Sitemap

  1. Blz. 1 Meerjarenplan 2020-2025 (versie 2022_1 - 2023_0)
    1. Blz. 2 Meerjarenplan 2020-2025 (v2022_1 & v2023_0)
    2. Blz. 3 Strategische nota
      1. Blz. 4 Inleiding
        1. Blz. 5 Inleiding
      2. Blz. 6 Motivering wijzigingen
        1. Blz. 7 Motivering inhoudelijke wijzigingen
        2. Blz. 8 Motivering financiële wijzigingen
      3. Blz. 9 Doelstellingenboom
        1. Blz. 10 Voorwoord
        2. Blz. 11 Doelstellingenboom
      4. Blz. 12 BD100 - Inzetten op een divers, kwaliteitsvol en betaalbaar woonaanbod
        1. Blz. 13 Omschrijving BD100 - Inzetten op een divers, kwaliteitsvol en betaalbaar woonaanbod
        2. Blz. 14 Actieplannen
          1. Blz. 15 AP1000 Een gecoördineerd lokaal woningkwaliteitsbeleid voeren
            1. Blz. 16 A10000 Opmaak van een woningkwaliteitsreglement met conformiteitsattesten om proactief op te treden en de strijd tegen huisjesmelkers op te voeren
            2. Blz. 17 A10001 Afsprakenkader opstellen met het Sociaal Verhuurkantoor voor het uitvoeren van conformiteitsonderzoeken
            3. Blz. 18 A10002 Leegstand en verwaarlozing frequenter controleren, registreren en streng aanpakken
            4. Blz. 19 A10003 Lokale partners betrekken bij het woningkwaliteitsbeleid via structurele samenwerking
            5. Blz. 20 A10004 Preventiecampagnes opzetten rond ongezonde woningen
            6. Blz. 21 A10005 Invoering sloop- en gevelrenovatiepremie gekoppeld aan energiebesparingen en hervorming gemeentelijke energiepremies
          2. Blz. 22 AP1001 Advies en begeleiding verstrekken over wonen, met focus op ondersteuning van woonbehoeftige gezinnen en alleenstaanden
            1. Blz. 23 A10010 Inrichten van een Woonloket
            2. Blz. 24 A10011 Promoten van bestaande ontzorgingstrajecten, groepsaankopen, premies, leningen, gratis renovatieadvies, ...
            3. Blz. 25 A10012 Installeren van een meldpunt discriminatie huurmarkt
            4. Blz. 26 A10013 Leeuwbrug beweegt - woonwijkverbetering voor particulieren
          3. Blz. 27 AP1002 Invoeren van een woonbeleidsvisie met het oog op een kwalitatieve invulling van de beschikbare open ruimte en om een verdere verdichting van de gemeente tegen te gaan
            1. Blz. 28 A10020 Ontwikkeling van een woningtypetoets
            2. Blz. 29 A10021 Ontwikkeling van een visie op projecten met meer dan 1 woongelegenheid
            3. Blz. 30 A10022 Opmaak van een algemene stedenbouwkundige verordening
          4. Blz. 31 AP1003 Opmaak van een lokaal sociaal woonbeleid
            1. Blz. 32 A10030 Uitwerken visie op sociaal wonen rekening houdend met behalen bindend sociaal objectief en het groeipad van het Sociaal verhuurkantoor (SVK)
            2. Blz. 33 A10031 Opmaak lokaal toewijzingsreglement voor sociale woningen met klemtoon op bindingsfactoren met de gemeente
        3. Blz. 34 Financiële tabel BD100 - Inzetten op een divers, kwaliteitsvol en betaalbaar woonaanbod
      5. Blz. 35 BD101 - Radicaal Klimaatneutraal #2030
        1. Blz. 36 Omschrijving BD101 - Radicaal Klimaatneutraal #2030
        2. Blz. 37 Actieplannen
          1. Blz. 38 AP1010 Prioritaire deelacties uitwerken en implementeren en andere acties uit het Klimaatplan 2030 stelselmatig uitvoeren
            1. Blz. 39 A10100 Bedrijven en organisaties in de tertiaire sector aanzetten tot het nemen van energiemaatregelen om de CO2-uitstoot tegen 2030 met 40% te verminderen
            2. Blz. 40 A10101 De lokale middenstand betrekken in het klimaatverhaal zodat ook zij mee bijdragen tot 40% energiebesparing
            3. Blz. 41 A10102 Versterken van de biodiversiteit en de klimaatadaptieve werking van ecosystemen op het privaat domein
            4. Blz. 42 A10103 Adviseren en ondersteunen bij energetische renovaties van particuliere woningen om de CO2-uitstoot tegen 2030 met 40% te verminderen
            5. Blz. 43 A10104 Uitvoeren van erosiebestrijdingswerken zoals voorzien in het gemeentelijk erosiebestrijdingsplan
            6. Blz. 44 A10105 Andere acties uit de maatregelentabel uit het Klimaatplan 2030 naar de praktijk omzetten in onze gemeente
          2. Blz. 45 AP1011 Bewustzijn creëren om duurzaam om te springen met klimaat en energie
            1. Blz. 46 A10110 Inzetten op een duurzame organisatie van activiteiten
            2. Blz. 47 A10111 Het gemeentelijk drukwerk verminderen door slimme kanaalkeuze in ons communicatiebeleid
            3. Blz. 48 A10112 Communicatiecampagne rond de klimaatproblematiek, klimaatplan en -acties voor medewerkers en inwoners
          3. Blz. 49 AP1012 Maatregelen nemen om de energie-efficiëntie en het comfort voor de gebruikers van het gemeentelijk patrimonium te verbeteren
            1. Blz. 50 A10120 Vergroening en verfraaiing van de gemeentelijke begraafplaatsen
            2. Blz. 51 A10121 Rationaliseren van de openbare verlichting door voluit te kiezen voor LED
            3. Blz. 52 A10122 Inzetten op energiebesparende maatregelen in onze gemeentelijke gebouwen
        3. Blz. 53 Financiële tabel BD101 - Radicaal Klimaatneutraal #2030
      6. Blz. 54 BD102 - Naar een bruisende dorpskern als centrum van dienstverlening
        1. Blz. 55 Omschrijving BD102 - Naar een bruisende dorpskern als centrum van dienstverlening
        2. Blz. 56 Actieplannen
          1. Blz. 57 AP1020 Centralisatie van dienstverlening en opwaardering gemeentelijke gebouwen
            1. Blz. 58 A10200 Inrichting Vrijetijdshuis nabij het administratief centrum
            2. Blz. 59 A10201 Opfrissing gemeenschapscentrum Den Breughel
          2. Blz. 60 AP1021 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 61 A10210 Uitvoeren RUP Centrum: herinrichting Dorp
            2. Blz. 62 A10211 Inrichting plein Koopwarenstraat
