Sitemap

  1. Blz. 1 Meerjarenplan 2020-2025 (versie 2021_1 - 2022_0)
    1. Blz. 2 Meerjarenplan 2020-2025 (v2021_1 & v2022_0)
    2. Blz. 3 Strategische nota
      1. Blz. 4 Inleiding
        1. Blz. 5 Inleiding
      2. Blz. 6 Motivering wijzigingen
        1. Blz. 7 Motivering wijzigingen
      3. Blz. 8 Doelstellingenboom
        1. Blz. 9 Voorwoord
        2. Blz. 10 Doelstellingenboom
      4. Blz. 11 BD100 - Inzetten op een divers, kwaliteitsvol en betaalbaar woonaanbod
        1. Blz. 12 Omschrijving BD100 - Inzetten op een divers, kwaliteitsvol en betaalbaar woonaanbod
        2. Blz. 13 Actieplannen
          1. Blz. 14 AP1000 Een gecoördineerd lokaal woningkwaliteitsbeleid voeren
            1. Blz. 15 A10000 Opmaak van een woningkwaliteitsreglement met conformiteitsattesten om proactief op te treden en de strijd tegen huisjesmelkers op te voeren
            2. Blz. 16 A10001 Afsprakenkader opstellen met het Sociaal Verhuurkantoor voor het uitvoeren van conformiteitsonderzoeken
            3. Blz. 17 A10002 Leegstand en verwaarlozing frequenter controleren, registreren en streng aanpakken
            4. Blz. 18 A10003 Lokale partners betrekken bij het woningkwaliteitsbeleid via structurele samenwerking
            5. Blz. 19 A10004 Preventiecampagnes opzetten rond ongezonde woningen
            6. Blz. 20 A10005 Invoering sloop- en gevelrenovatiepremie gekoppeld aan energiebesparingen en hervorming gemeentelijke energiepremies
          2. Blz. 21 AP1001 Advies en begeleiding verstrekken over wonen, met focus op ondersteuning van woonbehoeftige gezinnen en alleenstaanden
            1. Blz. 22 A10010 Inrichten van een Woonloket
            2. Blz. 23 A10011 Promoten van bestaande ontzorgingstrajecten, groepsaankopen, premies, leningen, gratis renovatieadvies, ...
            3. Blz. 24 A10012 Installeren van een meldpunt discriminatie huurmarkt
          3. Blz. 25 AP1002 Invoeren van een woonbeleidsvisie met het oog op een kwalitatieve invulling van de beschikbare open ruimte en om een verdere verdichting van de gemeente tegen te gaan
            1. Blz. 26 A10020 Ontwikkeling van een woningtypetoets
            2. Blz. 27 A10021 Ontwikkeling van een visie op projecten met meer dan 1 woongelegenheid
          4. Blz. 28 AP1003 Opmaak van een lokaal sociaal woonbeleid
            1. Blz. 29 A10030 Uitwerken visie op sociaal wonen rekening houdend met behalen bindend sociaal objectief en het groeipad van het Sociaal verhuurkantoor (SVK)
            2. Blz. 30 A10031 Opmaak lokaal toewijzingsreglement voor sociale woningen met klemtoon op bindingsfactoren met de gemeente
        3. Blz. 31 Financiële tabel BD100 - Inzetten op een divers, kwaliteitsvol en betaalbaar woonaanbod
      5. Blz. 32 BD101 - Radicaal Klimaatneutraal #2030
        1. Blz. 33 Omschrijving BD101 - Radicaal Klimaatneutraal #2030
        2. Blz. 34 Actieplannen
          1. Blz. 35 AP1010 Prioritaire deelacties uitwerken en implementeren en andere acties uit het Klimaatplan 2030 stelselmatig uitvoeren
            1. Blz. 36 A10100 Bedrijven en organisaties in de tertiaire sector aanzetten tot het nemen van energiemaatregelen om de CO2-uitstoot tegen 2030 met 40% te verminderen
            2. Blz. 37 A10101 De lokale middenstand betrekken in het klimaatverhaal zodat ook zij mee bijdragen tot 40% energiebesparing
            3. Blz. 38 A10102 Versterken van de biodiversiteit en de klimaatadaptieve werking van ecosystemen op het privaat domein
            4. Blz. 39 A10103 Adviseren en ondersteunen bij energetische renovaties van particuliere woningen om de CO2-uitstoot tegen 2030 met 40% te verminderen
            5. Blz. 40 A10104 Uitvoeren van erosiebestrijdingswerken zoals voorzien in het gemeentelijk erosiebestrijdingsplan
            6. Blz. 41 A10105 Andere acties uit de maatregelentabel uit het Klimaatplan 2030 naar de praktijk omzetten in onze gemeente
          2. Blz. 42 AP1011 Bewustzijn creëren om duurzaam om te springen met klimaat en energie
            1. Blz. 43 A10110 Inzetten op een duurzame organisatie van activiteiten
            2. Blz. 44 A10111 Het gemeentelijk drukwerk verminderen door slimme kanaalkeuze in ons communicatiebeleid
            3. Blz. 45 A10112 Communicatiecampagne rond de klimaatproblematiek, klimaatplan en -acties voor medewerkers en inwoners
          3. Blz. 46 AP1012 Maatregelen nemen om de energie-efficiëntie en het comfort voor de gebruikers van het gemeentelijk patrimonium te verbeteren
            1. Blz. 47 A10120 Vergroening en verfraaiing van de gemeentelijke begraafplaatsen
            2. Blz. 48 A10121 Rationaliseren van de openbare verlichting door voluit te kiezen voor LED
            3. Blz. 49 A10122 Inzetten op energiebesparende maatregelen in onze gemeentelijke gebouwen
        3. Blz. 50 Financiële tabel BD101 - Radicaal Klimaatneutraal #2030
      6. Blz. 51 BD102 - Naar een bruisende dorpskern als centrum van dienstverlening
        1. Blz. 52 Omschrijving BD102 - Naar een bruisende dorpskern als centrum van dienstverlening
        2. Blz. 53 Actieplannen
          1. Blz. 54 AP1020 Centralisatie van dienstverlening en opwaardering gemeentelijke gebouwen
            1. Blz. 55 A10200 Inrichting Vrijetijdshuis nabij het administratief centrum
            2. Blz. 56 A10201 Opfrissing gemeenschapscentrum Den Breughel
          2. Blz. 57 AP1021 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 58 A10210 Uitvoeren RUP Centrum: herinrichting Dorp
            2. Blz. 59 A10211 Inrichting plein Koopwarenstraat
            3. Blz. 60 A10212 Uitvoering RUP Denderpark
            4. Blz. 61 A10213 Opwaardering speelplein Parkske Pots
