3. Blz. 479 Risico 3: Ontvangsten uit andere (eigen) belastingen
          1. Blz. 480 Beheersmaatregelen & opvolging risico 3
        4. Blz. 481 Risico 4: Pensioenbijdrage statutaire ambtenaren en responsabiliseringsbijdrage
          1. Blz. 482 Beheersmaatregelen & opvolging risico 4
        5. Blz. 483 Risico 5: Kosten gepaard met vergroening en vergrijzing van de bevolking
          1. Blz. 484 Beheersmaatregelen & opvolging risico 5
        6. Blz. 485 Risico 6: Betwistingen en rechtszaken
          1. Blz. 486 Beheersmaatregelen & opvolging risico 6
        7. Blz. 487 Risico 7: Fraude in betalingsverkeer
          1. Blz. 488 Beheersmaatregelen & opvolging risico 7
        8. Blz. 489 Risico 8: Toepassen van retributiereglementen
          1. Blz. 490 Beheersmaatregelen & opvolging risico 8
        9. Blz. 491 Risico 9: Toegestane (bank) waarborgen
          1. Blz. 492 Beheersmaatregelen & opvolging risico 9
        10. Blz. 493 Risico 10: Financiële linken met partnerbesturen (verbonden entiteiten)
          1. Blz. 494 Beheersmaatregelen & opvolging risico 10
        11. Blz. 495 Risico 11: (Financiële) afhandeling lopende projecten bij intercommunales voor streekontwikkeling
          1. Blz. 496 Beheersmaatregelen & opvolging risico 11
        12. Blz. 497 Risico 12: Projectplanning in functie van beschikbare budgetten en liquide middelen
          1. Blz. 498 Beheersmaatregelen & opvolging risico 12
        13. Blz. 499 Risico 13: Betaling toegestane leningen aan en het afsluiten van langlopende erfpachtovereenkomsten met verenigingen
          1. Blz. 500 Beheersmaatregelen & opvolging risico 13
        14. Blz. 501 Risico 14: Schuldenlast beheren en onder controle houden
          1. Blz. 502 Beheersmaatregelen & opvolging risico 14
        15. Blz. 503 Risico 15: Aanwending subsidies voor de inzameling van afvalwater
          1. Blz. 504 Beheersmaatregelen & opvolging risico 15
        16. Blz. 505 Risico 16: Opvolgen inkomende subsidies
          1. Blz. 506 Beheersmaatregelen & opvolging risico 16
        17. Blz. 507 Risico 17: Beleid rond structureel onvermogende debiteuren
          1. Blz. 508 Beheersmaatregelen & opvolging risico 17
        18. Blz. 509 Risico 18: Schadeclaim contractanten naar aanleiding van Corona-uitstel
          1. Blz. 510 Beheersmaatregelen & opvolging risico 18
        19. Blz. 511 Risico 19: (financiële) gevolgen en implicaties van de coronacrisis
          1. Blz. 512 Beheersmaatregel & opvolging risico 19
        20. Blz. 513 Tot slot
          1. Blz. 514 Tot slot
      6. Blz. 515 Toelichting bij de balans (schema T5)
        1. Blz. 516 Toelichting bij de balans (schema T5)
      7. Blz. 517 Waarderingsregels
        1. Blz. 518 Waarderingsregels
      8. Blz. 519 Niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
        1. Blz. 520 Niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
      9. Blz. 521 Verklaring verschillen gerealiseerde en geraamde ontvangsten en uitgaven
        1. Blz. 522 Verklaring verschillen gerealiseerde en geraamde ontvangsten en uitgaven_EXPL
        2. Blz. 523 Verklaring verschillen gerealiseerde en geraamde ontvangsten en uitgaven_INV
      10. Blz. 524 Toelichting kosten en opbrengsten, uitgaven en ontvangsten met buitengewone invloed
        1. Blz. 525 Toelichting kosten en opbrengsten, uitgaven en ontvangsten met buitengewone invloed
      11. Blz. 526 Overzicht overgedragen kredieten
        1. Blz. 527 Overzicht overgedragen kredieten 2021