            3. Blz. 63 A10212 Realisatie Denderpark als onderdeel van RUP Centrum
            4. Blz. 64 A10213 Opwaardering speelplein Parkske Pots
          3. Blz. 65 AP1022 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 66 A10220 Riolerings- en wegeniswerken in Polder- en Moreelstraat en inrichting parkeerruimte Moreelstraat
            2. Blz. 67 A10221 Heraanleg Veldstraat en Geallieerdenstraat
          4. Blz. 68 AP1023 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 69 A10230 Gedeeltelijke heraanleg van de Thontlaan richting centrum in functie van het detailhandelsplan
            2. Blz. 70 A10231 Opening van een nieuw speelbos vlakbij centrum Denderleeuw
            3. Blz. 71 A10232 Augustuskermis en braderij dorp Denderleeuw nieuw leven inblazen
        3. Blz. 72 Financiële tabel BD102 - Naar een bruisende dorpskern als centrum van dienstverlening
      7. Blz. 73 BD103 - Naar een aantrekkelijke stationsomgeving als centrum van bedrijvigheid
        1. Blz. 74 Omschrijving BD103 - Naar een aantrekkelijke stationsomgeving als centrum van bedrijvigheid
        2. Blz. 75 Actieplannen
          1. Blz. 76 AP1030 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 77 A10300 Heraanleg Stationsplein in overleg met Infrabel en NMBS die stationsgebouw en perrons vernieuwen
            2. Blz. 78 A10301 Verouderd BPA omzetten naar een RUP Stationsomgeving met ruimte voor nieuwbouw en groen
            3. Blz. 79 A10302 t Kasteeltje verder herstellen als monument in de stationswijk
          2. Blz. 80 AP1031 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 81 A10310 Vernieuwing van wijk Leeuwbrug door het uitvoeren van riolerings- en wegeniswerken in verschillende straten
            2. Blz. 82 A10311 Herinrichting van de Spoorweglaan met heraanleg van de straat en realisatie fietsverbinding vanaf Kemelbrug
            3. Blz. 83 A10312 Verbeteren van het wegdek en de voetpaden langs de verbindingsweg tussen het station en de Kemelbrug
          3. Blz. 84 AP1032 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 85 A10320 Inzetten van een buurtopbouwwerker in wijk Leeuwbrug
            2. Blz. 86 A10321 Activeren van het strategisch ontwikkelingsgebied zoals bepaald in het gewestelijk RUP regionaal stedelijk gebied Aalst met focus op kantoor- en retailfunctie
            3. Blz. 87 A10322 Inzetten op samenwerking en afstemming met (externe) veiligheidspartners
        3. Blz. 88 Financiële tabel BD103 - Naar een aantrekkelijke stationsomgeving als centrum van bedrijvigheid
      8. Blz. 89 BD104 - De Palaver als kruispunt van ontmoeting
        1. Blz. 90 Omschrijving BD104 - De Palaver als kruispunt van ontmoeting
        2. Blz. 91 Actieplannen
          1. Blz. 92 AP1040 Ontmoetingshuis De Palaver uitbouwen als geïntegreerde basisvoorziening (STEK)
            1. Blz. 93 A10400 De Palaver uitbouwen tot een plek waar leren, ontmoeten, onthalen en sociale bescherming centraal staan in het aanbod
            2. Blz. 94 A10401 De Palaver maximaal ontsluiten op vlak van samenwerking en doelgroepbereik
          2. Blz. 95 AP1041 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 96 A10410 Inzetten van opbouwwerkers in wijk Hemelrijk
            2. Blz. 97 A10411 Uitvalsbasis voor jeugdopbouwwerk in De Palaver verder uitbouwen
            3. Blz. 98 A10412 Inrichten van de bovenverdieping van De Palaver als Huis van het Kind en polyvalente zaal ten dienste van onze inwoners
        3. Blz. 99 Financiële tabel BD104 - De Palaver als kruispunt van ontmoeting
      9. Blz. 100 BD105 - Meer woon- en leefkwaliteit in Huissegem
        1. Blz. 101 Omschrijving BD105 - Meer woon- en leefkwaliteit in Huissegem
        2. Blz. 102 Actieplannen
          1. Blz. 103 AP1050 Ruimtelijke kwaliteit versterken
            1. Blz. 104 A10500 Uitvoering RUP Vrijheidspark voor vrijwaren open ruimte
            2. Blz. 105 A10501 Vernieuwing en realisatie RUP Wolfsgracht via oproep Vlaamse Bouwmeester: oude voorziene verkaveling omzetten naar modern woonplan met maximaal behoud van open ruimte
            3. Blz. 106 A10502 Herinrichting sport- en recreatiepark A. De Pelsmaecker en vernieuwingswerken in sporthal Ottoy
          2. Blz. 107 AP1051 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 108 A10510 Inrichting hoek A. De Brabanterstraat/Molenstraat
            2. Blz. 109 A10511 Herinrichting schoolomgeving Landuiterke
          3. Blz. 110 AP1052 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 111 A10520 Inzetten van een buurtopbouwwerker in wijk Landuit
        3. Blz. 112 Financiële tabel BD105 - Meer woon- en leefkwaliteit in Huissegem
      10. Blz. 113 BD106 - Welle en Iddergem, elk een eigen verhaal
        1. Blz. 114 Omschrijving BD106 - Welle en Iddergem, elk een eigen verhaal
        2. Blz. 115 Actieplannen
          1. Blz. 116 AP1060 Het wegennet meer verkeersveilig en aantrekkelijk maken
            1. Blz. 117 A10600 Herinrichting schoolomgeving Kerkstraat Welle
            2. Blz. 118 A10601 Heraanleg van de Terjodenstraat met specifieke aandacht voor waterzuivering
            3. Blz. 119 A10602 Gedeeltelijke heraanleg Aststraat i.k.v. een veilige schoolomgeving
            4. Blz. 120 A10603 Transitverbod voor zwaar vervoer in Denderleeuw uitbreiden naar Welle en Iddergem
            5. Blz. 121 A10604 Een aangenamer Welleplein cre?ren door in te zetten op vergroening
            6. Blz. 122 A10605 Leemontginning in de Vlamovenkouter tegengaan d.m.v. een bestemmingswijziging op initiatief van ons lokaal bestuur
          2. Blz. 123 AP1061 Nieuwe wijkdynamiek stimuleren
            1. Blz. 124 A10610 Opwaarderen buurtplein Hoogsteenveld
            2. Blz. 125 A10611 Realisatie RUP Verruimd Broekpark
