G
Terug
A30225 Investeren in imagoversterkende communicatie om zo Denderleeuw op de kaart te zetten als aantrekkelijke gemeente bij inwoners, bezoekers en ondernemers

Status
ContinuStand van zaken (indicator)
Stand van zaken (toelichting)
Het inzetten op imagoversterkende communicatie is een continu proces: we werken meer en meer aan een vertaling van ons raamwerk uit het meerjarenplan naar communicatie rond concrete acties en realisaties.
Enkele blikvangers zijn onder meer:
- het vernieuwde gemeentemagazine Schakel, waarvoor wordt samengewerkt met de professionele bladenmakers van Bold & Pepper en het interne PLANK-team (zie A30221), zorgt voor een nieuwe, frisse wind in de gemeentelijke communicatie. Centraal in het magazine staan de verhalen van onze inwoners, verenigingen, handelaren. Communitybuilding en storytelling zijn hierbij de belangrijkste uitgangspunten en communicatiedoestellingen. Maar uiteraard hebben ook nieuwtjes vanuit onze organisatie en over onze dienstverlening hun plaats in het magazine, maar ook deze boodschappen en verhalen worden op een aantrekkelijke manier gebracht. De reacties zijn alvast zeer positief.
- De verhalen uit onze Schakel worden ook vertaald naar digitale verhalen in onze Schakel online. Je leest op deze deelsite van de gemeentelijke website niet alleen de artikels uit het magazine, maar kan ook alle edities raadplegen op onze online Boekenplank of lezen in pdf.
- Van elk coververhaal wordt ook een leuke covervideo gemaakt, die kan bekeken worden op onze deelsite Schakel online en ook in een aparte playlist op ons You Tubekanaal. Ook in 2024 trokken we de lijn door. Hierdoor groeit ons digitaal archief met mooie verhalen van inwoners verder aan.
- De stijl van onze nieuwe Schakel wordt ook doorgetrokken naar onze sociale media en andere communicatiekanalen. Zo zijn er leuke reportageposts op ons socials, die een toffe aanvulling vormen op de andere berichten. Op LinkedIn wordt bovendien meer ingezet op het brengen van leuke personeelsactiviteiten of van medewerkers in de kijker om ons als aantrekkelijke werkgever te positioneren.
- Voor onze infrastructuurcommunicatie werken we sinds 2013 samen met het communicatiebureau Billie Bonkers. De campagne 'Denderleeuw in beweging' werd op 16 maart 2023 gelanceerd met een voorstelling van de grote infrastructuurprojecten die het centrum en de stationsomgeving moeten opwaarderen in deze legislatuur, gebundeld op een nieuwe projectwebsite met opvallende infoportieken in het straatbeeld en in een aantal gemeentelijke gebouwen.
- Medio 2024 werd een virtuele 360° tentoonstelling gelanceerd. We maakten van drie projecten in het centrum prachtige rendervideo's en een 360° website waardoor de projecten meer tot leven komen. In de rendervideo's stap je als het ware rond in de projecten en met de 360° website krijg je een rondleiding van de verschillende projecten in het centrum van Denderleeuw. Op de website https://www.denderleeuwinbeweging.be/360 kan je de rendervideo's bekijken alsook 360°-foto's van de overige projecten.
- Voorstelling naam Vrijetijdshuis: om de naam van het nieuwe Vrijetijdshuis 'Passage 18' bekend te maken, werd op Autoloze Zondag een kleinschalige infomarkt georganiseerd waar ook de ambassadeurs werden voorgesteld. Deze ambassadeurs zijn allen inwoner van Denderleeuw en kijken elk op hun eigen manier uit naar de komst van Passage 18. Wie niet langskwam op de activiteiten van Autoloze Zondag kwam de naam van het Vrijetijdshuis te weten via een fijne video waarin de medewerkers van de dienst Vrije Tijd figureerden.
Tijd (indicator)
G
Tijd
Geld (indicator)
G
Geld
Rekening 2023 | Rekening 2024 | (A)MJP 2024 v_2024005 | ||
---|---|---|---|---|
E | Exploitatie | |||
Uitgaven | 0,00 | 0,00 | 5.500,00 | |
Totaal Exploitatie | 0,00 | 0,00 | -5.500,00 |