          3. Blz. 62 AP1022 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 63 A10220 Riolerings- en wegeniswerken in Polder- en Moreelstraat en inrichting parkeerruimte Moreelstraat
            2. Blz. 64 A10221 Heraanleg Veldstraat en Geallieerdenstraat
          4. Blz. 65 AP1023 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 66 A10230 Gedeeltelijke heraanleg van de Thontlaan richting centrum in functie van het detailhandelsplan
            2. Blz. 67 A10231 Opening van een nieuw speelbos vlakbij centrum Denderleeuw
            3. Blz. 68 A10232 Augustuskermis en braderij dorp Denderleeuw nieuw leven inblazen
        3. Blz. 69 Financiële tabel BD102 - Naar een bruisende dorpskern als centrum van dienstverlening
      7. Blz. 70 BD103 - Naar een aantrekkelijke stationsomgeving als centrum van bedrijvigheid
        1. Blz. 71 Omschrijving BD103 - Naar een aantrekkelijke stationsomgeving als centrum van bedrijvigheid
        2. Blz. 72 Actieplannen
          1. Blz. 73 AP1030 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 74 A10300 Heraanleg Stationsplein in overleg met Infrabel en NMBS die stationsgebouw en perrons vernieuwen
            2. Blz. 75 A10301 Verouderd BPA omzetten naar een RUP Stationsomgeving met ruimte voor nieuwbouw en groen
            3. Blz. 76 A10302 t Kasteeltje verder herstellen als monument in de stationswijk
          2. Blz. 77 AP1031 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 78 A10310 Vernieuwing van wijk Leeuwbrug door het uitvoeren van riolerings- en wegeniswerken in verschillende straten
            2. Blz. 79 A10311 Herinrichting van de Spoorweglaan met heraanleg van de straat en realisatie fietsverbinding vanaf Kemelbrug
            3. Blz. 80 A10312 Verbeteren van het wegdek en de voetpaden langs de verbindingsweg tussen het station en de Kemelbrug
          3. Blz. 81 AP1032 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 82 A10320 Inzetten van een buurtopbouwwerker in wijk Leeuwbrug
            2. Blz. 83 A10321 Activeren van het strategisch ontwikkelingsgebied zoals bepaald in het gewestelijk RUP regionaal stedelijk gebied Aalst met focus op kantoor- en retailfunctie
            3. Blz. 84 A10322 Inzetten op samenwerking en afstemming met (externe) veiligheidspartners
        3. Blz. 85 Financiële tabel BD103 - Naar een aantrekkelijke stationsomgeving als centrum van bedrijvigheid
      8. Blz. 86 BD104 - De Palaver als kruispunt van ontmoeting
        1. Blz. 87 Omschrijving BD104 - De Palaver als kruispunt van ontmoeting
        2. Blz. 88 Actieplannen
          1. Blz. 89 AP1040 Ontmoetingshuis De Palaver uitbouwen als geïntegreerde basisvoorziening (STEK)
            1. Blz. 90 A10400 De Palaver uitbouwen tot een plek waar leren, ontmoeten, onthalen en sociale bescherming centraal staan in het aanbod
            2. Blz. 91 A10401 De Palaver maximaal ontsluiten op vlak van samenwerking en doelgroepbereik
          2. Blz. 92 AP1041 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 93 A10410 Inzetten van opbouwwerkers in wijk Hemelrijk
            2. Blz. 94 A10411 Uitvalsbasis voor jeugdopbouwwerk in De Palaver verder uitbouwen
            3. Blz. 95 A10412 Inrichten van de bovenverdieping van De Palaver als Huis van het Kind en polyvalente zaal ten dienste van onze inwoners
        3. Blz. 96 Financiële tabel BD104 - De Palaver als kruispunt van ontmoeting
      9. Blz. 97 BD105 - Meer woon- en leefkwaliteit in Huissegem
        1. Blz. 98 Omschrijving BD105 - Meer woon- en leefkwaliteit in Huissegem
        2. Blz. 99 Actieplannen
          1. Blz. 100 AP1050 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 101 A10500 Uitvoering RUP Vrijheidspark voor vrijwaren open ruimte
            2. Blz. 102 A10501 Vernieuwing en realisatie RUP Wolfsgracht via oproep Vlaamse Bouwmeester: oude voorziene verkaveling omzetten naar modern woonplan met maximaal behoud van open ruimte
            3. Blz. 103 A10502 Herinrichting sport- en recreatiepark A. De Pelsmaecker en vernieuwingswerken in sporthal Ottoy
          2. Blz. 104 AP1051 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 105 A10510 Inrichting hoek A. De Brabanterstraat/Molenstraat
            2. Blz. 106 A10511 Herinrichting schoolomgeving Landuiterke
          3. Blz. 107 AP1052 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 108 A10520 Inzetten van een buurtopbouwwerker in wijk Landuit
        3. Blz. 109 Financiële tabel BD105 - Meer woon- en leefkwaliteit in Huissegem
      10. Blz. 110 BD106 - Welle en Iddergem, elk een eigen verhaal
        1. Blz. 111 Omschrijving BD106 - Welle en Iddergem, elk een eigen verhaal
        2. Blz. 112 Actieplannen
          1. Blz. 113 AP1060 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 114 A10600 Herinrichting schoolomgeving Kerkstraat Welle
            2. Blz. 115 A10601 Heraanleg van de Terjodenstraat met specifieke aandacht voor waterzuivering
            3. Blz. 116 A10602 Gedeeltelijke heraanleg Aststraat i.k.v. een veilige schoolomgeving
            4. Blz. 117 A10603 Transitverbod voor zwaar vervoer in Denderleeuw uitbreiden naar Welle en Iddergem
            5. Blz. 118 A10604 Een aangenamer Welleplein cre?ren door in te zetten op vergroening
            6. Blz. 119 A10605 Leemontginning in de Vlamovenkouter tegengaan d.m.v. een bestemmingswijziging op initiatief van ons lokaal bestuur
          2. Blz. 120 AP1061 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 121 A10610 Opwaarderen buurtplein Hoogsteenveld
            2. Blz. 122 A10611 Realisatie RUP Verruimd Broekpark
            3. Blz. 123 A10612 Inrichting buurtplein Biestbaan
            4. Blz. 124 A10613 Herinrichting speel- en ontmoetingsplein Braamland verderzetten
            5. Blz. 125 A10614 Wekelijkse markt in Welle
            6. Blz. 126 A10615 Project jeugd Welle
        3. Blz. 127 Financiële tabel BD106 - Welle en Iddergem, elk een eigen verhaal
      11. Blz. 128 BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker
        1. Blz. 129 Omschrijving BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker
        2. Blz. 130 Actieplannen
          1. Blz. 131 AP1070 (Her)aanleg infrastructuur voor fietsers en voetgangers
            1. Blz. 132 A10700 Opstellen fiets- en voetpadenplan op lange termijn voor gespreide (her)aanleg en verbinding tot aangename wandel- en fietstrajecten
            2. Blz. 133 A10701 Plaatsing fietsenstallingen aan voornaamste aantrekkingspolen
            3. Blz. 134 A10702 In samenwerking met het Agentschap Wegen en Verkeer en de lokale politie streven naar meer verkeersveiligheid op de gewestwegen
            4. Blz. 135 A10703 Opmaak van een masterplan voor veilige schoolomgevingen en dit gefaseerd uitvoeren
          2. Blz. 136 AP1071 Trage wegenbeleid uitwerken
            1. Blz. 137 A10710 Inventarisaties na participatietraject omzetten naar kaart met trage wegen
            2. Blz. 138 A10711 Uitvoeren van opwaarderingsacties aan onze trage wegen zodat deze beter toegankelijk worden
            3. Blz. 139 A10712 Ontwikkeling van kindlint, speelkaart en speelkoffer voor speelstraten i.k.v. verkeersveiligheid, beweging en vrije tijd
          3. Blz. 140 AP1072 Duurzame verplaatsingen stimuleren
            1. Blz. 141 A10720 Onderhandelingen voeren met De Lijn voor een betere bereikbaarheid met onze buurgemeenten
            2. Blz. 142 A10721 Campagnes opzetten om mensen te sensibiliseren rond hun gedrag in het verkeer
            3. Blz. 143 A10722 Aanmoedigen van combimobiliteit via de inrichting van een Mobipunt
          4. Blz. 144 AP1073 Grotere klemtoon op verkeersveiligheid in ons mobiliteitsbeleid
            1. Blz. 145 A10730 Doorgedreven samenwerking met de lokale politie in de strijd tegen verkeersoverlast
            2. Blz. 146 A10731 Werk maken van een parkeerbeleid voor het hele grondgebied
            3. Blz. 147 A10732 Opmaak en stapsgewijs invoeren van een circulatieplan
            4. Blz. 148 A10733 Jaarlijks investeren in kleinere verkeersingrepen die de veiligheid op de weg en in schoolomgevingen verhogen
        3. Blz. 149 Financiële tabel BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker
      12. Blz. 150 BD108 - Samen sterk op vlak van veiligheid en handhaving
        1. Blz. 151 Omschrijving BD108 - Samen sterk op vlak van veiligheid en handhaving
        2. Blz. 152 Actieplannen
          1. Blz. 153 AP1080 Optimaliseren samenwerking met lokale politie
            1. Blz. 154 A10800 Stroomlijnen overlegstructuren en communicatie binnen de lokale politiezone
            2. Blz. 155 A10801 Taakverdeling scherpstellen tussen wijkagenten en gemeenschapswachten en activeren wijkwerking met aanspreekpunt voor inwoners
          2. Blz. 156 AP1081 Een duidelijk handhavingsbeleid uitwerken
            1. Blz. 157 A10810 Regelmatig actualiseren en waar nodig uitbreiden GAS-reglement en andere handhavingsregels
            2. Blz. 158 A10811 Kordate aanpak van diverse vormen van overlast o.m. door sensibilisering en een striktere toepassing van het GAS-reglement
            3. Blz. 159 A10812 Afsluiten, actualiseren en toepassen van protocolakkoorden met het parket
            4. Blz. 160 A10813 Meer inzetten op handhaving en sleutelprocessen evalueren inzake afdwingbaarheid
          3. Blz. 161 AP1082 Het integraal veiligheidsbeleid vormgeven
            1. Blz. 162 A10820 Het lokaal integraal veiligheidsbeleid formaliseren in een integraal veiligheidsplan
            2. Blz. 163 A10821 Planning en co?rdinatie van gemeenschapswachten optimaliseren en aanwerving extra gemeenschapswacht
            3. Blz. 164 A10822 Buurtinformatienetwerken stimuleren, promoten en structureel bevragen
            4. Blz. 165 A10823 Onze gemeente veilig door de Corona crisis loodsen
          4. Blz. 166 AP1083 Uitbouw cameranetwerk
            1. Blz. 167 A10830 Visie en kader bepalen met alle betrokken veiligheidspartners
            2. Blz. 168 A10831 Meer en gerichter inzetten van vaste en mobiele camera's o.m. om zwerfvuil en sluikstort aan te pakken
            3. Blz. 169 A10832 Camerabeveiliging voor de gemeentelijke infrastructuur
          5. Blz. 170 AP1084 De organisatie scherp houden voor noodplanning
            1. Blz. 171 A10840 Jaarlijkse upgrade algemeen nood- en interventieplan en noodplanningsoefeningen onder begeleiding van de provincie
            2. Blz. 172 A10841 Gemeentelijk crisiscommunicatieplan opstellen en formeel laten vaststellen door veiligheidscel
            3. Blz. 173 A10842 Bestaande veiligheidstools beter bekend maken bij onze inwoners
        3. Blz. 174 Financiële tabel BD108 - Samen sterk op vlak van veiligheid en handhaving
      13. Blz. 175 BD109 - Werken aan samenleven in diversiteit
        1. Blz. 176 Omschrijving BD109 - Werken aan samenleven in diversiteit
        2. Blz. 177 Actieplannen
          1. Blz. 178 AP1090 Inzetten op expertise, verbinding en participatie
            1. Blz. 179 A10900 Via vorming en/of trajectbegeleiding de expertise rond het thema diversiteit versterken bij de interne diensten en/of verenigingen
            2. Blz. 180 A10901 Inzetten op partnerschappen en samenwerking met lokale verenigingen die zich inzetten voor de thema's 'Samenleven in diversiteit', 'Integratie' en/of 'Samenlevingsopbouw'.
