Kwaliteit
De personeelsdienst zorgt voor een gerichte plaatsing van vacatures in samenwerking met een externe firma om de juiste profielen te bereiken.
- Zo startte op 1 januari 2021 eindelijk een nieuw afdelingshoofd Wonen & Ondernemen, na een lange zoektocht via verschillende vacatures en publicaties.
- Voor het invullen van vacante plaatsen van kinderbegeleider wordt zo kort mogelijk op de bal gespeeld door een nauwe communicatie tussen personeelsdienst en de dienst buitenschoolse kinderopvang, en een permanente vacature via VDAB.
- Bij de sociale dienst konden we begin dit jaar 2 hoofdmaatschappelijk werkers aanstellen die het team van maatschappelijk werkers aansturen.
In 2020 werden mogelijkheden onderzocht naar diepgaandere samenwerking met Solva voor de inzet van medewerkers in knelpuntberoepen binnen hun specialismen. Dit resulteerde in een samenwerking op vlak van klimaat, waarbij een medewerker van Solva deeltijds aan de slag gaat voor de uitvoering van ons klimaatactieplan. Deze samenwerking loopt ook in 2021 verder door.
Binnen de grenzen van onze rechtspositieregeling wordt ook telkens gezocht naar opportuniteiten om ons lokaal bestuur positief in de kijker te stellen als werkgever. Zo wordt nu ook de mogelijkheid van fietslease bij elke nieuwe vacature in de kijker gezet voor het aantrekken van potentiële kandidaat-werknemers.
In 2021 zorgde de vernieuwing van de website van ons lokaal bestuur tot slot voor een nieuwe impuls voor de vacatures: deze webpagina werd in een mooi nieuw kleedje gestopt, er staat meer uitleg beschikbaar over de procedure en voordelen om bij ons lokaal bestuur aan de slag te gaan, een online sollicitatieformulier werd mee voorzien... alles wordt in het werk gesteld om binnen de kortst mogelijke termijn de geknipte kandidaat te vinden voor elke functie!