Status

Uitgevoerd

Stand van zaken (indicator)

G

Stand van zaken (toelichting)

Voor de huidige dienstverlening vanuit het Huis van het Kind wordt ingezet op communicatie via verschillende kanalen. Met de uitbreiding van twee nieuwe teams in Huis van het Kind ('kind en school' en 'kind en opvoeden') werd extra ingezet op bekendmaking via een interview in De Schakel en het ontwerp van nieuwe flyers. 

In 2023 werd bovendien beslist om voortaan met één logo naar buiten te treden, namelijk het bovenlokale logo van Huis van het Kind. Op die manier gebruikt de dienst het merk Huis van het Kind om kwaliteitsvol, herkenbaar en als 'vertrouwde schakel' over te komen naar de inwoners. De nieuwe logo's werden officieel gelanceerd in september 2023. Bovendien werd in het najaar 2023 een eigen Facebookpagina voor Huis van het Kind gecreëerd, in de hoop meer bereik te realiseren bij gezinnen met kinderen en jongeren. Alle belangrijke activiteiten voor kinderen en gezinnen worden hier gepost. Deze pagina is sinds 14 september 2023 actief en heeft tot dusver 799 volgers.

Met de subsidie van Agentschap Opgroeien werd deze legislatuur promomateriaal aangekocht, zoals bedrukte vlaggen en linnen zakken, balpennen, ballonnen, ... om het Huis van het Kind meer zichtbaarheid te geven in Denderleeuw op allerlei activiteiten zoals bv. bij de aanplant van het geboortebos, de buitenspeeldag, Leonardo Dendert, ... In schoolperiodes was de onderwijsopbouwwerker ook elke woensdagmorgen en -middag aanwezig aan een schoolpoort met een standje van Huis van het Kind. Ook op infomomenten van de basisscholen en enkele schoolfeesten werd er een stand van Huis van het Kind voorzien. Hoofddoel is het aanbod vanuit Huis van het Kind en andere gemeentelijke diensten kenbaar te maken via het verspreiden van folders, flyers en brochures en mensen toe te leiden waar nodig. 

Tijd (indicator)

G

Tijd

Geld (indicator)

G

Geld

Rekening 2023 Rekening 2024 (A)MJP 2024 v_2024005