          2. Blz. 181 AP1091 Nieuwe inwoners op weg helpen bij hun integratieproces
            1. Blz. 182 A10910 Onthaalmomenten voor alle nieuwe inwoners organiseren
            2. Blz. 183 A10911 Het onthaalbeleid voor nieuwe inwoners van buitenlandse herkomst verder professionaliseren met focus op Nederlands en toeleiding naar de diensten
          3. Blz. 184 AP1092 Bestrijden van racisme en discriminatie
            1. Blz. 185 A10920 Deelname aan sensibiliserende actiedagen tegen racisme en discriminatie
            2. Blz. 186 A10921 Samenwerken rond de thema's racisme en discriminatie met Aalst, Ninove en Geraardsbergen via deelname aan regionaal overleg
        3. Blz. 187 Financiële tabel
      14. Blz. 188 BD110 - Handen uit de mouwen voor een propere buurt
        1. Blz. 189 Omschrijving BD110 - Handen uit de mouwen voor een propere buurt
        2. Blz. 190 Actieplannen
          1. Blz. 191 AP1100 Verfraaiing van het openbaar domein
            1. Blz. 192 A11000 Openbare bebloeming en stimuleren van particuliere initiatieven
            2. Blz. 193 A11001 Pesticidevrije onkruidbestrijding en duurzaam groenonderhoud met hulp van seizoensarbeiders en externe partners
            3. Blz. 194 A11002 Landschaps- en natuurbeheer in Broekpark en kouter
            4. Blz. 195 A11003 Afbouw van leegstaand patrimonium in eigendom van gemeente en OCMW
          2. Blz. 196 AP1101 Inwoners betrekken bij de netheid van onze gemeente
            1. Blz. 197 A11010 Sensibiliseringsacties organiseren rond zwerfvuil en ondersteuning voor netheidsverantwoordelijken
            2. Blz. 198 A11011 Systematische opvolging verwaarloosde voetpaden
        3. Blz. 199 Financiële tabel BD110 - Handen uit de mouwen voor een propere buurt
      15. Blz. 200 BD200 - Onderwijsspeler in de regio
        1. Blz. 201 Omschrijving BD200 - Onderwijsspeler in de regio
        2. Blz. 202 Actieplannen
          1. Blz. 203 AP2000 Streven naar een kwaliteitsvol gemeentelijk onderwijs als inrichtende macht
            1. Blz. 204 A20000 Studie opmaken inzake noodzakelijke toekomstige aanpassings- en uitbreidingsmogelijkheden aan de gemeenteschool
            2. Blz. 205 A20001 Infrastructuur gemeentelijk onderwijs opwaarderen
            3. Blz. 206 A20002 De ICT-achterstand in het gemeentelijk onderwijs ombuigen naar een voorsprong (Digisprong)
          2. Blz. 207 AP2001 Als lokale overheid de regierol opnemen inzake de capaciteitsdruk in de scholen
            1. Blz. 208 A20010 Co?rdinatie van de Lokale Taskforce Capaciteit in het onderwijs met jaarlijkse opvolging van de leerlingencijfers van alle scholen en rapportering aan de Vlaamse overheid
            2. Blz. 209 A20011 Een centraal aanmeldingsregister in de basisscholen opzetten en begeleiden
          3. Blz. 210 AP2002 Netoverschrijdende samenwerking tussen basisscholen en secundaire scholen met speciale aandacht voor gelijke onderwijskansen
            1. Blz. 211 A20020 Organiseren van een scholenoverleg met directies en zorgteams voor de basisscholen en secundaire scholen
            2. Blz. 212 A20021 Schoolteams ondersteunen in het omgaan met een groeiende groep leerlingen uit maatschappelijk kwetsbare gezinnen
          4. Blz. 213 AP2003 Ouders als onderwijspartners
            1. Blz. 214 A20030 Scholen en ouders ondersteunen inzake ouderbetrokkenheid en zo drempels wegwerken in contacten tussen scholen en maatschappelijk kwetsbare ouders
            2. Blz. 215 A20031 Ouders versterken in het realiseren van een stimulerende thuiscontext voor de schoolloopbaan van hun kind
          5. Blz. 216 AP2004 Zorgen voor later
            1. Blz. 217 A20040 De scholen ondersteunen inzake leerlingenbetrokkenheid met oog voor toekomstperspectieven van het kind in de 'volwassen' maatschappij
            2. Blz. 218 A20041 Vroegtijdige detectie van armoede opzetten in het onderwijs om zo ouders en kinderen de gepaste ondersteuning te bieden
        3. Blz. 219 Financiële tabel BD200 - Onderwijsspeler in de regio
      16. Blz. 220 BD201 - Inwoners en verenigingen spreken mee
        1. Blz. 221 Onderdeel BD201 - Inwoners en verenigingen spreken mee
        2. Blz. 222 Actieplannen
          1. Blz. 223 AP2010 Participatieve reflex versterken binnen de organisatie
            1. Blz. 224 A20100 Uitwerken en uitvoeren van een gemeentelijk participatiereglement
            2. Blz. 225 A20101 Kinderen en jongeren engageren bij het beleid en waken over het kindvriendelijk karakter van beslissingen
          2. Blz. 226 AP2011 Burgers betrekken in beleidsadvies via specifieke overlegplatformen
            1. Blz. 227 A20110 Oprichting van een Vrijetijdsforum om een vernieuwend vrijetijdsbeleid uit te denken
            2. Blz. 228 A20111 Oprichting van een nieuw Mobiliteitsplatform om een consequent en toekomstgericht mobiliteitsbeleid vorm te geven
            3. Blz. 229 A20112 Oprichting van een Klimaatraad om belanghebbenden maximaal te betrekken bij de uitvoering van het Klimaatplan
            4. Blz. 230 A20113 Onderzoek naar het ter beschikking stellen van een wijkbudget in het cre?ren van een positieve wijkdynamiek
        3. Blz. 231 Financiële tabel BD201 - Inwoners en verenigingen spreken mee
      17. Blz. 232 BD202 - Huis van het Kind als wegwijzer voor ouders en kinderen
        1. Blz. 233 Omschrijving BD202 - Huis van het Kind als wegwijzer voor ouders en kinderen
        2. Blz. 234 Actieplannen
          1. Blz. 235 AP2020 Aanpak tekort aan baby- en peuteropvang
            1. Blz. 236 A20200 Aantrekken externe partners om extra kindplaatsen te creëren en extra gesubsidieerde kindplaatsen te verwerven
            2. Blz. 237 A20201 Onderzoek uitbesteden dienst Baby- en peuteropvang
            3. Blz. 238 A20202 Uitbouw lokaal loket kinderopvang
          2. Blz. 239 AP2021 Zorg voor een kwalitatieve buitenschoolse kinderopvang
