Bevoegde schepen
Chancelvie Okitokandjo

Talent aantrekken en behouden is een grote uitdaging, ook voor lokale besturen. Via een gerichte ‘employer branding’-campagne willen we ervoor zorgen dat ons lokaal bestuur opvalt als aantrekkelijke werkgever. We willen de juiste kandidaten bereiken en hen overtuigen om te solliciteren. We communiceren actief en authentiek op sociale media. We gaan samenwerkingen aan met scholen en zijn aanwezig op jobbeurzen in de regio. We creëren aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden door in te zetten op de mogelijkheden van een cafetariaplan en andere extralegale voordelen voor medewerkers.

Bovendien zetten we in op het creëren van een werkomgeving waarin medewerkers zich betrokken voelen en zich kunnen ontwikkelen. Zo kunnen medewerkers ook echt ambassadeurs zijn die positieve verhalen op een persoonlijke manier kunnen delen via sociale media en netwerken. We gaan voor een levensfasebewust loopbaanbeleid met oog voor talentontwikkeling van medewerkers en re-integratie na ziekte. Via kerncijfers en medewerkersbevragingen houden we de vinger aan de pols. We nemen initiatieven voor het verbeteren van de werkomgeving, zowel op vlak van ergonomie als op vlak van vertrouwelijkheid. We geven ruimte en vertrouwen aan initiatieven voor en door personeel, waarbij ‘Comité F’ en personeelsdienst een centrale rol spelen.

Budget 2026 Budget 2027 Budget 2028 Budget 2029 Budget 2030 Budget 2031
E Exploitatie
Ontvangsten 37.500,00 40.000,00 40.000,00 41.000,00 42.000,00 43.000,00
Uitgaven 212.000,00 214.500,00 216.500,00 218.500,00 219.500,00 221.500,00
Totaal Exploitatie -174.500,00 -174.500,00 -176.500,00 -177.500,00 -177.500,00 -178.500,00