Status

Uitgevoerd

Stand van zaken (indicator)

O

Stand van zaken (toelichting)

Het Mobiliteitsplatform werd eind 2019 opgericht. Sinds deze datum gaan er periodiek vergaderingen door van dit adviesorgaan. Van eind 2019 tot midden 2020 werd gewerkt rond de verkeerscirculatie in de stationsomgeving/wijk Leeuwbrug. Dit project werd daarna ook uitgevoerd in de stationswijk.

Eind 2020 werd gewerkt rond de verschillende snelheidsregimes op het grondgebied. Op de vergadering van 27 oktober 2022 werd een consensus bereikt over dit thema.

In 2023 zijn er geen vergaderingen geweest met het Mobiliteitsplatform.

De visienota m.b.t. de verschillende snelheidsregimes op het grondgebied werd behandeld en goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen van 20 februari 2024. Op basis van deze nota besliste het college in zitting van 19 maart 2024 om nieuwe zones 30 in te voeren in diverse straten. Hierop verder bouwend werd beslist om in het dorpscentrum van Denderleeuw en in het dorpscentrum van Iddergem zone 30 in te voeren. Deze beslissing werd genomen door het schepencollege van 4 juni 2024 en werd uitgevoerd op 12 november 2024. Ook aan de BKO in de Vrijheidsstraat is een bijkomende zone 30 ingevoerd sinds eind april 2024.  

In 2024 gingen er geen vergaderingen door met het Mobiliteitsplatform vermits er op het einde van de legislatuur geen nieuwe mobiliteitsprojecten meer opgestart werden.

Tijd (indicator)

G

Tijd

Geld (indicator)

-

Geld

Rekening 2023 Rekening 2024 (A)MJP 2024 v_2024005