            1. Blz. 240 A20210 Onderzoek buitenschoolse kinderopvang terug naar de scholen en optimalisatie van de werking
            2. Blz. 241 A20211 Inzetten op partnerschappen in kader van brede school
          3. Blz. 242 AP2022 Profilering van en communicatie over Huis van het Kind
            1. Blz. 243 A20220 Versterken samenwerking bestaand aanbod, vermijden van overlap en aantrekken externe partners
            2. Blz. 244 A20221 Versterken communicatie rond Huis van het Kind
          4. Blz. 245 AP2023 Uitwerking laagdrempelig aanbod vanuit het Huis van het Kind
            1. Blz. 246 A20230 Opvoedingsprojecten opzetten en vormingsaanbod uitwerken voor ouders en professionals
            2. Blz. 247 A20231 Cre?ren van spel- en ontmoetingsmogelijkheden voor ouders en kinderen
            3. Blz. 248 A20232 Versterken aanbod preventieve gezondheidszorg en gezinsondersteuning
            4. Blz. 249 A20233 Versterken aanbod onderwijsopbouwwerk voor gezinnen in precaire opvoedingssituaties
            5. Blz. 250 A20234 Verankering grondrechtenonderzoek voor jonge gezinnen in werking Huis van het Kind als partner in het ge?ntegreerd breed onthaal
        3. Blz. 251 Financiële tabel BD202 - Huis van het Kind als wegwijzer voor ouders en kinderen
      18. Blz. 252 BD203 - Extra zorg voor wie het nodig heeft
        1. Blz. 253 Omschrijving BD203 - Extra zorg voor wie het nodig heeft
        2. Blz. 254 Actieplannen
          1. Blz. 255 AP2030 Uitwerken van de doelstellingen van de eerstelijnszone Aalst, Erpe-Mere, Lede, Haaltert en Denderleeuw
            1. Blz. 256 A20300 Concrete uitbouw van een zorgloket voor senioren, mensen met een beperking en specifieke hulpvraag in zorg
            2. Blz. 257 A20301 Het realiseren van de functies en werkingsprincipes van een samenwerkingsverband Ge?ntegreerd Breed Onthaal (GBO)
            3. Blz. 258 A20302 Actieve deelname aan de zorgraad en cluster lokale besturen van de eerstelijnszone
          2. Blz. 259 AP2031 Inzetten op preventieve gezondsheidszorg
            1. Blz. 260 A20310 Gezond leven in een gezonde omgeving met de acties van de stuurgroep 'Gezonde Gemeente'
            2. Blz. 261 A20311 Uitwerken acties in kader van Hartveilige gemeente
            3. Blz. 262 A20312 Ondersteuning Pisad CCG-ZOV
          3. Blz. 263 AP2032 Gelijke kansen voor mensen in kwetsbare situaties
            1. Blz. 264 A20321 Verenigingen die zich inzetten op vlak van armoedebestrijding en maatschappelijke dienstverlening ondersteuning bieden op maat
            2. Blz. 265 A20322 Verdere uitbouw van het jeugdopbouwwerk om jongeren in kwetsbare situaties te versterken
            3. Blz. 266 A20323 Onderzoeken van mogelijkheden rond informatieverstrekking en opvolging bij vrijwillige terugkeer
            4. Blz. 267 A20324 Blijvende aandacht voor de toeleiding naar socioculturele participatie voor mensen in kwetsbare situaties
            5. Blz. 268 A20325 Onderzoek naar fysieke, psychische en sociale kwetsbaarheid van ouderen in de eigen woon- en leefomgeving
            6. Blz. 269 A20326 Organisatie van basiscomputerinitiaties en vrije inloop om digitale kloof te verkleinen
            7. Blz. 270 A20327 Initiatieven organiseren rond ontwikkelingssamenwerking en goede doelen in eigen land
            8. Blz. 271 A20328 Sociale correctie voor mensen in een kwetsbare situatie
          4. Blz. 272 AP2033 Leefloners alle kansen bieden om arbeidsactief te worden door het wegwerken van drempels
            1. Blz. 273 A20330 Drempels op vlak van taal en kinderopvang wergwerken voor leefloners in functie van re-integratie op de arbeidsmarkt
            2. Blz. 274 A20331 Competenties van leefloners helpen ontwikkelen in functie van re-integratie op de arbeidsmarkt
          5. Blz. 275 AP2034 Aandacht voor dierenwelzijn
            1. Blz. 276 A20340 Sterilisatiecampagne in het zwerfkattenbeleid verderzetten
            2. Blz. 277 A20341 Inwoners aanzetten tot het registreren/chippen van huisdieren
            3. Blz. 278 A20342 In samenwerking met een externe partner een oplossing bieden voor het verzorgen van aangereden dieren
            4. Blz. 279 A20343 Inrichten van een hondenlosloopweide in Iddergem
            5. Blz. 280 A20344 Inwoners, scholen en verenigingen sensibiliseren rond dieren(welzijn)
          6. Blz. 281 AP2035 Inwoners ondersteunen om de gevolgen van de coronacrisis te beperken
            1. Blz. 282 A20350 Spelmateriaal voor kinderen in een maatschappelijk kwetsbare positie
            2. Blz. 283 A20351 Subsidie consumptiebudget voor kwetsbare gezinnen (ABB-BON-COR)
            3. Blz. 284 A20352 Voedselhulp voor kwetsbare gezinnen
            4. Blz. 285 A20353 Via individuele steunverlening kwetsbare inwoners versterken om de corona-crisis op te vangen
            5. Blz. 286 A20354 Subsidie voor armoedebestrijding (ABB-ARM-COR)
        3. Blz. 287 Financiële tabel BD203 - Extra zorg voor wie het nodig heeft
      19. Blz. 288 BD204 - Streng optreden tegen fraude en misbruiken
        1. Blz. 289 Omschrijving BD204 - Streng optreden tegen fraude en misbruiken
        2. Blz. 290 Actieplannen
          1. Blz. 291 AP2040 Fraude bestrijden in samenwerking met externe partners
            1. Blz. 292 A20400 Taskforce Domiciliefraude breidt werking uit
            2. Blz. 293 A20401 Ondersteuning dienst Burgerzaken in meer complexe zaken
          2. Blz. 294 AP2041 Alertheid bij onze medewerkers om mogelijke fraude en misbruiken tijdig vast te stellen
            1. Blz. 295 A20410 Aankoop software in kader van aanpak identiteitsfraude
            2. Blz. 296 A20411 Opleidingen en infosessies voor medewerkers voor vroegtijdige detectie van fraude en misbruiken
        3. Blz. 297 Financiële tabel BD204 - Streng optreden tegen fraude en misbruiken
      20. Blz. 298 BD300 - Nederlands als gemeenschappelijke taal