      12. Blz. 528 Verwijzing naar plaats documentatie
        1. Blz. 529 Verwijzing naar plaats documentatie
    4. Blz. 530 Documentatie
      1. Blz. 531 Totaaloverzicht beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties
        1. Blz. 532 Totaaloverzicht beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties 2021
      2. Blz. 533 Overzicht werkings- en investeringssubsidies
        1. Blz. 534 Overzicht werkings- en investeringssubsidies 2021
      3. Blz. 535 Samenstelling beleidsdomeinen
        1. Blz. 536 Samenstelling beleidsdomeinen
      4. Blz. 537 Overzicht verbonden entiteiten
        1. Blz. 538 Overzicht verbonden entiteiten
      5. Blz. 539 Personeelsinzet
        1. Blz. 540 Personeel
      6. Blz. 541 Overzicht jaarlijkse belastingsoort
        1. Blz. 542 Overzicht belastingsoort 2021
      7. Blz. 543 Proef- en saldibalans per 31/12/2021
        1. Blz. 544 Proef- en saldibalans per 31/12/2021
      8. Blz. 545 Overzicht lange termijn vorderingen en leningen
        1. Blz. 546 Overzicht lange termijn vorderingen en leningen
      9. Blz. 547 Detail van de desinvesteringen en buitengebruikstellingen
        1. Blz. 548 Detail van de desinvesteringen en buitengebruikstellingen
      10. Blz. 549 Overzicht lange termijn schulden en leningen
        1. Blz. 550 Overzicht lange termijn schulden en leningen
      11. Blz. 551 Aansluiting werkkapitaal
        1. Blz. 552 Aansluiting werkkapitaal
      12. Blz. 553 Krediet- en wetmatigheidscontrole
        1. Blz. 554 Rapport visum 2021
      13. Blz. 555 Debiteurenbeheer
        1. Blz. 556 Evolutie debiteuren
          1. Blz. 557 Gemeente - Geconsolideerd
          2. Blz. 558 Gemeente - Vorderingen uit ruiltransacties – AR 4000000
          3. Blz. 559 Gemeente - Vorderingen uit belastingen – AR 4130000
          4. Blz. 560 Gemeente - Vorderingen in CSR– AR 4170000
          5. Blz. 561 OCMW – Geconsolideerd
          6. Blz. 562 OCMW - Vorderingen uit dienstverlening en noodopvang – AR 4000000
          7. Blz. 563 OCMW - Vorderingen sociale dienst – AR 4135000 en 4160000
          8. Blz. 564 OCMW - Vorderingen in CSR – AR 4170000
          9. Blz. 565 OCMW - Status vorderingen per 31/12/2021
        2. Blz. 566 Minwaarden en onwaarden
          1. Blz. 567 Minwaarden
          2. Blz. 568 Gemeente - Minwaarden
          3. Blz. 569 OCMW - Minwaarden
          4. Blz. 570 Kredietnota’s (onwaarden)
          5. Blz. 571 Gemeente - Kredietnota’s (onwaarden)
          6. Blz. 572 OCMW - Kredietnota’s (onwaarden)
      14. Blz. 573 Thesauriebeheer
        1. Blz. 574 Thesaurietoestand en liquiditeitenprognose
          1. Blz. 575 Thesaurietoestand en liquiditeitenprognose
        2. Blz. 576 Evolutie voornaamste inkomsten en uitgavenstroom
          1. Blz. 577 Evolutie voornaamste inkomsten en uitgavenstroom
      15. Blz. 578 Beheerscontrole
        1. Blz. 579 Beheerscontrole
      16. Blz. 580 Evolutie van de budgetten
        1. Blz. 581 Exploitatie-uitgaven 2021
          1. Blz. 582 Exploitatie-uitgaven 2021
        2. Blz. 583 Exploitatie-ontvangsten 2021
          1. Blz. 584 Exploitatie-ontvangsten 2021
        3. Blz. 585 Investerings-uitgaven 2021
          1. Blz. 586 Investerings-uitgaven 2021
        4. Blz. 587 Investerings-ontvangsten 2021
          1. Blz. 588 Investerings-ontvangsten 2021
        5. Blz. 589 Balans boekjaar 2021
          1. Blz. 590 Balans boekjaar 2021
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap