Bevoegde schepen
Marnick Vaeyens

Status

In uitvoering

Stand van zaken (indicator)

G

Stand van zaken (toelichting)

De dienst Communicatie bekijkt voortdurend via welke digitale wegen het nieuws over de dienstverlening van Lokaal Bestuur Denderleeuw tot bij de burger kan gebracht worden. 

  • Nieuwsbrief: in december 2022 lanceerden we via het platform Flexmail een tweewekelijkse nieuwsbrief. Burgers kunnen zich op deze nieuwsbrief inschrijven en ontvangen zo elke twee weken het meest actuele nieuws over onze dienstverlening. De mogelijkheden om dit verder uit te breiden naar handelaren, verenigingen,... worden verder bekeken in 2023.
  2022 2023 2024 2025
Aantal abonnees op algemene gemeentelijke nieuwsbrief 620      
  • Sociale media: Meta, het bedrijf achter Facebook en Instagram, vernieuwt voortdurend de omgeving voor het plaatsen, inplannen en monitoren van berichten op beide platformen. Waar er vroeger nog gezocht moest worden naar een externe tool om berichten te beheren, is dit nu niet langer nodig. De huidige omgeving van Meta geeft momenteel alle mogelijkheden die nodig zijn om communicatie in te plannen en te verspreiden naar inwoners/doelgroepen alsook om de webcare te onderhouden. 
  • Betalende advertenties op sociale media: er wordt ingezet op het gebruik van betalende advertenties via de verschillende sociale mediakanalen. Door de communicatieboodschap via advertenties strategisch in te zetten per doelgroep, kan het bereik nog vergroot worden. In 2022 plaatsen we 24 betalende advertenties en bereikten we hiermee in totaal 173.477 mensen. 
  • Sociale media beleid: we creëerden op basis van de stijlelementen van het nieuwe gemeentemagazine ook een nieuwe styling voor onze sociale mediaberichten. Deze huisstijl wordt in de praktijk uitgerold in 2023. Daarnaast wordt er verder gewerkt aan een 'Sociale Media Plan' binnen de organisatie. In dit document worden de krijtlijnen vastgelegd voor alle sociale mediakanalen en accounts die actief zijn binnen de organisatie. Op deze manier kunnen medewerkers bewust gemaakt worden van én getraind worden in het beheer en gebruik van sociale media met als doel deze media strategisch in te zetten voor nieuwsverspreiding. 

Ook in de toekomst wordt er verder uitgekeken naar nieuwe mediamogelijkheden om de verschillende doelgroepen te bereiken. 

Tijd (indicator)

G

Tijd

 

 

Geld (indicator)

G

Geld

(Budget) Jaarrekening 2022

Rekening 2021 Rekening 2022 MJP 2022 NIEUW