Trekker CBS
Marnick Vaeyens

Status
In uitvoering

Planning
Startdatum: 01-01-2020
Einddatum: 31-12-2025

Vertrekkende vanuit de missie en visie van onze organisatie en de meerjarenplanning voor deze legislatuur willen we een sterk merk 'Gemeente Denderleeuw' creëren om zo Denderleeuw op de kaart te zetten als aantrekkelijke gemeente bij inwoners, bedrijven, verenigingen en toeristen. Al onze projecten en campagnes hebben in dit opzicht een onderliggende gemeenschapsvormende en imagoversterkende doelstelling. Actieve proces- en beleidscommunicatie moet hierbij bijdragen tot goed geïnformeerde burgers en ondernemers die op de hoogte zijn van de projecten en acties van het gemeentebestuur. Zo willen we hen motiveren om hun rol op te nemen in de lokale gemeenschap, gesteund door een sterk lokaal bestuur dat vertrouwen en vastberadenheid uitstraalt bij inwoners, partnerorganisaties, verenigingen en bedrijven. Ook het creatief maar consequent doortrekken van onze gemeenschappelijke huisstijl bevordert de herkenbaarheid en positionering van het lokale bestuur als één organisatie. Bovendien streven we ernaar dat ook onze medewerkers en vrijwilligers deze identiteit van gemeente Denderleeuw uitdragen en fungeren als ambassadeurs van onze organisatie.



Toelichting

Na een voorstelling eerder aan onze medewerkers en raadsleden eind 2019 stelden we onze nieuwe visie en ons meerjarenplan 2020-2025 op 13 februari 2020 ook voor aan 150 geïnteresseerde inwoners in feestzaal Lindenveld aan het stadion van FC Dender. De toekomstplannen voor de komende 5 jaar werden uit de doeken gedaan en wie in gesprek wou gaan met de leden van het college konden dit doen na afloop van de voorstelling.

Het inzetten op imagoversterkende communicatie is een continu proces: we werken meer en meer aan een vertaling van ons raamwerk uit het meerjarenplan naar communicatie rond concrete acties en realisaties.

Dit jaar kregen we concreet al de vraag vanuit Sporza of de gemeente bereid is om samen te werken aan een documentaire over ultraloper Jean-Paul Praet. In de uitzending zou ook de gemeente mooi in beeld gebracht worden en zou ook extra beeldmateriaal gemaakt voor toeristische doeleinden.

G

Kwaliteit

G

Tijd

--

Geld