Bevoegde schepen
Marnick Vaeyens

Status

In uitvoering

Stand van zaken (indicator)

G

Stand van zaken (toelichting)

Het inzetten op imagoversterkende communicatie is een continu proces: we werken meer en meer aan een vertaling van ons raamwerk uit het meerjarenplan naar communicatie rond concrete acties en realisaties.

In het voorjaar van 2021 werd binnen onze organisatie een interne bevraging opgezet specifiek om onze communicatiewerking kritisch te bekijken. We lieten ons hiervoor bijstaan door een externe communicatieadviseur.

De resultaten van dit onderzoek waren over het algemeen positief  voor de communicatiewerking en communicatiedienst. Om de communicatie verder te professionaliseren werd eind 2021 een communicatieraad opgericht, een overlegplatform dat zich buigt over de communicatie op strategisch en conceptueel vlak. In 2022 kwam deze communicatieraad samen rond thema's zoals de restyling van het infoblad, de opstart van een digitale nieuwsbrief, een plan voor onze sociale media, het bestek voor de communicatiecampagne rond het masterplan centrum-station, de resultaten van de interne bevraging, ...

Verschillende agendapunten leidden intussen tot concrete resultaten, zoals

  • de vernieuwing van het infoblad waarvoor wordt samengewerkt met de professionele bladenmakers van Bold & Pepper en het interne PLANK-team (zie A30221). Hierbij werd de frequentie van het infoblad gewijzigd van maandelijks naar 2-maandelijks, o.m. in kader van capaciteitsversterking en optimalisering van de werking zodat de medewerkers de nodige ruimte krijgen om verhalen van inwoners te sprokkelen en meer in te zetten op een goede communicatiemix. Qua optimalisering van de werking werd het ook het aanleveren van advertenties gewijzigd. Deze moeten voortaan drukklaar worden aangeleverd volgens vaste formaten.
  • de lancering van de digitale nieuwsbrief eind 2022
  • de gunning voor de communicatiecampagne Denderleeuw in beweging rond onze grote infrastructuurprojecten op 24 mei 2022 door het schepencollege. Voor onze infrastructuurcommunicatie werken we samen met het communicatiebureau Billie Bonkers. De campagne zal in het voorjaar van 2023 worden uitgerold.
  • binnen de communicatiedienst wordt nu ook gewerkt volgens accountmanagement voor grote projecten, met een duidelijk aanspreekpunt voor communicatie
  • de aanpassing van onze projectfiches met meer aandacht voor het luik communicatie
  • een duurzame methode voor teamoverleg
  • ...

Verschillende zaken worden in principe nog aangepakt: interne opleidingen voor medewerkers inzake communicatie, intern overleg rond communicatie, cijfers inzake communicatie, plan sociale media, al dan niet een raamcontract voor de productie van filmpjes, ...

In het oog springende campagnes en acties in 2022 waren er naar aanleiding van

  • Start je eigen zaak in Denderleeuw
  • Tour Elentrik
  • onze eerste ereburger
  • het digitaal kinderopvangloket
  • hulp voor Oekraïne
  • portretten van Denderleeuwenaars in onze stationstunnel
  • de Bloemenmarkt
  • Maand van de Markt
  • de campagne rond menstruatiearmoede
  • beleving op en aan de Dender
  • Zomeren in Denderleeuw
  • de Denderleeuwbon
  • Buitenspeeldag
  • Duivels Denderleeuw (WK 2022 op groot scherm)
  • het wijkverbeteringstraject Leeuwbrug Beweegt
  • Open Bedrijvendag in het gemeentemagazijn
  • een nieuwe huisstijl voor de gemeentescholen Iddergem en Welle
  • Culin'air
  • Open Monumentendag in de kerk van Iddergem
  • Week van de Duurzame Gemeente
  • Autoloze Zondag
  • alle vacatures voor onze organisatie
  • ...

Tijd (indicator)

G

Tijd

Geld (indicator)

G

Geld

(Budget) Jaarrekening 2022

Rekening 2021 Rekening 2022 MJP 2022 NIEUW
Exploitatie
Uitgaven 19.128,89 7.623,00 10.000,00
Totaal Exploitatie -19.128,89 -7.623,00 -10.000,00
Investering
Uitgaven 0,00 0,00 0,00
Totaal Investering 0,00 0,00 0,00