A-90302 Digitale dienstverlening versterken
Binnen ons dienstverleningsconcept speelt digitale dienstverlening aan burgers, verenigingen en ondernemers uiteraard een belangrijke rol. De stroomlijning van deze online dienstverlening heeft tot doel om de toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid ervan continu te verbeteren. Het gaat hierbij niet alleen over tools van het lokaal bestuur zelf, maar ook over de integratie met verschillende overheidsportalen van hogere overheden. Mooie voorbeelden hiervan zijn Mijn Burgerprofiel, de UiT-databank, het Omgevingsloket, het Verenigingsloket en het e-loket voor ondernemingen. Via 1 toegang op de gemeentelijke website kunnen burgers zo informatie en dienstverlening van verschillende overheidsniveaus raadplegen, als 24/7 gemeentehuis en informatiebron. Concreet willen we werk maken van de uitrol van de MijnBurgerprofiel-app voor Denderleeuw, onze productpagina’s koppelen met de Lokale Producten- en Dienstencatalogus van de Vlaamse overheid (LPDC) voor automatische wijzigingen en het verder uitwerken van onze gemeentelijke website met deelsites (bv. voor ons nieuwe Vrijetijdshuis).
| Budget 2026 | Budget 2027 | Budget 2028 | Budget 2029 | Budget 2030 | Budget 2031 | ||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I | Investering | ||||||
| Uitgaven | 10.000,00 | 10.000,00 | 10.000,00 | 10.000,00 | 10.000,00 | 10.000,00 | |
| Totaal Investering | -10.000,00 | -10.000,00 | -10.000,00 | -10.000,00 | -10.000,00 | -10.000,00 | |