Status
In uitvoering

Planning
Startdatum: 01-01-2020
Einddatum: 31-12-2025

In onze samenleving speelt de beeldcultuur en beeldcommunicatie een dominante rol. Meer dan ooit kunnen beelden (foto's, video's, grafieken...) onze boodschap kracht bijzetten en het bereik van onze communicatie versterken. Daarom gaan we continu op zoek naar innovatieve en effectieve manieren om nog beter beeldmateriaal te gebruiken in onze online en offline communicatie.

Bovendien willen we ook in de openbare ruimte specifieke beeldcommunicatie kunnen aanbieden. Dat kan onder meer door informatieschermen in de openbare gebouwen te plaatsen en periodiek extra LED-schermen te huren voor de promotie van gemeentelijke activiteiten.

Om onze foto's en video's beter te bewaren en ontsluiten willen we gebruik maken van een beelddatabank. Bedoeling is om de eigen mediabestanden via het platform te ontsluiten en delen met de gebruikers binnen de organisatie en later ook beschikbaar te maken naar externe gebruikers op het internet.



Toelichting

Aangezien beeldcommunicatie steeds belangrijker wordt in het hedendaagse communicatielandschap, is dit een bijzonder aandachtspunt voor de communicatiedienst. Dit gaat zeer ruim, van sprekende beelden in het infoblad, het gebruik van promodoeken en LED-schermen in het straatbeeld, originele bestickering of immoborden, tot de inzet van beeld en video op sociale media. Zo zet de dienst Communicatie actief in op het gebruik van filmpjes via sociale media over actuele onderwerpen (bv. Denderleeuw Klinkt, vaccinatiecampagne ‘Ja, ik wil’, ‘Deze maand in de Schakel’, Tifo-game,…). Door de coronacrisis werden vele evenementen afgelast en vervangen door een digitaal alternatief. Mooie voorbeelden hiervan zijn de video-events rond het nieuwjaarsconcert Denderleeuw Klinkt, de Actiefplus Sportweek en de webinars rond opvoeden.   

G

Kwaliteit

G

Tijd

G

Geld