        1. Blz. 299 Omschrijving BD300 - Nederlands als gemeenschappelijke taal
        2. Blz. 300 Actieplannen
          1. Blz. 301 AP3000 Nederlandse taal promoten en stimuleren
            1. Blz. 302 A30000 Bekijken hoe de toeleiding naar Nederlandse lessen kan opgevolgd en versterkt worden
            2. Blz. 303 A30001 Jaarlijks overleg organiseren rond het Nederlands taalaanbod met alle partners om vraag en aanbod te optimaliseren
            3. Blz. 304 A30002 Vorming organiseren voor personeel in de vakantieopvang om het Nederlands als speeltaal te stimuleren
          2. Blz. 305 AP3001 Taalbeleid implementeren in onze gemeente
            1. Blz. 306 A30010 Intern communiceren en opvolgen van een taalbeleid en medewerkers versterken in het communiceren met anderstalige inwoners
            2. Blz. 307 A30011 Uitwerken taalcampagne om inwoners te sensibiliseren
        3. Blz. 308 Financiële tabel BD300 - Nederlands als gemeenschappelijke taal
      21. Blz. 309 BD301 - Wie onderneemt, heeft onze steun
        1. Blz. 310 Omschrijving BD301 - Wie onderneemt, heeft onze steun
        2. Blz. 311 Actieplannen
          1. Blz. 312 AP3010 Een reikende hand voor startende ondernemers
            1. Blz. 313 A30100 Ontwikkeling RUP Dekaply
            2. Blz. 314 A30101 Hergebruik leegstaande panden stimuleren door o.m. mogelijke inrichting als pop-up handelszaak
            3. Blz. 315 A30102 Nieuwe ondernemers aantrekken in onze gemeente door de invoering van een starterspremie
          2. Blz. 316 AP3011 Een vertrouwde partner voor actieve ondernemers
            1. Blz. 317 A30110 Vinger aan de pols bij de lokale handelaar door regelmatig overleg, opvolging van het memorandum van de raad voor lokale economie en bevraging van de noden
            2. Blz. 318 A30111 Activiteiten van de lokale middenstand ondersteunen of mee organiseren
            3. Blz. 319 A30112 Zorgen voor een aanspreekpunt voor lokale ondernemers
            4. Blz. 320 A30113 De toegankelijkheid van onze lokale middenstand verhogen door specifieke verkeersingrepen
            5. Blz. 321 A30114 Verwelkomen van organisaties die inzetten op sociale tewerkstelling
            6. Blz. 322 A30115 Onderzoeken ontwikkelingsmogelijkheden en reconversie bedrijfsbestemmingen langsheen de Steenweg
        3. Blz. 323 Financiële tabel BD301 - Wie onderneemt, heeft onze steun
      22. Blz. 324 BD302 - Troeven van onze gemeente in de kijker
        1. Blz. 325 Omschrijving BD302 - Troeven van onze gemeente in de kijker
        2. Blz. 326 Actieplannen
          1. Blz. 327 AP3020 Inzetten op ons toeristisch-recreatief potentieel
            1. Blz. 328 A30200 Naar een beleefbare Dendervallei d.m.v. intergemeentelijke samenwerking via Strategisch Project Denderland
            2. Blz. 329 A30201 Organisatie en vernieuwing van toeristisch aanbod
            3. Blz. 330 A30202 Realiseren natuurinrichtingsproject Wellemeersen en oude Dendermeersen
          2. Blz. 331 AP3021 Lokaal erfgoed naar waarde schatten en in de kijker zetten
            1. Blz. 332 A30210 Organisatie erfgoedinitiatieven met aandacht voor de identiteit van de deelgemeenten
            2. Blz. 333 A30211 Het lokale erfgoed helpen bewaren en valoriseren
          3. Blz. 334 AP3022 Communiceren op maat van verschillende doelgroepen via optimale kanalenmix
            1. Blz. 335 A30220 Ontwikkelingen van nieuwe media volgen en inzetten op basis van strategische kanaalkeuze
            2. Blz. 336 A30221 Redesign van het infoblad, op vlak van inhoud en vormgeving
            3. Blz. 337 A30222 Actief persbeleid voeren
            4. Blz. 338 A30223 Inzetten op beeldcommunicatie
            5. Blz. 339 A30224 Aandacht voor helder taalgebruik en weerspiegeling van de diversiteit in de samenleving in de gemeentelijke communicatie
            6. Blz. 340 A30225 Investeren in imagoversterkende communicatie om zo Denderleeuw op de kaart te zetten als aantrekkelijke gemeente bij inwoners, bezoekers en ondernemers
        3. Blz. 341 Financiële tabel BD302 - Troeven van onze gemeente in de kijker
      23. Blz. 342 BD303 - Een uitdagende en plezante mix aan evenementen en activiteiten
        1. Blz. 343 Omschrijving BD303 - Een uitdagende en plezante mix aan evenementen en activiteiten
        2. Blz. 344 Actieplannen
          1. Blz. 345 AP3030 Een kwalitatief gemeentelijk vrijetijdsaanbod voor iedereen
            1. Blz. 346 A30300 Organisatie culturele activiteiten en vormingsaanbod voor een breed publiek
            2. Blz. 347 A30301 Ontwikkeling en uitrol visie evenementenbeleid
            3. Blz. 348 A30302 Viering van feestelijkheden met aandacht voor vernieuwing
            4. Blz. 349 A30303 Een sterk jeugdaanbod met bijkomende aandacht voor 12+
            5. Blz. 350 A30304 Onderzoek intergemeentelijke samenwerking (cultuur-jeugd)
            6. Blz. 351 A30305 Organisatie sportactiviteiten voor een breed publiek
            7. Blz. 352 A30306 Specifiek vrijetijdsaanbod voor (jong)senioren
            8. Blz. 353 A30307 Uitgebreid collectieaanbod in onze bib met aandacht voor het leren van de Nederlandse taal en vernieuwing
            9. Blz. 354 A30308 Organisatie van bibliotheekactiviteiten voor jong en oud
            10. Blz. 355 A30309 Programmering van activiteiten met focus op kwaliteit eerder dan op kwantiteit
          2. Blz. 356 AP3031 Een rijk verenigingsleven als kloppend hart van de gemeente
            1. Blz. 357 A30310 Financi?le steun voor onze verenigingen
            2. Blz. 358 A30311 Organisatie verenigingenplatform
            3. Blz. 359 A30312 Aanbieden van kwalitatieve infrastructuur en uitleendienst
          3. Blz. 360 AP3032 Lokale ontmoeting stimuleren via vrijwilligerswerking en privaat initiatief
            1. Blz. 361 A30320 Lokale organisatoren aanmoedigen om buurtfeesten en andere evenementen in hun buurt te organiseren door o.m. subsidies
            2. Blz. 362 A30321 Afstemming organiseren tussen en ondersteunen van diensten in het werken met vrijwilligers
            3. Blz. 363 A30322 Initiatieven nemen om vrijwilligers te waarderen en te bedanken
        3. Blz. 364 Financiële tabel BD303 - Een uitdagende en plezante mix aan evenementen en activiteiten
      24. Blz. 365 BD400 - Snelle en efficiënte dienstverlening op maat van de klant
        1. Blz. 366 Omschrijving BD400 - Snelle en efficiënte dienstverlening op maat van de klant
        2. Blz. 367 Actieplannen
          1. Blz. 368 AP4000 Volop inzetten op digitale dienstverlening voor de klant
            1. Blz. 369 A40000 Werken op afspraak en klantgeleiding implementeren, samen met het herbekijken van de openingsuren van de gemeentelijke dienstverlening
            2. Blz. 370 A40001 Digitaal platform verder uitbouwen voor aanbod vrije tijd en Huis van het Kind
            3. Blz. 371 A40002 Digitalisering van de dienstverlening in de bibliotheek met o.m. installatie van zelfscanbalies
            4. Blz. 372 A40003 Vernieuwing en actualisering van de website en het digitaal loket
          2. Blz. 373 AP4001 Korter op de bal spelen in dienstverlening
            1. Blz. 374 A40010 Invoeren van een wachtdienst voor dringende zaken buiten de normale werkuren
            2. Blz. 375 A40011 De dienstvoertuigen uitrusten met een 'track & trace'-systeem
            3. Blz. 376 A40012 Moderniseren van meldpunt en klachtenbehandeling
        3. Blz. 377 Financiële tabel BD400 - Snelle en efficiënte dienstverlening op maat van de klant
      25. Blz. 378 BD401 - Lokaal bestuur als aantrekkelijke werkgever
        1. Blz. 379 Omschrijving BD401 - Lokaal bestuur als aantrekkelijke werkgever
        2. Blz. 380 Actieplannen
          1. Blz. 381 AP4010 De juiste m/v/x op de juiste plaats
            1. Blz. 382 A40100 Aantrekken van medewerkers voor knelpuntberoepen
            2. Blz. 383 A40101 Een stappenplan opmaken voor de procedure voor werving en selectie en deze verder digitaliseren waar mogelijk
            3. Blz. 384 A40102 Onthaal van nieuwe medewerkers, door- en uitstroom herbekijken. Inzetten op talent
          2. Blz. 385 AP4011 Samen sterk op het werk
            1. Blz. 386 A40110 Beleidsverklaring 'Welzijn op het werk' opmaken, implementeren en communiceren
            2. Blz. 387 A40111 Agressiebeleid voor medewerkers opmaken en communiceren
            3. Blz. 388 A40112 Leiderschap verder ontwikkelen en optimaliseren
            4. Blz. 389 A40113 Opmaak van een taakrisicoanalyse voor medewerkers, met als prioritaire doelgroep de technisch medewerkers
            5. Blz. 390 A40114 Voldoende aandacht voor ergonomie in de organisatie
            6. Blz. 391 A40115 Leasingssysteem elektrische fietsen opzetten voor medewerkers in kader van duurzaam woon-werkverkeer
            7. Blz. 392 A40116 Ingebruikname site Veldstraat als nieuwe brandweerpost en gemeentemagazijn
        3. Blz. 393 Financiële tabel BD401 - Lokaal bestuur als aantrekkelijke werkgever
      26. Blz. 394 BD402 - Kwaliteit voorop in onze interne werking
        1. Blz. 395 Omschrijving BD402 - Kwaliteit voorop in onze interne werking
        2. Blz. 396 Actieplannen
          1. Blz. 397 AP4020 Productief samenwerken in een digitale werkomgeving
            1. Blz. 398 A40200 Uitbouw van de MID-office, met koppeling naar de gebruikerstoepassingen
            2. Blz. 399 A40201 Ontwikkeling van een moderne digitale werkplaats voor onze medewerkers
            3. Blz. 400 A40202 Digitaal informatie- en archiefbeheer in de organisatie optimaliseren
            4. Blz. 401 A40203 Digitaal ondertekenen van documenten mogelijk maken
            5. Blz. 402 A40204 Nieuwe (virtuele) telefooncentrale implementeren voor de hele organisatie
            6. Blz. 403 A40205 Digitaliseren van het gemeentelijk gebouwenbeheer
            7. Blz. 404 A40206 Verder digitaliseren van geografische informatie
          2. Blz. 405 AP4021 Interne processen optimaliseren
            1. Blz. 406 A40210 Archiveringsrichtlijnen (verder) verduidelijken en implementeren in onze organisatie
            2. Blz. 407 A40211 Informatieveiligheid voorop in het verwerken van persoonsgegevens van burgers
            3. Blz. 408 A40212 Ori?ntatie op het organisatiebeheersingssysteem van Audit Vlaanderen met jaarlijks vernieuwd actieplan en rapportering
            4. Blz. 409 A40213 In het kader van een gezond financieel beleid de belastingmix en de tarieven voor onze dienstverlening durven in vraag stellen
            5. Blz. 410 A40214 De niet-wettelijk of decretaal verplichte taken die we als organisatie doen, evalueren, en hierover een kerntakendebat voeren
            6. Blz. 411 A40215 Bekijken van mogelijke samenwerkingsverbanden en aanboren van extra fondsen om problematieken die onze draagkracht overstijgen, aan te pakken op een hoger niveau
          3. Blz. 412 AP4022 Ondersteunende tools en partners ter beschikking stellen van maatschappelijk werkers in hun begeleidingswerk
            1. Blz. 413 A40220 Actualiseren en vereenvoudigen van de reglementen van het OCMW inzake individuele steunmaatregelen
            2. Blz. 414 A40221 Meest kwetsbare klanten ondersteunen en begeleiden via zorgtrajecten
            3. Blz. 415 A40222 Aangaan en versterken van samenwerkingsverbanden met externe partners om betere hulp aan klanten te kunnen bieden
          4. Blz. 416 AP4023 Efficiënt gebouwenbeheer
            1. Blz. 417 A40230 Inzetten op toegankelijkheid, veiligheid, multifunctionaliteit en onderhoudsgemak van gebouwen
            2. Blz. 418 A40231 Uitvoeren kerkenbeleidsplan
          5. Blz. 419 AP4024 Naar een geïntegreerde werking voor gemeente en OCMW
            1. Blz. 420 A40240 De archiefwerking van de gemeente uitdragen binnen het OCMW
            2. Blz. 421 A40241 Klantvriendelijk onthaal in OCMW en gemeente
            3. Blz. 422 A40242 Dagelijks instaan voor professionele basisdienstverlening voor al onze producten
        3. Blz. 423 Financiële tabel BD402 - Kwaliteit voorop in onze interne werking
    3. Blz. 424 Financiële nota
      1. Blz. 425 Financieel doelstellingenplan (schema M1)
        1. Blz. 426 M1
      2. Blz. 427 Staat financieel evenwicht (schema M2)
        1. Blz. 428 M2
      3. Blz. 429 Overzicht kredieten (schema M3)
        1. Blz. 430 M3
    4. Blz. 431 Toelichting
      1. Blz. 432 Overzicht ontvangsten en uitgaven - functioneel (schema T1)
        1. Blz. 433 T1
      2. Blz. 434 Overzicht ontvangsten en uitgaven - economisch (schema T2)
        1. Blz. 435 T2
      3. Blz. 436 Investeringsprojecten (schema T3)
        1. Blz. 437 T3
      4. Blz. 438 Evolutie financiële schulden (schema T4)
        1. Blz. 439 T4
      5. Blz. 440 Financiële risico's
        1. Blz. 441 Risico 1: Ontvangsten uit de aanvullende personenbelasting
          1. Blz. 442 Omschrijving risico 1
          2. Blz. 443 Beheersmaatregelen & opvolging risico 1
        2. Blz. 444 Risico 2: Ontvangsten uit opcentiemen op de onroerende voorheffing
          1. Blz. 445 Omschrijving risico 2
          2. Blz. 446 Beheersmaatregelen & opvolging risico 2
        3. Blz. 447 Risico 3: Ontvangsten uit andere (eigen) belastingen
          1. Blz. 448 Omschrijving risico 3
          2. Blz. 449 Beheersmaatregelen & opvolging risico 3
        4. Blz. 450 Risico 4: Pensioenbijdrage statutaire ambtenaren en responsabiliseringsbijdrage
          1. Blz. 451 Omschrijving risico 4
          2. Blz. 452 Beheersmaatregelen & opvolging risico 4
        5. Blz. 453 Risico 5: Kosten gepaard met vergroening en vergrijzing van de bevolking
          1. Blz. 454 Omschrijving risico 5
          2. Blz. 455 Beheersmaatregelen & opvolging risico 5
        6. Blz. 456 Risico 6: Betwistingen en rechtszaken
          1. Blz. 457 Omschrijving risico 6
          2. Blz. 458 Beheersmaatregelen & opvolging risico 6
        7. Blz. 459 Risico 7: Fraude in betalingsverkeer
          1. Blz. 460 Omschrijving risico 7
          2. Blz. 461 Beheersmaatregelen & opvolging risico 7
        8. Blz. 462 Risico 8: Toepassen van retributiereglementen
          1. Blz. 463 Omschrijving risico 8
          2. Blz. 464 Beheersmaatregelen & opvolging risico 8
        9. Blz. 465 Risico 9: Toegestane (bank) waarborgen
          1. Blz. 466 Omschrijving risico 9
          2. Blz. 467 Beheersmaatregelen & opvolging risico 9
        10. Blz. 468 Risico 10: Financiële linken met partnerbesturen (verbonden entiteiten)
          1. Blz. 469 Omschrijving risico 10
          2. Blz. 470 Beheersmaatregelen & opvolging risico 10
        11. Blz. 471 Risico 11: (Financiële) afhandeling lopende projecten bij intercommunales voor streekontwikkeling
          1. Blz. 472 Omschrijving risico 11
          2. Blz. 473 Beheersmaatregelen & opvolging risico 11
        12. Blz. 474 Risico 12: Projectplanning in functie van beschikbare budgetten en liquide middelen
          1. Blz. 475 Omschrijving risico 12
          2. Blz. 476 Beheersmaatregelen & opvolging risico 12
        13. Blz. 477 Risico 13: Betaling toegestane leningen aan en het afsluiten van langlopende erfpachtovereenkomsten met verenigingen
          1. Blz. 478 Omschrijving risico 13
          2. Blz. 479 Beheersmaatregelen & opvolging risico 13
        14. Blz. 480 Risico 14: Schuldenlast beheren en onder controle houden
          1. Blz. 481 Omschrijving risico 14
          2. Blz. 482 Beheersmaatregelen & opvolging risico 14
        15. Blz. 483 Risico 15: Aanwending subsidies voor de inzameling van afvalwater
          1. Blz. 484 Omschrijving risico 15
          2. Blz. 485 Beheersmaatregelen & opvolging risico 15
        16. Blz. 486 Risico 16: Opvolgen inkomende subsidies
          1. Blz. 487 Omschrijving risico 16
          2. Blz. 488 Beheersmaatregelen & opvolging risico 16
        17. Blz. 489 Risico 17: Beleid rond structureel onvermogende debiteuren
          1. Blz. 490 Omschrijving risico 17
          2. Blz. 491 Beheersmaatregelen & opvolging risico 17
        18. Blz. 492 Risico 18: Schadeclaim contractanten naar aanleiding van Corona-uitstel
          1. Blz. 493 Omschrijving risico 18
          2. Blz. 494 Beheersmaatregelen & opvolging risico 18
        19. Blz. 495 Risico 19: (financiële) gevolgen en implicaties van de coronacrisis
          1. Blz. 496 Omschrijving risico 19
          2. Blz. 497 Beheersmaatregel & opvolging risico 19
        20. Blz. 498 Tot slot
          1. Blz. 499 Tot slot
      6. Blz. 500 grondslagen en assumpties
        1. Blz. 501 Grondslagen en assumpties
    5. Blz. 502 Documentatie
      1. Blz. 503 Omgevingsanalyse
        1. Blz. 504 Omgevingsanalyse
      2. Blz. 505 Overzicht beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties
        1. Blz. 506 Overzicht beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties
      3. Blz. 507 Toegestane werkings- en investeringssubsidies
        1. Blz. 508 Toegestane NS-RS
        2. Blz. 509 Toegestane IS
      4. Blz. 510 Toegestane leningen
        1. Blz. 511 Toegestane leningen
      5. Blz. 512 Samenstelling beleidsdomeinen
        1. Blz. 513 Samenstelling beleidsdomeinen
      6. Blz. 514 Overzicht verbonden entiteiten
        1. Blz. 515 Overzicht verbonden entiteiten
      7. Blz. 516 Overzicht jaarlijkse opbrengst per belastingsoort
        1. Blz. 517 Opbrengst per belastingsoort
      8. Blz. 518 Personeelsinzet
        1. Blz. 519 Toelichting personeelsbudget
        2. Blz. 520 Organogram
      9. Blz. 521 Verplichte adviezen
        1. Blz. 522 Inleiding
        2. Blz. 523 Formeel advies van de cultuurraad
        3. Blz. 524 Formeel advies van de jeugdraad
      10. Blz. 525 Overzicht investeringen
        1. Blz. 526 Overzicht investeringen
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap