A30223 Inzetten op beeldcommunicatie

Status
ContinuStand van zaken (indicator)
Stand van zaken (toelichting)
Beeldcommunicatie is ontzettend belangrijk om je boodschap tot bij de ontvanger te brengen. Het is en blijft een bijzonder aandachtspunt voor de communicatiedienst. Dit gaat zeer ruim, van sprekende beelden in het infoblad, het gebruik van promodoeken en LED-schermen in het straatbeeld, originele bestickering of immoborden, tot de inzet van beeld en video op sociale media.
Net als in 2023 zette ook in 2024 de communicatiedienst verder in op sterke foto's in combinatie met een huisstijl voor onze posts op sociale media met als resultaat een eigentijds en aantrekkelijk imago enerzijds en meer herkenbaarheid anderzijds. Ook de strategische keuze om het nieuwe infoblad steeds te combineren met een filmpje rond het coververhaal werd verder gezet, net als de artikels die uitgebreider en met meer foto's aangeboden worden op de gemeentelijke websites.
Filmpjes die het voorbije jaar gepubliceerd werden, zijn:
- covervideo's gemeentemagazine Schakel;
- video's rubriek 'Dat teltj' gemeentemagazine Schakel;
- aftermovie Sint-Antoniuskermis;
- jaarrekening: terugblik op 2023;
- wateroverlast januari 2024;
- promovideo graffitimuur Thontlaan;
- 'reel' ter promotie van 10.000 clash;
- rendervideo's over drie projecten van Denderleeuw in beweging (Denderpark, Dorp en Passage 18);
- video's waarin de vooruitgang van de projecten van Denderleeuw in beweging worden getoond (cfr. Biestbaan);
- promovideo voor de naam 'Passage 18' van het nieuwe Vrijetijdshuis;
- video's ter aankondiging van de intrede van de Sint;
- promovideo Culinair;
- promovideo Maand van de markt.
Bijzondere projecten in 2024:
- Campagne Denderleeuw in beweging: de campagne over de verschillende infrastructuurprojecten wordt verdergezet via de lancering van een mini-website. Op deze mini-website kan je de 5 infrastructuurprojecten in het centrum van Denderleeuw in 360° beelden bekijken. Er werd gekozen voor fotografie en video. Door deze beelden krijgen inwoners en bezoekers als het ware het gevoel door de nieuwe projecten te lopen. Het geeft een realistisch beeld van het toekomstbeeld van het Dorp.
- Kunstroute: een nieuw logo/huisstijl werd ontwikkeld.
- Taalondersteuningsbeleid: verschillende materialen zoals brochures, affiches, flyers, stappenplannen voor intern en extern gebruik werden ontwikkeld.
- Speelpleinwerking: zomerplanner
- Sint-Antoniusbrochure:
- Eindejaarscampagne hondenpoep:
- STIP IT- actie:
Tijd (indicator)
Tijd
Geld (indicator)
Geld
Rekening 2023 | Rekening 2024 | (A)MJP 2024 v_2024005 | ||
---|---|---|---|---|
E | Exploitatie | |||
Uitgaven | 21.580,91 | 29.958,07 | 50.000,00 | |
Totaal Exploitatie | -21.580,91 | -29.958,07 | -50.000,00 | |
I | Investering | |||
Uitgaven | 7.562,50 | 3.010,00 | 20.000,00 | |
Totaal Investering | -7.562,50 | -3.010,00 | -20.000,00 |