A-90003 Reguliere dienstverlening en interne werking garanderen
Naast tal van nieuwe investeringsprojecten en activiteiten blijven we in de kern nog steeds een belangrijke partner voor de burger voor het verkrijgen van specifieke overheidsproducten zoals identiteitskaarten, rijbewijzen, omgevingsvergunningen, dringende steuntoelagen, ... Het is belangrijk dat voldoende tijd en middelen voorzien worden om de dagelijkse werking, onze basisdienstverlening, op een snelle en kwalitatieve manier te kunnen aanbieden. Dit houdt in dat medewerkers de nodige tijd moeten krijgen om zich bij te scholen en steeds op de hoogte te zijn van nieuwe wetgeving en maatschappelijke ontwikkelingen binnen hun vakdomein, en dat voldoende moet ingezet worden op personeel en digitaal loket zodat wachttijden tot een minimum herleid kunnen worden.
Via monitoring op basis van cijfermateriaal en statistieken aangeleverd vanuit de diensten kan gerichte rapportering een meerwaarde leveren bij beleidsvorming, -bepaling en -uitvoering. We bepalen nuttige indicatoren, alsook de periodiciteit (hoe vaak) en het doelpubliek (voor wie) om deze te verwerken in specifieke managementrapporten. We optimaliseren de interne en externe communicatie over (financiële) kerncijfers, procedures en projecten met informatiewaarde. Dit zal ons ook toelaten een gezond en transparant financieel beleid te voeren op basis van handige tools, heldere rapporten en meetbare indicatoren. Nog in kader van organisatiebeheersing maken we werk van betere procedures, handleidingen, ...
| Budget 2026 | Budget 2027 | Budget 2028 | Budget 2029 | Budget 2030 | Budget 2031 | ||
|---|---|---|---|---|---|---|---|