Trekker CBS
Marnick Vaeyens

Vertrekkende vanuit de missie en visie van onze organisatie en de meerjarenplanning voor deze legislatuur willen we een sterk merk 'Gemeente Denderleeuw' creëren om zo Denderleeuw op de kaart te zetten als aantrekkelijke gemeente bij inwoners, bedrijven, verenigingen en toeristen. Al onze projecten en campagnes hebben in dit opzicht een onderliggende gemeenschapsvormende en imagoversterkende doelstelling. Actieve proces- en beleidscommunicatie moet hierbij bijdragen tot goed geïnformeerde burgers en ondernemers die op de hoogte zijn van de projecten en acties van het gemeentebestuur. Zo willen we hen motiveren om hun rol op te nemen in de lokale gemeenschap, gesteund door een sterk lokaal bestuur dat vertrouwen en vastberadenheid uitstraalt bij inwoners, partnerorganisaties, verenigingen en bedrijven. Ook het creatief maar consequent doortrekken van onze gemeenschappelijke huisstijl bevordert de herkenbaarheid en positionering van het lokale bestuur als één organisatie. Bovendien streven we ernaar dat ook onze medewerkers en vrijwilligers deze identiteit van gemeente Denderleeuw uitdragen en fungeren als ambassadeurs van onze organisatie.

Status

In uitvoering
G

Stand van zaken (toelichting)

Het inzetten op imagoversterkende communicatie is een continu proces: we werken meer en meer aan een vertaling van ons raamwerk uit het meerjarenplan naar communicatie rond concrete acties en realisaties.

In het voorjaar van 2021 werd binnen onze organisatie een interne bevraging opgezet specifiek om onze communicatiewerking kritisch te bekijken. We lieten ons hiervoor bijstaan door een externe communicatieadviseur.

De resultaten van dit onderzoek waren over het algemeen positief  voor de communicatiewerking en communicatiedienst. Om de communicatie verder te professionaliseren werd eind 2021 een communicatieraad opgericht, een overlegplatform dat zich buigt over de communicatie op strategisch en conceptueel vlak. In 2022 kwam deze communicatieraad samen op  maart en 2 mei rond thema's zoals de restyling van het infoblad, de opstart van een digitale nieuwsbrief, een plan voor onze sociale media, het bestek voor de communicatiecampagne rond het masterplan centrum-station, ... 

In het oog springende campagnes en acties in 2022 waren er naar aanleiding van

  • Start je eigen zaak in Denderleeuw
  • Tour Elentrik
  • onze eerste ereburger
  • het digitaal kinderopvangloket
  • hulp voor Oekraïne
  • portretten van Denderleeuwenaars in onze stationstunnel
  • Maand van de Markt
  • onze jaarrekening 2021
  • beleving op en aan de Dender
  • Zomeren in Denderleeuw
  • Denderleeuwbons
  • Buitenspeeldag
  • vacatures
  • ...
G

Tijd

G

Geld

Startdatum

01-01-2020

Einddatum

31-12-2025