A40113 Opmaak van een taakrisicoanalyse voor medewerkers, met als prioritaire doelgroep de technisch medewerkers

Status
In uitvoering
Een taakrisicoanalyse is een middel om tijdig de risico’s die gepaard gaan met bepaalde taken te inventariseren en te analyseren waardoor die risico’s beperkt en vermeden kunnen worden. Het uiteindelijke doel bestaat erin de veiligheid op de werkvloer te bevorderen en zo arbeidsongevallen te voorkomen. Het spreekt voor zich dat dit dient te gebeuren in samenwerking met Solva en Securex, de diensten voor preventie en bescherming op het werk. Deze diensten hebben hiervoor de nodige ervaring en know-how in huis.
Toelichting
Deze actie staat onder leiding van onze interne preventieadviseur, die in juni 2020 een taakrisicoanalyse opmaakte specifiek voor jobstudenten in ons lokaal bestuur en deze overmaakte aan de dienst Personeel. Er is ook al een aanzet gegeven voor de opmaak van een taakrisicoanalyse binnen de groendienst door de interne preventieadviseur begin augustus 2020 (o.b.v. cijfers arbeidsongevallen).