            3. Blz. 126 A10612 Inrichting buurtplein Biestbaan
            4. Blz. 127 A10613 Herinrichting speel- en ontmoetingsplein Braamland verderzetten
            5. Blz. 128 A10614 Wekelijkse markt in Welle
            6. Blz. 129 A10615 Project jeugd Welle
        3. Blz. 130 Financiële tabel BD106 - Welle en Iddergem, elk een eigen verhaal
      11. Blz. 131 BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker
        1. Blz. 132 Omschrijving BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker
        2. Blz. 133 Actieplannen
          1. Blz. 134 AP1070 (Her)aanleg infrastructuur voor fietsers en voetgangers
            1. Blz. 135 A10700 Opstellen fiets- en voetpadenplan op lange termijn voor gespreide (her)aanleg en verbinding tot aangename wandel- en fietstrajecten
            2. Blz. 136 A10701 Plaatsing fietsenstallingen aan voornaamste aantrekkingspolen
            3. Blz. 137 A10702 In samenwerking met het Agentschap Wegen en Verkeer en de lokale politie streven naar meer verkeersveiligheid op de gewestwegen
            4. Blz. 138 A10703 Opmaak van een masterplan voor veilige schoolomgevingen en dit gefaseerd uitvoeren
          2. Blz. 139 AP1071 Trage wegenbeleid uitwerken
            1. Blz. 140 A10710 Inventarisaties na participatietraject omzetten naar kaart met trage wegen
            2. Blz. 141 A10711 Uitvoeren van opwaarderingsacties aan onze trage wegen zodat deze beter toegankelijk worden
            3. Blz. 142 A10712 Ontwikkeling van kindlint, speelkaart en speelkoffer voor speelstraten i.k.v. verkeersveiligheid, beweging en vrije tijd
          3. Blz. 143 AP1072 Duurzame verplaatsingen stimuleren
            1. Blz. 144 A10720 Onderhandelingen voeren met De Lijn voor een betere bereikbaarheid met onze buurgemeenten
            2. Blz. 145 A10721 Campagnes opzetten om mensen te sensibiliseren rond hun gedrag in het verkeer
            3. Blz. 146 A10722 Aanmoedigen van combimobiliteit via de inrichting van een Mobipunt
          4. Blz. 147 AP1073 Grotere klemtoon op verkeersveiligheid in ons mobiliteitsbeleid
            1. Blz. 148 A10730 Doorgedreven samenwerking met de lokale politie in de strijd tegen verkeersoverlast
            2. Blz. 149 A10731 Werk maken van een parkeerbeleid voor het hele grondgebied
            3. Blz. 150 A10732 Opmaak en stapsgewijs invoeren van een circulatieplan
            4. Blz. 151 A10733 Jaarlijks investeren in kleinere verkeersingrepen die de veiligheid op de weg en in schoolomgevingen verhogen
        3. Blz. 152 Financiële tabel BD107 - Slimme mobiliteitskeuzes met focus op de zwakke weggebruiker
      12. Blz. 153 BD108 - Samen sterk op vlak van veiligheid en handhaving
        1. Blz. 154 Omschrijving BD108 - Samen sterk op vlak van veiligheid en handhaving
        2. Blz. 155 Actieplannen
          1. Blz. 156 AP1080 Optimaliseren samenwerking met lokale politie
            1. Blz. 157 A10800 Stroomlijnen overlegstructuren en communicatie binnen de lokale politiezone
            2. Blz. 158 A10801 Taakverdeling scherpstellen tussen wijkagenten en gemeenschapswachten en activeren wijkwerking met aanspreekpunt voor inwoners
          2. Blz. 159 AP1081 Een duidelijk handhavingsbeleid uitwerken
            1. Blz. 160 A10810 Regelmatig actualiseren en waar nodig uitbreiden GAS-reglement en andere handhavingsregels
            2. Blz. 161 A10811 Kordate aanpak van diverse vormen van overlast o.m. door sensibilisering en een striktere toepassing van het GAS-reglement
            3. Blz. 162 A10812 Afsluiten, actualiseren en toepassen van protocolakkoorden met het parket
            4. Blz. 163 A10813 Meer inzetten op handhaving en sleutelprocessen evalueren inzake afdwingbaarheid
          3. Blz. 164 AP1082 Het integraal veiligheidsbeleid vormgeven
            1. Blz. 165 A10820 Het lokaal integraal veiligheidsbeleid formaliseren in een integraal veiligheidsplan
            2. Blz. 166 A10821 Planning en co?rdinatie van gemeenschapswachten optimaliseren en aanwerving extra gemeenschapswacht
            3. Blz. 167 A10822 Buurtinformatienetwerken stimuleren, promoten en structureel bevragen
            4. Blz. 168 A10823 Onze gemeente veilig door de Corona crisis loodsen
          4. Blz. 169 AP1083 Uitbouw cameranetwerk
            1. Blz. 170 A10830 Visie en kader bepalen met alle betrokken veiligheidspartners
            2. Blz. 171 A10831 Meer en gerichter inzetten van vaste en mobiele camera's o.m. om zwerfvuil en sluikstort aan te pakken
            3. Blz. 172 A10832 Camerabeveiliging voor de gemeentelijke infrastructuur
          5. Blz. 173 AP1084 De organisatie scherp houden voor noodplanning
            1. Blz. 174 A10840 Jaarlijkse upgrade algemeen nood- en interventieplan en noodplanningsoefeningen onder begeleiding van de provincie
            2. Blz. 175 A10841 Gemeentelijk crisiscommunicatieplan opstellen en formeel laten vaststellen door veiligheidscel
            3. Blz. 176 A10842 Bestaande veiligheidstools beter bekend maken bij onze inwoners
        3. Blz. 177 Financiële tabel BD108 - Samen sterk op vlak van veiligheid en handhaving
      13. Blz. 178 BD109 - Werken aan samenleven in diversiteit
        1. Blz. 179 Omschrijving BD109 - Werken aan samenleven in diversiteit
        2. Blz. 180 Actieplannen
          1. Blz. 181 AP1090 Inzetten op expertise, verbinding en participatie
            1. Blz. 182 A10900 Via vorming en/of trajectbegeleiding de expertise rond het thema diversiteit versterken bij de interne diensten en/of verenigingen
            2. Blz. 183 A10901 Inzetten op partnerschappen en samenwerking met lokale verenigingen die zich inzetten voor de thema's 'Samenleven in diversiteit', 'Integratie' en/of 'Samenlevingsopbouw'.
          2. Blz. 184 AP1091 Nieuwe inwoners op weg helpen bij hun integratieproces
            1. Blz. 185 A10910 Onthaalmomenten voor alle nieuwe inwoners organiseren
            2. Blz. 186 A10911 Het onthaalbeleid voor nieuwe inwoners van buitenlandse herkomst verder professionaliseren met focus op Nederlands en toeleiding naar de diensten
          3. Blz. 187 AP1092 Bestrijden van racisme en discriminatie
            1. Blz. 188 A10920 Deelname aan sensibiliserende actiedagen tegen racisme en discriminatie
            2. Blz. 189 A10921 Samenwerken rond de thema's racisme en discriminatie met Aalst, Ninove en Geraardsbergen via deelname aan regionaal overleg
        3. Blz. 190 Financiële tabel
      14. Blz. 191 BD110 - Handen uit de mouwen voor een propere buurt
        1. Blz. 192 Omschrijving BD110 - Handen uit de mouwen voor een propere buurt
        2. Blz. 193 Actieplannen
          1. Blz. 194 AP1100 Verfraaiing van het openbaar domein
            1. Blz. 195 A11000 Openbare bebloeming en stimuleren van particuliere initiatieven
            2. Blz. 196 A11001 Pesticidevrije onkruidbestrijding en duurzaam groenonderhoud met hulp van seizoensarbeiders en externe partners
            3. Blz. 197 A11002 Landschaps- en natuurbeheer in Broekpark en kouter
            4. Blz. 198 A11003 Afbouw van leegstaand patrimonium in eigendom van gemeente en OCMW
          2. Blz. 199 AP1101 Inwoners betrekken bij de netheid van onze gemeente
            1. Blz. 200 A11010 Sensibiliseringsacties organiseren rond zwerfvuil en ondersteuning voor netheidsverantwoordelijken
            2. Blz. 201 A11011 Systematische opvolging verwaarloosde voetpaden
        3. Blz. 202 Financiële tabel BD110 - Handen uit de mouwen voor een propere buurt
      15. Blz. 203 BD200 - Onderwijsspeler in de regio
        1. Blz. 204 Omschrijving BD200 - Onderwijsspeler in de regio
        2. Blz. 205 Actieplannen
          1. Blz. 206 AP2000 Streven naar een kwaliteitsvol gemeentelijk onderwijs als inrichtende macht
            1. Blz. 207 A20000 Studie opmaken inzake noodzakelijke toekomstige aanpassings- en uitbreidingsmogelijkheden aan de gemeenteschool
            2. Blz. 208 A20001 Infrastructuur gemeentelijk onderwijs opwaarderen
            3. Blz. 209 A20002 De ICT-achterstand in het gemeentelijk onderwijs ombuigen naar een voorsprong (Digisprong)
            4. Blz. 210 A20003 De gemeentelijke basisschool opsplitsen in twee aparte scholen
          2. Blz. 211 AP2001 Als lokale overheid de regierol opnemen inzake de capaciteitsdruk in de scholen
            1. Blz. 212 A20010 Co?rdinatie van de Lokale Taskforce Capaciteit in het onderwijs met jaarlijkse opvolging van de leerlingencijfers van alle scholen en rapportering aan de Vlaamse overheid
            2. Blz. 213 A20011 Een centraal aanmeldingsregister in de basisscholen opzetten en begeleiden
          3. Blz. 214 AP2002 Netoverschrijdende samenwerking tussen basisscholen en secundaire scholen met speciale aandacht voor gelijke onderwijskansen
            1. Blz. 215 A20020 Organiseren van een scholenoverleg met directies en zorgteams voor de basisscholen en secundaire scholen
            2. Blz. 216 A20021 Schoolteams ondersteunen in het omgaan met een groeiende groep leerlingen uit maatschappelijk kwetsbare gezinnen
          4. Blz. 217 AP2003 Ouders als onderwijspartners
            1. Blz. 218 A20030 Scholen en ouders ondersteunen inzake ouderbetrokkenheid en zo drempels wegwerken in contacten tussen scholen en maatschappelijk kwetsbare ouders
            2. Blz. 219 A20031 Ouders versterken in het realiseren van een stimulerende thuiscontext voor de schoolloopbaan van hun kind
          5. Blz. 220 AP2004 Zorgen voor later
            1. Blz. 221 A20040 De scholen ondersteunen inzake leerlingenbetrokkenheid met oog voor toekomstperspectieven van het kind in de 'volwassen' maatschappij
            2. Blz. 222 A20041 Vroegtijdige detectie van armoede opzetten in het onderwijs om zo ouders en kinderen de gepaste ondersteuning te bieden
        3. Blz. 223 Financiële tabel BD200 - Onderwijsspeler in de regio
      16. Blz. 224 BD201 - Inwoners en verenigingen spreken mee
        1. Blz. 225 Onderdeel BD201 - Inwoners en verenigingen spreken mee
        2. Blz. 226 Actieplannen
          1. Blz. 227 AP2010 Participatieve reflex versterken binnen de organisatie
            1. Blz. 228 A20100 Uitwerken en uitvoeren van een gemeentelijk participatiereglement
            2. Blz. 229 A20101 Kinderen en jongeren engageren bij het beleid en waken over het kindvriendelijk karakter van beslissingen
          2. Blz. 230 AP2011 Burgers betrekken in beleidsadvies via specifieke overlegplatformen
            1. Blz. 231 A20110 Oprichting van een Vrijetijdsforum om een vernieuwend vrijetijdsbeleid uit te denken
            2. Blz. 232 A20111 Oprichting van een nieuw Mobiliteitsplatform om een consequent en toekomstgericht mobiliteitsbeleid vorm te geven
            3. Blz. 233 A20112 Oprichting van een Klimaatraad om belanghebbenden maximaal te betrekken bij de uitvoering van het Klimaatplan
            4. Blz. 234 A20113 Onderzoek naar het ter beschikking stellen van een wijkbudget in het cre?ren van een positieve wijkdynamiek
        3. Blz. 235 Financiële tabel BD201 - Inwoners en verenigingen spreken mee
      17. Blz. 236 BD202 - Huis van het Kind als wegwijzer voor ouders en kinderen
        1. Blz. 237 Omschrijving BD202 - Huis van het Kind als wegwijzer voor ouders en kinderen
        2. Blz. 238 Actieplannen
          1. Blz. 239 AP2020 Aanpak tekort aan baby- en peuteropvang
            1. Blz. 240 A20200 Aantrekken externe partners om extra kindplaatsen te creëren en extra gesubsidieerde kindplaatsen te verwerven
            2. Blz. 241 A20201 Onderzoek uitbesteden dienst Baby- en peuteropvang
            3. Blz. 242 A20202 Uitbouw lokaal loket kinderopvang
          2. Blz. 243 AP2021 Zorg voor een kwalitatieve buitenschoolse kinderopvang
            1. Blz. 244 A20210 Onderzoek buitenschoolse kinderopvang terug naar de scholen en optimalisatie van de werking
            2. Blz. 245 A20211 Inzetten op partnerschappen in kader van brede school
          3. Blz. 246 AP2022 Profilering van en communicatie over Huis van het Kind
            1. Blz. 247 A20220 Versterken samenwerking bestaand aanbod, vermijden van overlap en aantrekken externe partners
            2. Blz. 248 A20221 Versterken communicatie rond Huis van het Kind
          4. Blz. 249 AP2023 Uitwerking laagdrempelig aanbod vanuit het Huis van het Kind
            1. Blz. 250 A20230 Opvoedingsprojecten opzetten en vormingsaanbod uitwerken voor ouders en professionals
            2. Blz. 251 A20231 Cre?ren van spel- en ontmoetingsmogelijkheden voor ouders en kinderen
            3. Blz. 252 A20232 Versterken aanbod preventieve gezondheidszorg en gezinsondersteuning
            4. Blz. 253 A20233 Versterken aanbod onderwijsopbouwwerk voor gezinnen in precaire opvoedingssituaties
            5. Blz. 254 A20234 Verankering grondrechtenonderzoek voor jonge gezinnen in werking Huis van het Kind als partner in het ge?ntegreerd breed onthaal
        3. Blz. 255 Financiële tabel BD202 - Huis van het Kind als wegwijzer voor ouders en kinderen
      18. Blz. 256 BD203 - Extra zorg voor wie het nodig heeft
        1. Blz. 257 Omschrijving BD203 - Extra zorg voor wie het nodig heeft
        2. Blz. 258 Actieplannen
          1. Blz. 259 AP2030 Uitwerken van de doelstellingen van de eerstelijnszone Aalst, Erpe-Mere, Lede, Haaltert en Denderleeuw
            1. Blz. 260 A20300 Concrete uitbouw van een zorgloket voor senioren, mensen met een beperking en specifieke hulpvraag in zorg
            2. Blz. 261 A20301 Het realiseren van de functies en werkingsprincipes van een samenwerkingsverband Ge?ntegreerd Breed Onthaal (GBO)
            3. Blz. 262 A20302 Actieve deelname aan de zorgraad en cluster lokale besturen van de eerstelijnszone
          2. Blz. 263 AP2031 Inzetten op preventieve gezondsheidszorg
            1. Blz. 264 A20310 Gezond leven in een gezonde omgeving met de acties van de stuurgroep 'Gezonde Gemeente'
            2. Blz. 265 A20311 Uitwerken acties in kader van Hartveilige gemeente
            3. Blz. 266 A20312 Ondersteuning Pisad CCG-ZOV
          3. Blz. 267 AP2032 Gelijke kansen voor mensen in kwetsbare situaties
            1. Blz. 268 A20321 Verenigingen die zich inzetten op vlak van armoedebestrijding en maatschappelijke dienstverlening ondersteuning bieden op maat
            2. Blz. 269 A20322 Verdere uitbouw van het jeugdopbouwwerk om jongeren in kwetsbare situaties te versterken
            3. Blz. 270 A20323 Onderzoeken van mogelijkheden rond informatieverstrekking en opvolging bij vrijwillige terugkeer
            4. Blz. 271 A20324 Blijvende aandacht voor de toeleiding naar socioculturele participatie voor mensen in kwetsbare situaties
            5. Blz. 272 A20325 Onderzoek naar fysieke, psychische en sociale kwetsbaarheid van ouderen in de eigen woon- en leefomgeving
            6. Blz. 273 A20326 Organisatie van basiscomputerinitiaties en vrije inloop om digitale kloof te verkleinen
            7. Blz. 274 A20327 Initiatieven organiseren rond ontwikkelingssamenwerking en goede doelen in eigen land
            8. Blz. 275 A20328 Sociale correctie voor mensen in een kwetsbare situatie
          4. Blz. 276 AP2033 Leefloners alle kansen bieden om arbeidsactief te worden door het wegwerken van drempels
            1. Blz. 277 A20330 Drempels op vlak van taal en kinderopvang wergwerken voor leefloners in functie van re-integratie op de arbeidsmarkt
            2. Blz. 278 A20331 Competenties van leefloners helpen ontwikkelen in functie van re-integratie op de arbeidsmarkt
          5. Blz. 279 AP2034 Aandacht voor dierenwelzijn
            1. Blz. 280 A20340 Sterilisatiecampagne in het zwerfkattenbeleid verderzetten
            2. Blz. 281 A20341 Inwoners aanzetten tot het registreren/chippen van huisdieren
            3. Blz. 282 A20342 In samenwerking met een externe partner een oplossing bieden voor het verzorgen van aangereden dieren
            4. Blz. 283 A20343 Inrichten van een hondenlosloopweide in Iddergem
            5. Blz. 284 A20344 Inwoners, scholen en verenigingen sensibiliseren rond dieren(welzijn)
          6. Blz. 285 AP2035 Inwoners ondersteunen om de gevolgen van de coronacrisis te beperken
            1. Blz. 286 A20350 Spelmateriaal voor kinderen in een maatschappelijk kwetsbare positie
            2. Blz. 287 A20351 Subsidie consumptiebudget voor kwetsbare gezinnen (ABB-BON-COR)
            3. Blz. 288 A20352 Voedselhulp voor kwetsbare gezinnen
            4. Blz. 289 A20353 Via individuele steunverlening kwetsbare inwoners versterken om de corona-crisis op te vangen
            5. Blz. 290 A20354 Subsidie voor armoedebestrijding (ABB-ARM-COR)
          7. Blz. 291 AP2036 Vluchtelingen ondersteunen om de gevolgen van de Oekraïne-crisis op te vangen
            1. Blz. 292 A20360 Via individuele steunverlening kwetsbare inwoners versterken
            2. Blz. 293 A20361 Huisvesting organiseren voor Oekraïense ontheemden, oa in samenwerking met gastgezinnen en andere huisvestingspartners
        3. Blz. 294 Financiële tabel BD203 - Extra zorg voor wie het nodig heeft
      19. Blz. 295 BD204 - Streng optreden tegen fraude en misbruiken
        1. Blz. 296 Omschrijving BD204 - Streng optreden tegen fraude en misbruiken
        2. Blz. 297 Actieplannen
          1. Blz. 298 AP2040 Fraude bestrijden in samenwerking met externe partners
            1. Blz. 299 A20400 Taskforce Domiciliefraude breidt werking uit
            2. Blz. 300 A20401 Ondersteuning dienst Burgerzaken in meer complexe zaken
          2. Blz. 301 AP2041 Alertheid bij onze medewerkers om mogelijke fraude en misbruiken tijdig vast te stellen
            1. Blz. 302 A20410 Aankoop software in kader van aanpak identiteitsfraude
            2. Blz. 303 A20411 Opleidingen en infosessies voor medewerkers voor vroegtijdige detectie van fraude en misbruiken
        3. Blz. 304 Financiële tabel BD204 - Streng optreden tegen fraude en misbruiken
      20. Blz. 305 BD300 - Nederlands als gemeenschappelijke taal
        1. Blz. 306 Omschrijving BD300 - Nederlands als gemeenschappelijke taal
        2. Blz. 307 Actieplannen
          1. Blz. 308 AP3000 Nederlandse taal promoten en stimuleren
            1. Blz. 309 A30000 Bekijken hoe de toeleiding naar Nederlandse lessen kan opgevolgd en versterkt worden
            2. Blz. 310 A30001 Jaarlijks overleg organiseren rond het Nederlands taalaanbod met alle partners om vraag en aanbod te optimaliseren
            3. Blz. 311 A30002 Vorming organiseren voor personeel in de vakantieopvang om het Nederlands als speeltaal te stimuleren
          2. Blz. 312 AP3001 Taalbeleid implementeren in onze gemeente
            1. Blz. 313 A30010 Intern communiceren en opvolgen van een taalbeleid en medewerkers versterken in het communiceren met anderstalige inwoners
            2. Blz. 314 A30011 Uitwerken taalcampagne om inwoners te sensibiliseren
        3. Blz. 315 Financiële tabel BD300 - Nederlands als gemeenschappelijke taal
      21. Blz. 316 BD301 - Wie onderneemt, heeft onze steun
        1. Blz. 317 Omschrijving BD301 - Wie onderneemt, heeft onze steun
        2. Blz. 318 Actieplannen
          1. Blz. 319 AP3010 Een reikende hand voor startende ondernemers
            1. Blz. 320 A30100 Ontwikkeling RUP Dekaply
            2. Blz. 321 A30101 Hergebruik leegstaande panden stimuleren door o.m. mogelijke inrichting als pop-up handelszaak
            3. Blz. 322 A30102 Nieuwe ondernemers aantrekken in onze gemeente door de invoering van een inrichtings- en vestigingspremie
          2. Blz. 323 AP3011 Een vertrouwde partner voor actieve ondernemers
            1. Blz. 324 A30110 Vinger aan de pols bij de lokale handelaar door regelmatig overleg, opvolging van het memorandum van de raad voor lokale economie en bevraging van de noden
            2. Blz. 325 A30111 Activiteiten van de lokale middenstand ondersteunen of mee organiseren
            3. Blz. 326 A30112 Zorgen voor een aanspreekpunt voor lokale ondernemers
            4. Blz. 327 A30113 De toegankelijkheid van onze lokale middenstand verhogen door specifieke verkeersingrepen
            5. Blz. 328 A30114 Verwelkomen van organisaties die inzetten op sociale tewerkstelling
            6. Blz. 329 A30115 Onderzoeken ontwikkelingsmogelijkheden en reconversie bedrijfsbestemmingen langsheen de Steenweg
        3. Blz. 330 Financiële tabel BD301 - Wie onderneemt, heeft onze steun
      22. Blz. 331 BD302 - Troeven van onze gemeente in de kijker
        1. Blz. 332 Omschrijving BD302 - Troeven van onze gemeente in de kijker
        2. Blz. 333 Actieplannen
          1. Blz. 334 AP3020 Inzetten op ons toeristisch-recreatief potentieel
            1. Blz. 335 A30200 Naar een beleefbare Dendervallei d.m.v. intergemeentelijke samenwerking via Strategisch Project Denderland
            2. Blz. 336 A30201 Organisatie en vernieuwing van toeristisch aanbod
            3. Blz. 337 A30202 Realiseren natuurinrichtingsproject Wellemeersen en oude Dendermeersen
          2. Blz. 338 AP3021 Lokaal erfgoed naar waarde schatten en in de kijker zetten
            1. Blz. 339 A30210 Organisatie erfgoedinitiatieven met aandacht voor de identiteit van de deelgemeenten
            2. Blz. 340 A30211 Het lokale erfgoed helpen bewaren en valoriseren
          3. Blz. 341 AP3022 Communiceren op maat van verschillende doelgroepen via optimale kanalenmix
            1. Blz. 342 A30220 Ontwikkelingen van nieuwe media volgen en inzetten op basis van strategische kanaalkeuze
            2. Blz. 343 A30221 Redesign van het infoblad, op vlak van inhoud en vormgeving
            3. Blz. 344 A30222 Actief persbeleid voeren
            4. Blz. 345 A30223 Inzetten op beeldcommunicatie
            5. Blz. 346 A30224 Aandacht voor helder taalgebruik en weerspiegeling van de diversiteit in de samenleving in de gemeentelijke communicatie
            6. Blz. 347 A30225 Investeren in imagoversterkende communicatie om zo Denderleeuw op de kaart te zetten als aantrekkelijke gemeente bij inwoners, bezoekers en ondernemers
        3. Blz. 348 Financiële tabel BD302 - Troeven van onze gemeente in de kijker
      23. Blz. 349 BD303 - Een uitdagende en plezante mix aan evenementen en activiteiten
        1. Blz. 350 Omschrijving BD303 - Een uitdagende en plezante mix aan evenementen en activiteiten
        2. Blz. 351 Actieplannen
          1. Blz. 352 AP3030 Een kwalitatief gemeentelijk vrijetijdsaanbod voor iedereen
            1. Blz. 353 A30300 Organisatie culturele activiteiten en vormingsaanbod voor een breed publiek
            2. Blz. 354 A30301 Ontwikkeling en uitrol visie evenementenbeleid
            3. Blz. 355 A30302 Viering van feestelijkheden met aandacht voor vernieuwing
            4. Blz. 356 A30303 Een sterk jeugdaanbod met bijkomende aandacht voor 12+
            5. Blz. 357 A30304 Onderzoek intergemeentelijke samenwerking (cultuur-jeugd)
            6. Blz. 358 A30305 Organisatie sportactiviteiten voor een breed publiek
            7. Blz. 359 A30306 Specifiek vrijetijdsaanbod voor (jong)senioren
            8. Blz. 360 A30307 Uitgebreid collectieaanbod in onze bib met aandacht voor het leren van de Nederlandse taal en vernieuwing
            9. Blz. 361 A30308 Organisatie van bibliotheekactiviteiten voor jong en oud
            10. Blz. 362 A30309 Programmering van activiteiten met focus op kwaliteit eerder dan op kwantiteit
          2. Blz. 363 AP3031 Een rijk verenigingsleven als kloppend hart van de gemeente
            1. Blz. 364 A30310 Financi?le steun voor onze verenigingen
            2. Blz. 365 A30311 Organisatie verenigingenplatform
            3. Blz. 366 A30312 Aanbieden van kwalitatieve infrastructuur en uitleendienst
          3. Blz. 367 AP3032 Lokale ontmoeting stimuleren via vrijwilligerswerking en privaat initiatief
            1. Blz. 368 A30320 Lokale organisatoren aanmoedigen om buurtfeesten en andere evenementen in hun buurt te organiseren door o.m. subsidies
            2. Blz. 369 A30321 Afstemming organiseren tussen en ondersteunen van diensten in het werken met vrijwilligers
            3. Blz. 370 A30322 Initiatieven nemen om vrijwilligers te waarderen en te bedanken
        3. Blz. 371 Financiële tabel BD303 - Een uitdagende en plezante mix aan evenementen en activiteiten
      24. Blz. 372 BD400 - Snelle en efficiënte dienstverlening op maat van de klant
        1. Blz. 373 Omschrijving BD400 - Snelle en efficiënte dienstverlening op maat van de klant
        2. Blz. 374 Actieplannen
          1. Blz. 375 AP4000 Volop inzetten op digitale dienstverlening voor de klant
            1. Blz. 376 A40000 Werken op afspraak en klantgeleiding implementeren, samen met het herbekijken van de openingsuren van de gemeentelijke dienstverlening
            2. Blz. 377 A40001 Digitaal platform verder uitbouwen voor aanbod vrije tijd en Huis van het Kind
            3. Blz. 378 A40002 Digitalisering van de dienstverlening in de bibliotheek met o.m. installatie van zelfscanbalies
            4. Blz. 379 A40003 Vernieuwing en actualisering van de website en het digitaal loket
          2. Blz. 380 AP4001 Korter op de bal spelen in dienstverlening
            1. Blz. 381 A40010 Invoeren van een wachtdienst voor dringende zaken buiten de normale werkuren
            2. Blz. 382 A40011 De dienstvoertuigen uitrusten met een 'track & trace'-systeem
            3. Blz. 383 A40012 Moderniseren van meldpunt en klachtenbehandeling
        3. Blz. 384 Financiële tabel BD400 - Snelle en efficiënte dienstverlening op maat van de klant
      25. Blz. 385 BD401 - Lokaal bestuur als aantrekkelijke werkgever
        1. Blz. 386 Omschrijving BD401 - Lokaal bestuur als aantrekkelijke werkgever
        2. Blz. 387 Actieplannen
          1. Blz. 388 AP4010 De juiste m/v/x op de juiste plaats
            1. Blz. 389 A40100 Aantrekken van medewerkers voor knelpuntberoepen
            2. Blz. 390 A40101 Een stappenplan opmaken voor de procedure voor werving en selectie en deze verder digitaliseren waar mogelijk
            3. Blz. 391 A40102 Onthaal van nieuwe medewerkers, door- en uitstroom herbekijken. Inzetten op talent
          2. Blz. 392 AP4011 Samen sterk op het werk
            1. Blz. 393 A40110 Beleidsverklaring 'Welzijn op het werk' opmaken, implementeren en communiceren
            2. Blz. 394 A40111 Agressiebeleid voor medewerkers opmaken en communiceren
            3. Blz. 395 A40112 Leiderschap verder ontwikkelen en optimaliseren
            4. Blz. 396 A40113 Opmaak van een taakrisicoanalyse voor medewerkers, met als prioritaire doelgroep de technisch medewerkers
            5. Blz. 397 A40114 Voldoende aandacht voor ergonomie in de organisatie
            6. Blz. 398 A40115 Leasingssysteem elektrische fietsen opzetten voor medewerkers in kader van duurzaam woon-werkverkeer
            7. Blz. 399 A40116 Ingebruikname site Veldstraat als nieuwe brandweerpost en gemeentemagazijn
        3. Blz. 400 Financiële tabel BD401 - Lokaal bestuur als aantrekkelijke werkgever
      26. Blz. 401 BD402 - Kwaliteit voorop in onze interne werking
        1. Blz. 402 Omschrijving BD402 - Kwaliteit voorop in onze interne werking
        2. Blz. 403 Actieplannen
          1. Blz. 404 AP4020 Productief samenwerken in een digitale werkomgeving
            1. Blz. 405 A40200 Uitbouw van de MID-office, met koppeling naar de gebruikerstoepassingen
            2. Blz. 406 A40201 Ontwikkeling van een moderne digitale werkplaats voor onze medewerkers
            3. Blz. 407 A40202 Digitaal informatie- en archiefbeheer in de organisatie optimaliseren
            4. Blz. 408 A40203 Digitaal ondertekenen van documenten mogelijk maken
            5. Blz. 409 A40204 Nieuwe (virtuele) telefooncentrale implementeren voor de hele organisatie
            6. Blz. 410 A40205 Digitaliseren van het gemeentelijk gebouwenbeheer
            7. Blz. 411 A40206 Verder digitaliseren van geografische informatie
          2. Blz. 412 AP4021 Interne processen optimaliseren
            1. Blz. 413 A40210 Archiveringsrichtlijnen (verder) verduidelijken en implementeren in onze organisatie
            2. Blz. 414 A40211 Informatieveiligheid voorop in het verwerken van persoonsgegevens van burgers
            3. Blz. 415 A40212 Ori?ntatie op het organisatiebeheersingssysteem van Audit Vlaanderen met jaarlijks vernieuwd actieplan en rapportering
            4. Blz. 416 A40213 In het kader van een gezond financieel beleid de belastingmix en de tarieven voor onze dienstverlening durven in vraag stellen
            5. Blz. 417 A40214 De niet-wettelijk of decretaal verplichte taken die we als organisatie doen, evalueren, en hierover een kerntakendebat voeren
            6. Blz. 418 A40215 Bekijken van mogelijke samenwerkingsverbanden en aanboren van extra fondsen om problematieken die onze draagkracht overstijgen, aan te pakken op een hoger niveau
          3. Blz. 419 AP4022 Ondersteunende tools en partners ter beschikking stellen van maatschappelijk werkers in hun begeleidingswerk
            1. Blz. 420 A40220 Actualiseren en vereenvoudigen van de reglementen van het OCMW inzake individuele steunmaatregelen
            2. Blz. 421 A40221 Meest kwetsbare klanten ondersteunen en begeleiden via zorgtrajecten
            3. Blz. 422 A40222 Aangaan en versterken van samenwerkingsverbanden met externe partners om betere hulp aan klanten te kunnen bieden
          4. Blz. 423 AP4023 Efficiënt gebouwenbeheer
            1. Blz. 424 A40230 Inzetten op toegankelijkheid, veiligheid, multifunctionaliteit en onderhoudsgemak van gebouwen
            2. Blz. 425 A40231 Uitvoeren kerkenbeleidsplan
          5. Blz. 426 AP4024 Naar een geïntegreerde werking voor gemeente en OCMW
            1. Blz. 427 A40240 De archiefwerking van de gemeente uitdragen binnen het OCMW
            2. Blz. 428 A40241 Klantvriendelijk onthaal in OCMW en gemeente
            3. Blz. 429 A40242 Dagelijks instaan voor professionele basisdienstverlening voor al onze producten
        3. Blz. 430 Financiële tabel BD402 - Kwaliteit voorop in onze interne werking
    3. Blz. 431 Financiële nota
      1. Blz. 432 Financieel doelstellingenplan (schema M1)
        1. Blz. 433 M1: Financieel doelstellingenplan
      2. Blz. 434 Staat financieel evenwicht (schema M2)
        1. Blz. 435 M2: Staat van het financieel evenwicht
      3. Blz. 436 Overzicht kredieten (schema M3)
        1. Blz. 437 M3: Kredieten
    4. Blz. 438 Toelichting
      1. Blz. 439 Overzicht ontvangsten en uitgaven - functioneel (schema T1)
        1. Blz. 440 T1: Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard
      2. Blz. 441 Overzicht ontvangsten en uitgaven - economisch (schema T2)
        1. Blz. 442 T2: Ontvangsten en uitgaven naar economische aard
      3. Blz. 443 Investeringsprojecten (schema T3)
        1. Blz. 444 T3: Investeringsprojecten
      4. Blz. 445 Evolutie financiële schulden (schema T4)
        1. Blz. 446 T4: Evolutie van de financiële schulden
      5. Blz. 447 Financiële risico's
        1. Blz. 448 Risico 1: Ontvangsten uit de aanvullende personenbelasting
          1. Blz. 449 Omschrijving risico 1
          2. Blz. 450 Beheersmaatregelen & opvolging risico 1
        2. Blz. 451 Risico 2: Ontvangsten uit opcentiemen op de onroerende voorheffing
          1. Blz. 452 Omschrijving risico 2
          2. Blz. 453 Beheersmaatregelen & opvolging risico 2
        3. Blz. 454 Risico 3: Ontvangsten uit andere (eigen) belastingen
          1. Blz. 455 Omschrijving risico 3
          2. Blz. 456 Beheersmaatregelen & opvolging risico 3
        4. Blz. 457 Risico 4: Pensioenbijdrage statutaire ambtenaren en responsabiliseringsbijdrage
          1. Blz. 458 Omschrijving risico 4
          2. Blz. 459 Beheersmaatregelen & opvolging risico 4
        5. Blz. 460 Risico 5: Kosten gepaard met vergroening en vergrijzing van de bevolking
          1. Blz. 461 Omschrijving risico 5
          2. Blz. 462 Beheersmaatregelen & opvolging risico 5
        6. Blz. 463 Risico 6: Betwistingen en rechtszaken
          1. Blz. 464 Omschrijving risico 6
          2. Blz. 465 Beheersmaatregelen & opvolging risico 6
        7. Blz. 466 Risico 7: Fraude in betalingsverkeer
          1. Blz. 467 Omschrijving risico 7
          2. Blz. 468 Beheersmaatregelen & opvolging risico 7
        8. Blz. 469 Risico 8: Toepassen van retributiereglementen
          1. Blz. 470 Omschrijving risico 8
          2. Blz. 471 Beheersmaatregelen & opvolging risico 8
        9. Blz. 472 Risico 9: Toegestane (bank) waarborgen
          1. Blz. 473 Omschrijving risico 9
          2. Blz. 474 Beheersmaatregelen & opvolging risico 9
        10. Blz. 475 Risico 10: Financiële linken met partnerbesturen (verbonden entiteiten)
          1. Blz. 476 Omschrijving risico 10
          2. Blz. 477 Beheersmaatregelen & opvolging risico 10
        11. Blz. 478 Risico 11: (Financiële) afhandeling lopende projecten bij intercommunales voor streekontwikkeling
          1. Blz. 479 Omschrijving risico 11
          2. Blz. 480 Beheersmaatregelen & opvolging risico 11
        12. Blz. 481 Risico 12: Projectplanning in functie van beschikbare budgetten en liquide middelen
          1. Blz. 482 Omschrijving risico 12
          2. Blz. 483 Beheersmaatregelen & opvolging risico 12
        13. Blz. 484 Risico 13: Betaling toegestane leningen aan en het afsluiten van langlopende erfpachtovereenkomsten met verenigingen
          1. Blz. 485 Omschrijving risico 13
          2. Blz. 486 Beheersmaatregelen & opvolging risico 13
        14. Blz. 487 Risico 14: Schuldenlast beheren en onder controle houden
          1. Blz. 488 Omschrijving risico 14
          2. Blz. 489 Beheersmaatregelen & opvolging risico 14
        15. Blz. 490 Risico 15: Aanwending subsidies voor de inzameling van afvalwater
          1. Blz. 491 Omschrijving risico 15
          2. Blz. 492 Beheersmaatregelen & opvolging risico 15
        16. Blz. 493 Risico 16: Opvolgen inkomende subsidies
          1. Blz. 494 Omschrijving risico 16
          2. Blz. 495 Beheersmaatregelen & opvolging risico 16
        17. Blz. 496 Risico 17: Beleid rond structureel onvermogende debiteuren
          1. Blz. 497 Omschrijving risico 17
          2. Blz. 498 Beheersmaatregelen & opvolging risico 17
        18. Blz. 499 Risico 18: Schadeclaim contractanten naar aanleiding van Corona-uitstel
          1. Blz. 500 Omschrijving risico 18
          2. Blz. 501 Beheersmaatregelen & opvolging risico 18
        19. Blz. 502 Risico 19: (financiële) gevolgen en implicaties van de coronacrisis
          1. Blz. 503 Omschrijving risico 19
          2. Blz. 504 Beheersmaatregel & opvolging risico 19
        20. Blz. 505 Tot slot
          1. Blz. 506 Tot slot
      6. Blz. 507 Grondslagen en assumpties
        1. Blz. 508 Grondslagen en assumpties
    5. Blz. 509 Documentatie
      1. Blz. 510 Omgevingsanalyse
        1. Blz. 511 Omgevingsanalyse
      2. Blz. 512 Overzicht beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties
        1. Blz. 513 Overzicht beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties
      3. Blz. 514 Toegestane werkings- en investeringssubsidies
        1. Blz. 515 Toegestane NS-RS
        2. Blz. 516 Toegestane IS
      4. Blz. 517 Toegestane leningen
        1. Blz. 518 Toegestane leningen
      5. Blz. 519 Samenstelling beleidsdomeinen
        1. Blz. 520 Samenstelling beleidsdomeinen
      6. Blz. 521 Overzicht verbonden entiteiten
        1. Blz. 522 Overzicht verbonden entiteiten
      7. Blz. 523 Overzicht jaarlijkse opbrengst per belastingsoort
        1. Blz. 524 Opbrengst per belastingsoort
      8. Blz. 525 Personeelsinzet
        1. Blz. 526 Toelichting personeelsbudget
        2. Blz. 527 Organogram
      9. Blz. 528 Verplichte adviezen
        1. Blz. 529 Inleiding
        2. Blz. 530 Formeel advies van de cultuurraad
        3. Blz. 531 Formeel advies van de jeugdraad
      10. Blz. 532 Overzicht investeringen
        1. Blz. 533 Overzicht investeringen
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap