BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker

Omschrijving BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker

Terug naar navigatie - Omschrijving BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker

Op vlak van bereikbaarheid is er in Denderleeuw een vrij centraal gelegen station en de nabijheid van de autosnelweg. Hierdoor scoren we goed voor wat betreft het woon-werkverkeer: maar liefst 36% van onze inwoners gebruikt hiervoor het openbaar vervoer, tegenover slechts gemiddeld 16% in Vlaanderen. De verdere ontwikkeling van een aangename en functionele omgeving rond het station kan zowel voor de mobiliteit, de omgeving als de lokale handel positieve effecten hebben. Zo kunnen nog meer inwoners aangetrokken worden tot het gebruik van het openbaar vervoer. Voor het voor- en natransport neemt de auto momenteel nog een zeer belangrijke plaats in. Dit brengt een hoge parkeerdruk met zich mee in de stationsomgeving en maakt het extra druk tijdens de spitsperiodes. Maatregelen om de fiets en het openbaar vervoer aan te moedigen kunnen ervoor zorgen dat het autogebruik daalt en mensen zich veiliger voelen in het verkeer. Uit verschillende bevragingen bleek het thema verkeersveiligheid een van de belangrijkste bekommernissen voor inwoners.

Met slimme mobiliteitskeuzes willen we het veiliger en aangenamer maken voor onze zwakke weggebruikers. We kiezen voor de opmaak van een fiets- en voetpadenplan, plaatsen extra fietsenstallingen aan belangrijke aantrekkingspolen, zorgen voor een masterplan voor veilige schoolomgevingen, gaan voor de opwaardering van onze trage wegen en realisatie van ons kindlint, zetten sensibiliseringscampagnes op zoals Autoloze Zondag, organiseren combimobiliteit, herzien het parkeerbeleid, gaan voor de opmaak van een circulatieplan en stellen verkeersveiligheid centraal in ons mobiliteitsbeleid.

Actieplannen

Terug naar navigatie - Actieplannen

AP1070 (Her)aanleg infrastructuur voor fietsers en voetgangers

Terug naar navigatie - AP1070 (Her)aanleg infrastructuur voor fietsers en voetgangers
Exploitatie MJP 2021 OUD MJP 2021 NIEUW MJP 2021 Verschil OUD-NIEUW MJP 2022 OUD MJP 2022 NIEUW MJP 2022 Verschil OUD-NIEUW MJP 2023 OUD MJP 2023 NIEUW MJP 2023 Verschil OUD-NIEUW MJP 2024 OUD MJP 2024 NIEUW MJP 2024 Verschil OUD-NIEUW MJP 2025 OUD MJP 2025 NIEUW MJP 2025 Verschil OUD-NIEUW
Investering
Uitgaven 41.000 71.000 30.000 16.000 16.000 0 16.000 16.000 0 16.000 16.000 0 16.000 16.000 0
Totaal Investering -41.000 -71.000 -30.000 -16.000 -16.000 0 -16.000 -16.000 0 -16.000 -16.000 0 -16.000 -16.000 0

Acties

AP1071 Trage wegenbeleid uitwerken

Terug naar navigatie - AP1071 Trage wegenbeleid uitwerken
Exploitatie MJP 2021 OUD MJP 2021 NIEUW MJP 2021 Verschil OUD-NIEUW MJP 2022 OUD MJP 2022 NIEUW MJP 2022 Verschil OUD-NIEUW MJP 2023 OUD MJP 2023 NIEUW MJP 2023 Verschil OUD-NIEUW MJP 2024 OUD MJP 2024 NIEUW MJP 2024 Verschil OUD-NIEUW MJP 2025 OUD MJP 2025 NIEUW MJP 2025 Verschil OUD-NIEUW
Exploitatie
Uitgaven 10.000 10.000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totaal Exploitatie -10.000 -10.000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Investering
Uitgaven 75.000 110.362 35.362 25.000 73.205 48.205 25.000 25.000 0 25.000 25.000 0 25.000 25.000 0
Totaal Investering -75.000 -110.362 -35.362 -25.000 -73.205 -48.205 -25.000 -25.000 0 -25.000 -25.000 0 -25.000 -25.000 0

Acties

AP1072 Duurzame verplaatsingen stimuleren

Terug naar navigatie - AP1072 Duurzame verplaatsingen stimuleren
Exploitatie MJP 2021 OUD MJP 2021 NIEUW MJP 2021 Verschil OUD-NIEUW MJP 2022 OUD MJP 2022 NIEUW MJP 2022 Verschil OUD-NIEUW MJP 2023 OUD MJP 2023 NIEUW MJP 2023 Verschil OUD-NIEUW MJP 2024 OUD MJP 2024 NIEUW MJP 2024 Verschil OUD-NIEUW MJP 2025 OUD MJP 2025 NIEUW MJP 2025 Verschil OUD-NIEUW
Exploitatie
Uitgaven 28.000 28.000 0 28.000 28.000 0 10.000 10.000 0 10.000 10.000 0 10.000 10.000 0
Totaal Exploitatie -28.000 -28.000 0 -28.000 -28.000 0 -10.000 -10.000 0 -10.000 -10.000 0 -10.000 -10.000 0
Investering
Uitgaven 0 0 0 0 100.000 100.000 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totaal Investering 0 0 0 0 -100.000 -100.000 0 0 0 0 0 0 0 0 0

Acties

AP1073 Grotere klemtoon op verkeersveiligheid in ons mobiliteitsbeleid

Terug naar navigatie - AP1073 Grotere klemtoon op verkeersveiligheid in ons mobiliteitsbeleid
Exploitatie MJP 2021 OUD MJP 2021 NIEUW MJP 2021 Verschil OUD-NIEUW MJP 2022 OUD MJP 2022 NIEUW MJP 2022 Verschil OUD-NIEUW MJP 2023 OUD MJP 2023 NIEUW MJP 2023 Verschil OUD-NIEUW MJP 2024 OUD MJP 2024 NIEUW MJP 2024 Verschil OUD-NIEUW MJP 2025 OUD MJP 2025 NIEUW MJP 2025 Verschil OUD-NIEUW
Exploitatie
Ontvangsten 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0
Totaal Exploitatie 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0
Investering
Ontvangsten 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Uitgaven 410.000 289.250 -120.750 75.000 375.000 300.000 75.000 75.000 0 75.000 75.000 0 75.000 75.000 0
Totaal Investering -410.000 -289.250 120.750 -75.000 -375.000 -300.000 -75.000 -75.000 0 -75.000 -75.000 0 -75.000 -75.000 0

Acties

Financiƫle tabel BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker

Terug naar navigatie - Financiƫle tabel BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker
Exploitatie MJP 2021 OUD MJP 2021 NIEUW MJP 2021 Verschil OUD-NIEUW MJP 2022 OUD MJP 2022 NIEUW MJP 2022 Verschil OUD-NIEUW MJP 2023 OUD MJP 2023 NIEUW MJP 2023 Verschil OUD-NIEUW MJP 2024 OUD MJP 2024 NIEUW MJP 2024 Verschil OUD-NIEUW MJP 2025 OUD MJP 2025 NIEUW MJP 2025 Verschil OUD-NIEUW
Exploitatie
Ontvangsten 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0 150.000 150.000 0
Uitgaven 38.000 38.000 0 28.000 28.000 0 10.000 10.000 0 10.000 10.000 0 10.000 10.000 0
Totaal Exploitatie 112.000 112.000 0 122.000 122.000 0 140.000 140.000 0 140.000 140.000 0 140.000 140.000 0
Investering
Ontvangsten 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Uitgaven 526.000 470.612 -55.388 116.000 564.205 448.205 116.000 116.000 0 116.000 116.000 0 116.000 116.000 0
Totaal Investering -526.000 -470.612 55.388 -116.000 -564.205 -448.205 -116.000 -116.000 0 -116.000 -116.000 0 -116.000 -116.000 0